Добре дошли в Българският форум за пчелари.
Страница 1 от 2 12 ПоследнаПоследна
Резултати от 1 до 10 от общо 305

Преглед на хибрид режима

  1. #1
    VIP Автор
    Регистриран
    04.01.2012
    Мнения
    2,799
    Имах предвид по-бавно от това да дръпнеш до там където си решил и де на разтоварваш нищо. Правех сравнение със класическия метод за нашите географски ширини, с фургони.
    Сетих се за още един много голям проблем при използването на кран, ЗАХВАТА. При мен този проблем не стоеше защото от самото начало имах концепцията и се придържах към нея с еднакви кошери. Ако кошерите са различни трябва да се измисли универсален захват иначе товаренето ще с превърне в кошмар.

    Цеко, не разбрах какви са ти притесненията. Какво имаш предвид под залюляване и за какъв проблем с питите?
    Аз вдигам по два кошера и определено има някакво залюляване когато са във въздуха и после следва много леко спускане без удар в каросерията. Задължително съм със рамки с уширители и се старая да местя винаги пълни до край корпуси ако по някаква причина не са пълни корпусите блокирам рамките да не се разместват, но правя това не заради товаренето защото там нещата стават много "мазно", а заради возенето.

    Абе голям филм си е подвижното и за това винаги съм съветвал колеги които се канят да пробват хубаво да си обмислят нещата.

  2. #2
    VIP Автор
    Регистриран
    31.12.2010
    Мнения
    1,900
    Всичко трябва да се мисли, а детайлите са важни. За тия малките кранчета, ДАМТН закачат ли ви?
    Никога не предпочитай личната си глупост пред полезния съвет. Сократ
    Всеки трябва да извърви своя пчеларски път... Доктора от Павликени

  3. #3
    VIP Автор
    Регистриран
    04.01.2012
    Мнения
    2,799
    Цитат Първоначално публикувано от jordanov Виж публикацията
    Всичко трябва да се мисли, а детайлите са важни. За тия малките кранчета, ДАМТН закачат ли ви?
    Нямам идея какво е ДАМТН. Предполагам че е някакъв документ и ако е така отговора е НЕ. При мен в големия талон на камиона си пише че е с кран и не се изисква допълнителна квалификация и т.н.

    Относно люлеенето на долния край. При мен няма такова защото съм с рамки които са така изработени с ушерение и прилягат доста добре една към друга. Ушерението достига почти до половината на рамката. По ушеренията има и прополис и въобще за клатене не става и дума. Ако бях с наковани ламаринки и др. подобни щех да имам притеснения но сега не. Въпреки всичко всяко местене си голям стрес. И за пчеларя и за пчелите. Винаги след преместване изхвърлят подмор в различни количества но не по малко от стотин броя. Изчезват и майки. Трябва им време за преориентиране. На мястото от където извозваш остава огромно количество пчели които не са нощували в кошера и т.н.

  4. #4
    Цитат Първоначално публикувано от rosty_sz Виж публикацията
    Нямам идея какво е ДАМТН. Предполагам че е някакъв документ и ако е така отговора е НЕ. При мен в големия талон на камиона си пише че е с кран и не се изисква допълнителна квалификация и т.н.

    Относно люлеенето на долния край. При мен няма такова защото съм с рамки които са така изработени с ушерение и прилягат доста добре една към друга. Ушерението достига почти до половината на рамката. По ушеренията има и прополис и въобще за клатене не става и дума. