Добре дошли в Българският форум за пчелари.
Страница 8 от 14 ПърваПърва ... 678910 ... ПоследнаПоследна
Резултати от 71 до 80 от общо 137
  1. #71
    VIP Автор
    Регистриран
    27.09.2014
    Мнения
    5,703
    Пчеларски район
    Бургас
    Тази джаджа, която ще носи касетите и пълните рамки с мед, трябва да лагерува горе и долу. Долу освен радиален лагер, трябва да има и опорен (според мен). За семеринга е ясно. За машина 4 в 1 идеята за касети, които се свалят, май е единственото решение. Самият кош ще служи за бъркалка.

  2. #72
    VIP Автор
    Регистриран
    17.04.2013
    Мнения
    3,589
    Пчеларски район
    Сусурлево, Шопландия
    Моята идея е за една ос за всички приложения. На нея според нуждите се надява или кошницата или бъркалките. Оста е постоянно закрепена на долното лагерно тяло, като се поставят и семеринги, а горното е лесно разглобяемо за смяна на инструмента (кошница или бъркалки).
    Когато мирогледа на един човек се свие толкова, че се превърне в точка, той казва:
    "Това е моята гледна точка"

  3. #73
    Администратор
    Регистриран
    09.02.2013
    Мнения
    7,209
    Пчеларски район
    Габрово и Ловеч
    Имам една идея, която мога да я предложа на TSC1, защото аз в момента нямам време да я реализирам. Става въпрос за някакъв датчик, който директно да измерва центробежната сила по периферията на въртящия се барабан. Този датчик изпраща информация на някакъв модул, който директно включва или изключва захранването на мотора на центрофугата. Така отпадат всякакви проблеми с диаметъра на коша на центрофугата или с оборотите, които развива двигателя. Датчика просто мери силата, и когато тя достигне до някакви ниво, изключва мотора. Оборотите бавно започват да намаляват и датчика отново включва мотора. Оборотите нарастват и датчика го изключва и т.н. Получава се един бавен ШИМ, коефициента на запълване на който автоматично отчита всички хардуерни особенноси на центрофугата - мотори, редуктори, диаметър на коша и т.н.

    До момента са ми хрумнали 2 варианта за реализация на идеята:

    ВАРИАНТ 1. Акцелерометричен датчик, едночипов контролер на батерии и микропредавател, изпращащ на външния модул стойноста на текущата центробежна сила. Външния модул приема тази стойност, сравнява я с някакъв настройваем праг с тригер на Шмид и посредством реле пуска или спира захранването на мотора на центрофугата. Самият датчик е оформен в малка PVC кутийка с литиева батерия, като теглото му е само няколко грама, а размерите са по-малки от размерите на 1 запалка. Монтира се близо до периферията на кошницата.

    ВАРИАНТ 2. Датчика на кошницата е механичен и пасивен. Представлява някаква метална пластинка, която се дърпа от натегната пружина. Центробежната сила натиска пластинката и я премества с няколко милиметра по посока към стената на центрофугата, на която стена е монтиран стандартен индуктивен датчик. Датчика управлява реле, което пуска или спира мотора на центрофугата. Регулировката на центробежната сила, при която мотора трябва да се изключи, се извършва посредством болтче, с което се натяга или охлабва пружината на тази пластинка.

    Предлагам тези идеи на TSC1, и ако той произведе някакво устройство, аз ще съм първия човек, който ще си го купи.

  4. #74
    VIP Автор
    Регистриран
    17.04.2013
    Мнения
    3,589
    Пчеларски район
    Сусурлево, Шопландия
    Цитат Първоначално публикувано от Mateev Виж публикацията
    Имам една идея, която мога да я предложа на TSC1, защото аз в момента нямам време да я реализирам.

    ВАРИАНТ 1. Акцелерометричен датчик, едночипов контролер на батерии и микропредавател, изпращащ на външния модул стойноста на текущата центробежна сила. Външния модул приема тази стойност, сравнява я с някакъв настройваем праг с тригер на Шмид и посредством реле пуска или спира захранването на мотора на центрофугата. Самият датчик е оформен в малка PVC кутийка с литиева батерия, като теглото му е само няколко грама, а размерите са по-малки от размерите на 1 запалка. Монтира се близо до периферията на кошницата.

