Абе караме си трошки. Както колите, както рейсовете, така и вагоните. Ще се трошат, ще катастрофират и те така-те.
П.П. Нов внос, ама втора употреба.
Абе караме си трошки. Както колите, както рейсовете, така и вагоните. Ще се трошат, ще катастрофират и те така-те.
П.П. Нов внос, ама втора употреба.
Цистерни не са се взривявали, а се е получило, разхерметизиране на някои от цистерните (дали кран, дали предохранителен клапан). Получава се изтичане на пропан - бутан, който поради компресирането му във цистерните е в течна фаза . Следва изпарение и наслояване , ниско по земята, защото е по-тежък от въздуха, после загазоване на определена територия . Когато загазоването стигне определена концентрационна граница и се появи искра, то се получава рязко възпламеняване - взрив или така нареченото огнено кълбо.
Аз чух първото интервю и може би единствено по телефона, на втория машинист, който каза, че е усетил дерайлиране на композицията, спрели са влака и са слезли да видят какво става, след което издърпват на пред композицията от останали пет вагона + 2 локомотива, това са може би 5 или 10 минути и е последвал взрива.
Според мене версията на kuline е най-правдоподобна. Имало е дерайлиране поради повреда в спирачките на някой междинен вагон. Вагоните зад него са се натъркаляли, но цистерните са останали цели, защото са много здраво направени. Някой кран обаче се е отчупил и от него е започнал да изтича газ с огромно налягане. Изтичал е ДЪЛГО ВРЕМЕ - може би минути наред, и така е имал шанса да се разлее на голяма площ (100-200 метра в диаметър) и да се смеси с кислорода от въздуха, без който горенето (взрива) е невъзможен.
Огромната площ на щетите се обяснява именно по този начин - газът е имал предостатъчно време спокойно да се разстели на такава площ и спокойно да се смеси с огромно количество кислород така, щото да се образува взривоопасна смес. И в един прекрасен момент в някоя по-далечна къща взривоопасната смес си намира открит огън в някоя печка на дърва, и се самовъзпламенява. Щетите в епицентъра са по-големи, защото там е по-висока концентрацията на взривоопасната смес, а не защото взрива е започнал от там.
Ако по време на самата катастрова е имало някаква искра, газта веднага щеше да се запали и две от цистерните щяха да се превърнат в ГАЗОВИ ГОРЕЛКИ, но нямаше да се взривят. Щетите щяха да са само пожар в зона от 20-30 метра и нищо повече. Причината за толкова големи щети на такава огромна площ е тази, че първия огън (напр. печка на дърва) взривоопасната смес го е намерила на много голямо разстояние от катастрофата, което е дало предостатъчно време газа да се разстели на огромна площ, преди да се взриви.
Какво ще кажете за тази теория?
Като допълнение, поради посоката и скоростта на въздушните маси, разслояването на газа не е в правилна геометрична форма, видимо от снимките и периметъра на щетите е с неопределена форма.
ПП Това са само мои предположения, а за точната причина е необходимо да се извършат доста експертизи от специалисти в различни области.
Даже и инцидента в Хитрино използват " кавалите". Сега ще оправят всичко.
http://www.novini.bg/news/395618-рб-...ство.html
В момента има 3 потребител (и), разглеждащ (и) тази тема. (0 потребител (и) и 3 гост (и))