Добре дошли в Българският форум за пчелари.
Страница 392 от 496 ПърваПърва ... 292342382390391392393394402442492 ... ПоследнаПоследна
Резултати от 3,911 до 3,920 от общо 4956
  1. #3911
    Заслужил Автор
    Регистриран
    28.11.2013
    Мнения
    209
    Здравейте,

    В крайна сметка се надявам, че най-накрая дискусията ще се установи в нормален и градивен тон.

    Изключително важно за това в каква посока ще върви сектора в следващите години е какво място ще намери в новата Обща селскостопанска политика на ЕС след 2020 г. Нека всеки отдели време, за да попълни анкетата, която от Европейската комисия са пуснали в тази връзка:

    https://www.fermer.bg/%D0%BA%D0%B0%D...news19755.html

    Поздрави

  2. #3912
    Заслужил Автор
    Регистриран
    12.07.2013
    Мнения
    229
    Цитат Първоначално публикувано от Апитрейд Пловдив Виж публикацията
    ... новата Обща селскостопанска политика на ЕС след 2020 г.
    А дали това нас въобще ще ни касае? Политическото решение за Европа на две скорости по всичко изглежда вече е взето.
    http://clubz.bg/50270-gotvqt_ni_es_i...ogo_puka_li_mu

  3. #3913
    VIP Автор
    Регистриран
    04.02.2012
    Мнения
    1,233
    Пчеларски район
    Русенски
    Цитат Първоначално публикувано от Mateev Виж публикацията
    Иначе правилния начин за пласиране на местно ниво според мене е следния:

    1. Пчеларя си прави (закупува) собствени стелажи.
    2. Разнася ги по всички хранителни магазини в региона и им ги подарява.
    3. Периодично сам обикаля по магазините и сам зарежда и подрежда стелажите с всякаква шарена пчелна продукция, такава, каквато и в момента я виждаме по сергиите на пчеларските изложения.
    4. Всичко това се дава на магазините на консигнация (без никакво авансово плащане).
    5. Задължително на тези стелажи трябва да има и рекламни проспекти или книжки, в които се хвали продукцията и нейните качества.
    6. Периодично се правят промоции с някакви награди от типа "ако купиш това, ще получих подарък еди какво си".

    Това е единственият начин за ПРОБИВ в мисленето на съществуващите търговци. Иначе те са задръстени от стоки и шарении, голяма част от които им ги дават за търговия на консигнация именно по този същия начин. Проблемът на търговците не е в липсата на стоки, а в липсата на свободно място по техните рафтове и щандове. Поради тази причина те си подбират какви стоки да изложат за продан, като естествено избират най-оборотните такива и най-печелившите такива. При това положение най-трудното за пчеларя ще бъде да убеди търговеца да му задели някое ъгълче в магазина, на което той да си разположи пчелната продукция.

    Самото разполагане на продукцията трябва да бъде изцяло за сметка на пчеларя и риска също ще се носи изцяло от пчеларя. И ако стоката започне да се продава добре, тогава и само тогава магазинера вече ще е склонен на някакви по-сериозни преговори за авансово плащане на поне част от цената на изложената продукция. Тогава и само тогава магазинера вече ще започне да си прави труда да звъни по телефона и да заявява нова доставка, когато рафта започне да се изпразва. Ако стоката се продава лошо, магазинера просто ще ви помоли да си приберете витрината и повече да не се вясвате пред очите му.

    И тука вече е вашата най-важна роля - как да направите стоката да изглежда така, щото на клиентите да ги засърбят ръцете да я купят. Тука вече можете да приложите поне 100 различни метода, базирайки се на познанието за психологията на потенциалния купувач от нашата целева група - предимно жени и млади майки с деца, както и възрастни жени, мислещи за собственото си здраве. Асортимент, етикетки, проспекти, подредба на рафта и всичко останало трябва да е направено така, както очаква да го види целевата група клиенти. Трябва да знаете, че решение за покупка се взема за секунди, и в повечето случай това решение е ИМПУЛСИВНО , без да се базира на каквато и да било здрава логика или на каквато и да било реална нужда от този продукт. Стоки се купуват основно от любопитство (я да го пробвам) или от грижа за децата (това май е полезно за тях). А когато бурканчето мед вече бъде закупено, няма начин да не бъде отворено и изядено. И тъй като детето наистина ще го хареса, следващия път ще попита "мамо, защо забрави да купиш мед?".

    Самото бурканче трябва да е красиво, а етикета не трябва да пада или да се поврежда, когато се мие с вода. Красивото бурканче ще бъде запазено от жената (майката) и тя ще го използва за нещо друго, което автоматично означава, че периодично ще вижда етикета и ще се подсеща, че отново трябва да купи мед.