    Предлагам тези идеи на TSC1, и ако той произведе някакво устройство, аз ще съм първия човек, който ще си го купи.
    Всичко това като хардуер е готово! Това е датчика за кошерите! Там има всички тези елементи. Трябва само да се напише нов софруер и да се зареди в процесорчето. Приемниците също са налични и трябва да се вградят в контролера, управляващ процеса на центрофугиране. А контролера е в процес на конструиране и идеята е точно на време!
    Когато мирогледа на един човек се свие толкова, че се превърне в точка, той казва:
    "Това е моята гледна точка"

  5. #75
    Администратор
    Регистриран
    09.02.2013
    Мнения
    7,209
    Пчеларски район
    Габрово и Ловеч
    Цитат Първоначално публикувано от tsc1 Виж публикацията
    Всичко това като хардуер е готово! Това е датчика за кошерите! Там има всички тези елементи. Трябва само да се напише нов софруер и да се зареди в процесорчето. Приемниците също са налични и трябва да се вградят в контролера, управляващ процеса на центрофугиране.
    Супер. Значи си много близо до реализацията на идеята. Трябва само да се опиташ да я оптимизираш в следните направления:

    1. Акцелерометричния датчик трябва да има верния диапазон - например от 1 до 20-30G или дори 50G. Всъщност трябва да си изясниш колко е G-то, при което питите се разкъсват.

    2. Датчика трябва да е колкото се може по-малък и по-лек. За батерия трябва да се използва от тези малките парички - напр. CR-2016 или CR-2025.

    3. В приемното устройство трябва да има потенциометър за регулиране на силата, при която ще се извършва изключването. Потенциометъра директно трябва да е разграфен в G единици. Така ще можем да обсъждаме на форума колко е най-оптималното G, и то ще важи за всички центрофуги, независимо от техния размер, мотор или обороти.

  6. #76
    Администратор
    Регистриран
    09.02.2013
    Мнения
    7,209
    Пчеларски район
    Габрово и Ловеч
    Ако в приемното устройство има и индикация колко е текущото G, то тогава датчика ще може да се използва дори и при ръчни центрофуги. Тогава пчеларя ще върти толкова силно, щото да постигне например 7G или колкото трябва съгласно обсъжданията във форума.

  7. #77
    VIP Автор
    Регистриран
    17.04.2013
    Мнения
    3,589
    Пчеларски район
    Сусурлево, Шопландия
    Измерванията на допустимото g трябва да го направи някой, който има условия за това - центрофуга с регулируеми обороти и достатъчно пити с мед за късане. Процеса е и температурно зависим. Зависи и от схемата на обтелване и вида на основите.
    Когато мирогледа на един човек се свие толкова, че се превърне в точка, той казва:
    "Това е моята гледна точка"

  8. #78
    VIP Автор
    Регистриран
    01.04.2014
    Мнения
    2,740
    Цитат Първоначално публикувано от Mateev Виж публикацията
    Имам една идея, която мога да я предложа на TSC1, защото аз в момента нямам време да я реализирам. Става въпрос за някакъв датчик, който директно да измерва центробежната сила по периферията на въртящия се барабан. Този датчик изпраща информация на някакъв модул, който директно включва или изключва захранването на мотора на центрофугата. Така отпадат всякакви проблеми с диаметъра на коша на центрофугата или с оборотите, които развива двигателя. Датчика просто мери силата, и когато тя достигне до някакви ниво, изключва мотора. Оборотите бавно започват да намаляват и датчика отново включва мотора. Оборотите нарастват и датчика го изключва и т.н. Получава се един бавен ШИМ, коефициента на запълване на който автоматично отчита всички хардуерни особенноси на центрофугата - мотори, редуктори, диаметър на коша и т.н.

