Точно за да не се получава разкъсване на питите е хубаво посоката да се сменя. Говоря за тези които имат тази възможност.
Преглед за печат
Стига с тия датчици бре! Като се погледне в центрофугата по време на работа, много добре се вижда има или няма пръски от мед.
Едната ми центрофуга е радиална с 44 р. магазинни или 12 р. плодникови. До сега скъсана рамка нямам. Не мога да разбера, защо се налага да усложнявате една система. "Да спирала сама", че аз за какво съм, нали ще я спра, за да заредя следващата партида.
Единственото предимство на касетъчната пред радиалната, е че се спестява една операция, по обръщането на питите. За такава центруфуга реверсивното въртене е задължително. Но то трябва да се случва неколкократно, а не само от едната и после от другата страна. Освен това както и даскала каза, не е рентабилно в един обем да сложиш 4-5 пъти по-малко пити, който с едно въртене би извъртял с радиална. Печелиш и време и по-нисък разход за електроенергия.
Иди виж нагледно как се центруфугира с хордиална центруфуга и пак ще говорим.
Центробежните сили влияят и от двете страни на питата. Само, че меда от задната страна не може да излезе през дъната на килийките и къса питата. И колкото оборотите се увеличавт, толкова по-сигно е разкъсването.
Защо трябва да се късат питите независимо в каква центрофуга се въртят? Късат се в тази в която роботът до нея си няма представа как се извършва този процес. Когато всичко е съобразено то това няма да се случи. Въпреки всички изброени по - горе технически чудеса, ако питите са стари/поне от една година/ няма да се разрушат, но ако са градени 15-20 дни преди да минат през центрофугата какво ще спре разкъсването им? Ами роботът до нея, както каза и Калин.
Хм ! Не е така .
Нека споделя още нещо. Споменавал съм, че работя с цяла плодникова строителна рамка. От липата нататък, спират отглеждането на търтеи - трупат мед в строителната рамка и се налага да я центрофужа. Тогава задължително в хордиалната центрофуга, тъй като кошницата не дава възможност да се къса т.н. далак. Пробвал съм в радиалната, но не става - винаги се късат.
За да няма разнобой нека да е ясно, че моя коментар се отнасяше изцяло и само за радиална центрофуга. Хордиалната е друга бира!
Не мога да повярвам, че не сте виждали как се центрофужи с радиална центрофуга. СМЯНА НА ПОСОКАТА Е АБСОЛЮТНО ИЗЛИШНА.
При касетъчната,която по същество е хордиална трябва реверс.
Само при касетъчната реверса е задължителен ,защото питите се обръщат автоматично от центробежните сили.
Ако обобщим за реверса, то ситуацията е следната:
1. Радиални центрофуги - твърдението за безполезност на реверса е силно спорно. Вече обясних за действието на силите на инерцията върху двете страни на рамката. Един преглед на всичи модерни решения за електронно управление на водещите фирми за производство на центрофуги показва, че те имат възможност за реверс. Разбира се то не е задължително, но използването му подобрява процеса на извличане на меда от питата.
2. Хордиални центрофуги - прилагането на реверс (и електронно програмно управление по принцип) е безсмислено. Самия им принцип на работа предполага обръщане на самите рамки. Те са с ограничено ползване, предимно с ръчно задвижване и се ползват в малки пчелини.
3. Касетъчни центрофуги - прилагането на реверс е почти задължително. ако искаме рамките автоматично да си променят положението.
Нищо не си разбрал
Казах ти в прав текст къде не ти е нужен реверс и къде абсолютно задължителен. Ти обобщаваш други тези. Твоя си работа. Нямам намерение нищо да доказвам и да споря. Извадил съм десетки тонове мед и знам. И в момента вадя на две радиални без реверси. Преди 5,00 сутринта отделих време да пиша и излезе че се заяждам. Пали колата и идвай да видиш на живо и като се убедиш.....
Ти мислиш така. ОК! Защо обаче фирмите (и то най-известните и най-продаващите центрофуги) го залагат в своите управления? И то в радиални центрофуги, а не само в касетъчни? Разгледах снощи поне пет професионално изпълнени управления и всичките са с реверс.
Това са важна част от мненията, които ме накараха да търся начин за обратна връзка към управлението на центрофугата в зависимост от резултата. Ще направя моята центрофуга с датчик за тегло и ще започна като инж. Матеев да записвам показанията при различни обороти почти по начина, по който той го е правил 2013 г, когато се е учил как се центрофугира мед. Ще публикувам тук резултата, но ще е вече следващия сезон, че този вече отива в историята и не остана време за реконструкции по центрофугата. Надявам се при различни температури и видове мед да излезе горе - долу същата закономерност, която той е установил. Ако излезе друга, тогава ще се мисли. Относно смяната на посоката цитираните мнения точно описват защо това не би трябвало да има значение. Теоретичните спорове са напълно излишни по въпроса, по-скоро ако някой е установил обратното от практиката, тогава може да се търси причина защо се разминава с теорията. На мен лично, при липса на практически опит, най-много ме привличат центрофугите, разполагащи рамките под 45 градуса спрямо хордата със застъпване рамка над рамка и разделителна плоча между тях, по която се стича меда. Събират много рамки в малък обем и се доближават до предимствата на хордиалните центрофуги. Там задължително се сменя посоката за обръщане на рамките. Дано намеря клиповете, на които съм я гледал.
Когато сложиш тегловния датчик наистина ще разбереш има ли полза от реверс или не! Правиш си цикъла без реверс и в края му засичаш с колко е намаляло теглото на рамките. Нулираш и пускаш нов цикъл в обратна посока. Ако теглото пада още, значи полза има. Ако не - не се включва цикъла в програмата.