    Може да се пише още много по въпроса, но и това е достатъчно пчеларите да осъзнаят какво им куца в пласмента и защо имат проблеми с продажбите на дребно.


    Матеев, ако някога си работил с магазини, то е било мнооого отдавна. Ето няколко безплатни съвета ако наистина си решил да правиш подобна схема.

    по т.1 - Няма два еднакви магазина, така че с един стелаж няма да стане. Трябва т ти поне 2-3 типа - стоящ, висящ, за касата...
    по 2. Никой не ги иска тези стелажи, защото ще му пречат. За да го вземат, то трябва да си платиш и то не еднократно, а за някакъв период (най-много две седмици). Всеки по-голям стар магазин има 1-2 палета със стари стелажи от различни доставчици.
    по 3. и 4. "сам обикаля" звучи лесно но... ще подрежда, ако има какво. А ако няма, това не значи "веднага ми плащат продаденото и нося новата стока". Не само защото магазините по принцип не обичат да плащат, но и защото докато всяка доставка "се вкара в системата" минават 1-2-3 часа и ако чакаш ще обиколиш 3-4 магазина за цял ден. При консигнацията за да ти излезе сметката, трябва да имаш голям марж заради брак, липси и т.н.
    по 5. и 6. С книжки и проспекти храни не се продават. И шарения етикет и той няма да работи, защото на "другия мед" също пише "натурален", "букет" и т.н. В настоящата реалност, има три основни причини една стока да се продаде - реклама/марка, цена или продавач. Това важи и за промоциите. И тях трябва да има кой да ти ги продава.

    Има един принцип, който трябва да се спазва почти за всяка стока, която искаш да продаваш успешно. Различните "големи", като Хенкел, ПиГ и т.н. го подреждат по различен ред но същността е една и съща:
    D - distribution - да го вкараш в магазина,
    S - shelving - да го сложиш на рафта където трябва,
    P - Pricing - да му договориш правилната цена,
    M - Merchandising - да организираш промоция, да я обозначиш на рафта.

    Но за да стане това, трябва подход към всеки клиент(магазин) персонално! А това е работа за търговци, а не за пчелари.

    20 години съм се занимавал с тази работа. И в магазини и като търговски представител, а последно като шеф на търговски екипи. И накрая избягах, защото този живот е като да караш с 250 по магистралата - рязко ти скъсява живота. Не един и двама познати си отидоха преди да навършат 45...

    п.с. Нещо се отпуснах напоследък да пиша, което вероятно е грешка... най-малкото защото не кова рамки докато пиша... затова си налагам БАН! За известно време.
    Георги Корчев се казвам
    България е малка държава и затова винаги има идиоти наблизо!
    "Разликата в потенциалите поражда напрежение" ... или как физиката обяснява факта, че не се разбирам с прости хора

  4. #3914
    Администратор
    Регистриран
    09.02.2013
    Мнения
    7,209
    Пчеларски район
    Габрово и Ловеч
    Няма как - всичко това, което го описа, са реално съществуващи проблеми. Но аз не знам друг по-лесен начин. Продажбата на меда си иска усилия и не случайно в повечето големи фирми отделите по продажба понякога са по-големи от производствните отдели.

    Аз обаче имам едно друго наблюдение - в нашите квартални магазинчета, от които пазарувам, НЯМА ПЧЕЛЕН МЕД. А ако имаше, все пак някой би си купил.

    Според мене нашите продукти са слабо разпространени в магазинните мрежи и именно това може би спомага за ниската консумация на мед в страната. В момента повечето пчелари разчитат някой да ги потърси и да им поиска буркан с мед. Ако обаче меда го имаше под път и над път в магазините, вероятно щеше да има поне 3-4 пъти повече продажби.

    При всички случаи това да си стоиш в къщи и нищо да не правиш за пласмента на собствената си стока е ВЪЗМОЖНО НАЙ-ЛОШАТА АЛТЕРНАТИВА.

    В нашето семейство 1 човек само с това се занимава (сина ми). Ден и нощ, събота и неделя, лете и зиме той само за това мисли и само това планира. Комуникира по мейл и по телефон с потенциални клиенти от целия свят. Разработва дизани и опаковки. Търси и доставя качествени вносни буркани или кутийки. Ходи по световните изложения за всякакви хранителни стоки или опаковки. Въобще отдал се е на 100% на маркетинга и на пласмента. И естествено това води и до положителни резултати.

  5. #3915
    Автор
    Регистриран
    21.07.2013
    Мнения
    127
    Цитат Първоначално публикувано от Mateev Виж публикацията
    Няма как - всичко това, което го описа, са реално съществуващи проблеми. Но аз не знам друг по-лесен начин. Продажбата на меда си иска усилия и не случайно в повечето големи фирми отделите по продажба понякога са по-големи от производствните отдели.

