Добре дошли в Българският форум за пчелари.
Страница 1 от 2 12 ПоследнаПоследна
Резултати от 1 до 10 от общо 8061

Преглед на хибрид режима

  1. #1
    Забранен
    Регистриран
    22.12.2015
    Мнения
    2,122
    Пчеларски район
    обл.Плевен
    Абе караме си трошки. Както колите, както рейсовете, така и вагоните. Ще се трошат, ще катастрофират и те така-те.
    П.П. Нов внос, ама втора употреба.

  2. #2
    Администратор
    Регистриран
    09.02.2013
    Мнения
    7,209
    Пчеларски район
    Габрово и Ловеч
    Цитат Първоначално публикувано от Валентин. Виж публикацията
    Абе караме си трошки. Както колите, както рейсовете, така и вагоните. Ще се трошат, ще катастрофират и те така-те.
    П.П. Нов внос, ама втора употреба.
    Така е, но не трябва да се взривяват, защото конструкторите са положили големи усилия това да не се случва както по колите, така и по ЖП цистерните.

  3. #3
    VIP Автор
    Регистриран
    22.12.2010
    Мнения
    4,061
    Цитат Първоначално публикувано от Mateev Виж публикацията


    Това обаче няма да обясни защо 2 цистерни са се взривили, а другите 10-15 натъркаляни са останали непокътнати въпреки катастрофата и огромната температура на горящия пожар.

    Но защо имаше взрив, когато цистерните са специално конструирани никога да не се случва нещо подобно дори и при катастрофа ???????????????????? И въобще дерайлирането ли е първопричината, или контролирано взривяване на нормално движеща се цистерна. При това взривяването е направено точно в точката, в която ще нанесе МАКСИМАЛНИ ЩЕТИ. Знаете ли колко нищожна е вероятноста това да се случи случайно?
    Цистерни не са се взривявали, а се е получило, разхерметизиране на някои от цистерните (дали кран, дали предохранителен клапан). Получава се изтичане на пропан - бутан, който поради компресирането му във цистерните е в течна фаза . Следва изпарение и наслояване , ниско по земята, защото е по-тежък от въздуха, после загазоване на определена територия . Когато загазоването стигне определена концентрационна граница и се появи искра, то се получава рязко възпламеняване - взрив или така нареченото огнено кълбо.

  4. #4
    Super Moderator
    Регистриран
    17.08.2016
    Мнения
    6,051
    Пчеларски район
    Страната на чудесата
    Цитат Първоначално публикувано от kuline Виж публикацията
    Цистерни не са се взривявали, а се е получило, разхерметизиране на някои от цистерните (дали кран, дали предохранителен клапан). Получава се изтичане на пропан - бутан, който поради компресирането му във цистерните е в течна фаза . Следва изпарение и наслояване , ниско по земята, защото е по-тежък от въздуха, после загазоване на определена територия . Когато загазоването стигне определена концентрационна граница и се появи искра, то се получава рязко възпламеняване - взрив или така нареченото огнено кълбо.
    Нали влака се е движил с голяма скорост? Какво наслояване, какви пет лева? Наслояване би се получило при спряно положение и продължително време. Тогава от къде искра?

  5. #5
    VIP Автор
    Регистриран
    22.12.2010
    Мнения
    4,061
    Цитат Първоначално публикувано от Трендафил Дончев Виж публикацията
    Нали влака се е движил с голяма скорост? Какво наслояване, какви пет лева? Наслояване би се получило при спряно положение и продължително време. Тогава от къде искра?
    Аз чух първото интервю и може би единствено по телефона, на втория машинист, който каза, че е усетил дерайлиране на композицията, спрели са влака и са слезли да видят какво става, след което издърпват на пред композицията от останали пет вагона + 2 локомотива, това са може би 5 или 10 минути и е последвал взрива.

