Има пчеларски организации (извън България) които са разрешили въпроса с гласовете по следния начин - плащаш членски внос 100 долара (на година) член си на организацията ползваш услугите и но нямаш право на глас. Плащаш 200/300 долара на година получаваш право на 1 глас - това е за онези членове които са по нашему физически лица....

Може да не съм прав но мисля че самата структура може да разреши проблема с правото на глас. Незнам как е замислено но е добре да се предвиди Закона за браншовите организации.
Може да раздели на област Добрич, Варна, Силистра, Шумен, Търговище и Разград тези области са всъщност Североизточна България.
- формиране на определена позиция - прави се анкета сред пчеларските дружества по места - в определен срок всяко дружество обсъжда и попълва анкетата - тези анкети се обобщават и формират позицията на пчеларите от област Добрич - такава позиция се формира и в останалите области - тези области формират обща позиция на пчеларите от Североизточна България която се защитава на национално ниво

Така всеки регион може да излъчи свой представител който да е член на Управителния съвет на Националната организация и който да защитава интересите на своя регион.

Или казано по друг начин - едно общо събрание няма да е 400 души а от представителите на всички области + общия им представител на съответния регион (Североизточна България примерно) + физически лица които имат право на такъв глас, а УС да е от 6 души колкото региона има и всеки е с 1 глас без значение колко пчелари и колко кошера има зад гърба си понеже ще е ясно че този човек представлява примерно 6 области които преди това са взели решение какво да отстоява техния делегат и за какво да гласува.

Няма да има огромни УС, комисии ходене напред назад, харчене на пари, загуба на време като всичко може да се направи с една конферентна връзка по скайп а протокола за няколко дни и 20-30 лв като разход да обиклоли цяла България с куриерите за да бъде разписан и накрая да се върне на председателя... всъщност това е нещо което съм писал и в Хайде да си направим асоциация