    Аз обаче имам едно друго наблюдение - в нашите квартални магазинчета, от които пазарувам, НЯМА ПЧЕЛЕН МЕД. А ако имаше, все пак някой би си купил.

    Според мене нашите продукти са слабо разпространени в магазинните мрежи и именно това може би спомага за ниската консумация на мед в страната. В момента повечето пчелари разчитат някой да ги потърси и да им поиска буркан с мед. Ако обаче меда го имаше под път и над път в магазините, вероятно щеше да има поне 3-4 пъти повече продажби.

    При всички случаи това да си стоиш в къщи и нищо да не правиш за пласмента на собствената си стока е ВЪЗМОЖНО НАЙ-ЛОШАТА АЛТЕРНАТИВА.

    В нашето семейство 1 човек само с това се занимава (сина ми). Ден и нощ, събота и неделя, лете и зиме той само за това мисли и само това планира. Комуникира по мейл и по телефон с потенциални клиенти от целия свят. Разработва дизани и опаковки. Търси и доставя качествени вносни буркани или кутийки. Ходи по световните изложения за всякакви хранителни стоки или опаковки. Въобще отдал се е на 100% на маркетинга и на пласмента. И естествено това води и до положителни резултати.


    Може би си прав,но ти си единствения,който може да си позволи това,което описваш и в същото време да пръсне някоя друга хилядарка без да му мигне окото.

  6. #3916
    VIP Автор
    Регистриран
    01.04.2014
    Мнения
    2,740
    И ако на етикета пише просто "пчелар бай Иван" или "пчелар бай Георги" и картинка пчела, никога никой клиент няма да запомни кой точно мед си е купил предния път и му е харесал. Трябва да има запомняща се закачка.
    На всеки сложен въпрос има лесен и разбираем за всички грешен отговор
    "Погледнато формално, всичко е нормално, погледнато нормално, всичко е формално" - Радой Ралин

  7. #3917
    VIP Автор
    Регистриран
    01.04.2014
    Мнения
    2,740
    Има още една стратегия - продажба на база лични познанства и препоръки врата до врата. Така бяха тенджерите "Цептер", прахосмукачки "Рейнбоу" и други подобни. Минаваш под данъчната летва и лично отговаряш за стоката пред клиента. Доста екопродукти за ядене са по този параграф.
    На всеки сложен въпрос има лесен и разбираем за всички грешен отговор
    "Погледнато формално, всичко е нормално, погледнато нормално, всичко е формално" - Радой Ралин

  8. #3918
    Забранен
    Регистриран
    22.12.2015
    Мнения
    2,122
    Пчеларски район
    обл.Плевен
    Цитат Първоначално публикувано от agro Виж публикацията
    И ако на етикета пише просто "пчелар бай Иван" или "пчелар бай Георги" и картинка пчела, никога никой клиент няма да запомни кой точно мед си е купил предния път и му е харесал. Трябва да има запомняща се закачка.
    И каква е разликата между меда на “бай Иван“, и “бай Георги“. Не, че нещо ама и Георги и Иван искат да си продадат продукцията.
    П.П Крайния клиент в България НЕ различава видовете мед и качеството на меда.

  9. #3919
    VIP Автор
    Регистриран
    22.12.2010
    Мнения
    4,061
    Цитат Първоначално публикувано от Валентин. Виж публикацията
    И каква е разликата между меда на “бай Иван“, и “бай Георги“. Не, че нещо ама и Георги и Иван искат да си продадат продукцията.
    П.П Крайния клиент в България НЕ различава видовете мед и качеството на меда.
    Донякъде си прав, ама...
    Въпроса е да се продава Българския мед. Обаче, когато човек си купи нещо и го хареса, тогава пак търси това нещо, от същия производител. Та за това, за общото благо е необходимо, стоката, която се продава, да е ясно различима от останалите. Все пак обаче, е нужно да се знае таргет групата, към която е насочено посланието в етикетите.

  10. #3920
    VIP Автор
    Регистриран
    27.09.2014
    Мнения
    5,703
    Пчеларски район
    Бургас
    Давайте бре, разтягайте ги, що се спряхте.

 

 
Страница 392 от 496 ПърваПърва ... 292342382390391392393394402442492 ... ПоследнаПоследна

Информация за темата

Потребители разглеждащи тази тема

В момента има 17 потребител (и), разглеждащ (и) тази тема. (0 потребител (и) и 17 гост (и))

Разрешения за писане

  • Вие не може да да публикувате нови теми
  • Вие не може да публикувате мнения
  • Вие не може да публикувате прикачени файлове
  • Вие не може да редактирате вашите мнения
  •