  6. #6
    Администратор
    Регистриран
    09.02.2013
    Мнения
    7,209
    Пчеларски район
    Габрово и Ловеч
    Цитат Първоначално публикувано от kuline Виж публикацията
    Цистерни не са се взривявали, а се е получило, разхерметизиране на някои от цистерните (дали кран, дали предохранителен клапан). Получава се изтичане на пропан - бутан, който поради компресирането му във цистерните е в течна фаза . Следва изпарение и наслояване , ниско по земята, защото е по-тежък от въздуха, после загазоване на определена територия . Когато загазоването стигне определена концентрационна граница и се появи искра, то се получава рязко възпламеняване - взрив или така нареченото огнено кълбо.
    Според мене версията на kuline е най-правдоподобна. Имало е дерайлиране поради повреда в спирачките на някой междинен вагон. Вагоните зад него са се натъркаляли, но цистерните са останали цели, защото са много здраво направени. Някой кран обаче се е отчупил и от него е започнал да изтича газ с огромно налягане. Изтичал е ДЪЛГО ВРЕМЕ - може би минути наред, и така е имал шанса да се разлее на голяма площ (100-200 метра в диаметър) и да се смеси с кислорода от въздуха, без който горенето (взрива) е невъзможен.

    Огромната площ на щетите се обяснява именно по този начин - газът е имал предостатъчно време спокойно да се разстели на такава площ и спокойно да се смеси с огромно количество кислород така, щото да се образува взривоопасна смес. И в един прекрасен момент в някоя по-далечна къща взривоопасната смес си намира открит огън в някоя печка на дърва, и се самовъзпламенява. Щетите в епицентъра са по-големи, защото там е по-висока концентрацията на взривоопасната смес, а не защото взрива е започнал от там.

    Ако по време на самата катастрова е имало някаква искра, газта веднага щеше да се запали и две от цистерните щяха да се превърнат в ГАЗОВИ ГОРЕЛКИ, но нямаше да се взривят. Щетите щяха да са само пожар в зона от 20-30 метра и нищо повече. Причината за толкова големи щети на такава огромна площ е тази, че първия огън (напр. печка на дърва) взривоопасната смес го е намерила на много голямо разстояние от катастрофата, което е дало предостатъчно време газа да се разстели на огромна площ, преди да се взриви.

    Какво ще кажете за тази теория?

  7. #7
    VIP Автор
    Регистриран
    22.12.2010
    Мнения
    4,061
    Като допълнение, поради посоката и скоростта на въздушните маси, разслояването на газа не е в правилна геометрична форма, видимо от снимките и периметъра на щетите е с неопределена форма.

    ПП Това са само мои предположения, а за точната причина е необходимо да се извършат доста експертизи от специалисти в различни области.

  8. #8
    VIP Автор
    Регистриран
    27.09.2014
    Мнения
    5,703
    Пчеларски район
    Бургас
    Даже и инцидента в Хитрино използват " кавалите". Сега ще оправят всичко.


    http://www.novini.bg/news/395618-рб-...ство.html

  9. #9
    Администратор
    Регистриран
    09.02.2013
    Мнения
    7,209
    Пчеларски район
    Габрово и Ловеч
    Цитат Първоначално публикувано от ch.atanasov Виж публикацията
    Даже и инцидента в Хитрино използват " кавалите". Сега ще оправят всичко.
    http://www.novini.bg/news/395618-рб-...ство.html
    Това е единственият им шанс в този живот да бръкнат малко по-дълбоко в кацата с меда. Мислиш ли, че ще го пропуснат?

  10. #10
    VIP Автор
    Регистриран
    27.09.2014
    Мнения
    5,703
    Пчеларски район
    Бургас
    Цитат Първоначално публикувано от Mateev Виж публикацията
    Това е единственият им шанс в този живот поне за кратко да бръкнат малко по-дълбоко в кацата с меда. Мислиш ли, че ще го пропуснат?
    Отврат. Няма свян, няма срам, даже четох, че спасението било Борисов да е отново премиер.

 

 
Страница 1 от 2 12 ПоследнаПоследна

Информация за темата

Потребители разглеждащи тази тема

В момента има 3 потребител (и), разглеждащ (и) тази тема. (0 потребител (и) и 3 гост (и))

Разрешения за писане

  • Вие не може да да публикувате нови теми
  • Вие не може да публикувате мнения
  • Вие не може да публикувате прикачени файлове
  • Вие не може да редактирате вашите мнения
  •