Сега пак ще кажеш че се заяждам ам да те питам можеш ли да изсушиш суха дреха? Оставям ви да разсъждавате че мед ме чака. Който иска да види е добре дошъл.
След втората минута е центрофугата:
https://www.youtube.com/watch?v=8Db4Icn-e3g
Хитро е конструирана украинската центрофуга! Те използват именно инерционната сила, за да заемат рамките тази позиция! Тя тръгва като радиална и работи като хордиална.
Е тва чудо е касетъчна центрофуга. Предполагам вече е ясно защо реверса е ЗАДЪЛЖИТЕЛЕН за нея.
Имам чувството, че от вчера сте пчелари и за първи път виждате центрофуга. :tres:
Здравейте, понеже си правя радиална центрофуга с диаметър на коша около 90см, а в опитите на Матеев максималните обороти на центрофужене са 180, се питам-има ли полза от повече от 200 максимални оборота на коша? Ще ползвам инвертор ,но имам два варианта с шайбите като при тях максималните обороти на коша са съответно 200 и 500.При по-малките мотора ще работи на максимални обороти при 200 на коша и съответно ще се охлажда по-добре , а при по-големите, ще работи с наполовина 680 при обороти на коша 250.
Здравейте колеги, от този сезон ще работя с центрофуга лисон 42р пълен автомат каква програма да настроя? Рамките ни са магазини дб.
Здравейте,
Дайте моля съвет относно този датчик за тегло - какво представлява, откъде да го вземем, как се монтира... и ако се сетите още нещо.
Благодаря предварително!
На този въпрос могат най-добре да ти отговорят Матеев и agro, ако са правили нови експерименти. Обсъждането преди 3 години беше само на идейно ниво.
Идеята ми е да поставя вертикалната ос на центрофугата /на която стои коша с рамките/ да лагерува върху тензометричен датчик за тегло. Датчици бол, най-различни видове и не са скъпи. Софтуера за претегляне и останалия хардуер го притежават фирмите, които произвеждат везни. Остава само да се изведе сигнал от техния контролер и чрез него автоматично да се управлява скоростта на двигателя в зависимост от изменящото се тегло на коша. Може да се напише елементарен софтуер за целта, който освен оборотите, да определя и момента за спиране, когато теглото практически спре да се изменя. Откога се каня да го направя, ама все не остава време, защото за написване на коректно работещ управляващ софтуер трябва да се извърши доста експериментална работа.
Аз ползвам 20 рамкова радиална центрофуга с ръчно задвижване на Лега. Подреждам разпечатените пити и започвам да въртя бавно, като постепенно увеличавам скоростта на въртене. Ако има новоизградени пити, бавното въртене е по-продължително. Максималните обороти на въртене достигам след 4 до 5 минути. Ако питите не са в баланс, центрофугата започва да играе. А това се случва често, защото центрофугата е прекалено лека. В това отношение, сръбските центрофуги са много по-стабилни, защото са по-тежки.
Да, практически ти реализираш ръчен SoftStart, за който писах по-назад в темата. Ако имаш постояннотоково захранване на мотора това не е трудно да се реализира, както и цялото управление на оборотите. Проблем е с променливотоковото захранване, че тогава трябва честотен инвертор за добро управление.
И мотора трябва да е трифазен, а инвертора по-универсално е да е монофазен.
Въпроса е как да се оптимизира времето за въртене / и оборотите/. То е в пряка зависимост от консистенцията на меда, следователно и от температурата. Колко време да въртим и с какви обороти решаваме на база опит и субективни критерии, но дали решението ни е оптимално - едва ли. Три минути излишно въртене са си три минути изгубено време. Когато центрофугата се зарежда веднага и се явява" тясното" място, има два варианта - нова, по-голяма центрофуга или оптимизиране работата на старата. Често няма място за по-голяма центрофуга. Много ми се иска да прочета изследване на процеса центрофугиране на пчелни пити, за да си спестя собствено експериментално изследване на процеса.
КАК ДА ИЗВАДИМ МЕД - ЗА НОВИ ПЧЕЛИ
По отношение на пчеларството, много нови пчелари имат въпроси, изрично относно нектара. Едно запитване, което чуваме най-много, е: "Кога ще получа нектар и какво е необходимо, за да го извадя от кошера?" Обикновено няма да получите нектар през първата си година на пчеларство, тъй като пчелите се нуждаят от всички запаси от нектар, за да издържат първата си зима. След първата си цяла година вероятно е защитено да пожънете нектара си преди есента, края на лятото. Също така, за да направим това, събрахме обобщение на основните устройства, от които се нуждаете, за да премахнете нектара.
Нашата деликатна четка за медени пчели с дълги жълти влакна е невероятна за нежно освобождаване на пчелите от кошера и краищата по време на прегледа и жъненето.
The honey bees will cover each cell with nectar with wax and you will need to remove these caps to remove the nectar. To detach the housings, use a packing bucket with a door attached to a brush cap. The cap fits on any standard 5 gallon box. The lower side includes a concave curve, which gives reliability. This allows you to transform a 5 gallon bucket into a tub without a lid.
Finding each side of your edge is effortlessly complete with our cold knife, despite the economy of scratching. The hardened steel extractor with 2 frames is the ideal amateur extractor. This hand-rotated extractor is made of quality hardened steel 18/10. This external extractor can be used with two deep, two medium or four shallow shells. Includes nectar entrance, lid and legs.
You will also need to make sure that you have a packing bucket with a neck and grooves under the extractor. This packaging unit comes with a 5-gallon bucket with lid and inlet, along with a fine channel and a rough channel. These grooves support the deformation with parts of dust and additional wax caps.
Не разбрах какво продавате или рекламирате