    До момента са ми хрумнали 2 варианта за реализация на идеята:

    ВАРИАНТ 1. Акцелерометричен датчик, едночипов контролер на батерии и микропредавател, изпращащ на външния модул стойноста на текущата центробежна сила. Външния модул приема тази стойност, сравнява я с някакъв настройваем праг с тригер на Шмид и посредством реле пуска или спира захранването на мотора на центрофугата. Самият датчик е оформен в малка PVC кутийка с литиева батерия, като теглото му е само няколко грама, а размерите са по-малки от размерите на 1 запалка. Монтира се близо до периферията на кошницата.

    ВАРИАНТ 2. Датчика на кошницата е механичен и пасивен. Представлява някаква метална пластинка, която се дърпа от натегната пружина. Центробежната сила натиска пластинката и я премества с няколко милиметра по посока към стената на центрофугата, на която стена е монтиран стандартен индуктивен датчик. Датчика управлява реле, което пуска или спира мотора на центрофугата. Регулировката на центробежната сила, при която мотора трябва да се изключи, се извършва посредством болтче, с което се натяга или охлабва пружината на тази пластинка.

    Предлагам тези идеи на TSC1, и ако той произведе някакво устройство, аз ще съм първия човек, който ще си го купи.
    Ами то вече е предложено от tsc1 в пост номер 9 от тази тема още през 2013 г. Сигурно и той самият вече е забравил, но не случайно е вече готов на старта. И аз ще съм му клиент, ако стане читаво. Идеята е супер.
    На всеки сложен въпрос има лесен и разбираем за всички грешен отговор
    "Погледнато формално, всичко е нормално, погледнато нормално, всичко е формално" - Радой Ралин

  9. #79
    VIP Автор
    Регистриран
    01.04.2014
    Мнения
    2,740
    По повод конструкцията на моята вана към комби машина, дадоха се доста идеи за семерини на долния лагерен възел. Семеринга е уплътнител на триене и иска присъствие на масло, за да не се изтрие бързо. Затова на водните помпи не слагат семеринг, а лоена набивка, която с времето все пак износва локално стоманения вал. Там товара и оборотите обаче са сериозни. Аз се спрях на изцяло открити неръждаеми лагери, потопени в меда и лесно измиващи се с вода. Един аксиален за вертикалното усилие, което ще е сериозно и един радиален, където клоня към тефлонова втулка. При този диаметър /1,8 м/ оборотите няма да са големи. Иска ми се да направя универсален барабан, който да е ефективна бъркалка в едните приложения и да може да носи касетите, когато се оборудва центрофуга. Предстои да се образовам по въпроса с касетъчните центрофуги - разстояние от касета до касета и ъгъл на завъртане при работа, за да преценя колко касети мога да събера на тази периферия.
    На всеки сложен въпрос има лесен и разбираем за всички грешен отговор
    "Погледнато формално, всичко е нормално, погледнато нормално, всичко е формално" - Радой Ралин

  10. #80
    VIP Автор
    Регистриран
    01.04.2014
    Мнения
    2,740
    Ето какъв вид центрофуга харесах - касетна, събира много рамки, защото касетите се завъртат само на 45 градуса.
    https://www.youtube.com/watch?v=7F8JPOw5KEU
    https://www.youtube.com/watch?v=8Db4Icn-e3g
    Втория линк е за 28 рамки. Между касетите има разделителни прегради.
    На всеки сложен въпрос има лесен и разбираем за всички грешен отговор
    "Погледнато формално, всичко е нормално, погледнато нормално, всичко е формално" - Радой Ралин

 

 
Страница 8 от 14 ПърваПърва ... 678910 ... ПоследнаПоследна

Информация за темата

Потребители разглеждащи тази тема

В момента има 1 потребител (и), разглеждащ (и) тази тема. (0 потребител (и) и 1 гост (и))

Разрешения за писане

  • Вие не може да да публикувате нови теми
  • Вие не може да публикувате мнения
  • Вие не може да публикувате прикачени файлове
  • Вие не може да редактирате вашите мнения
  •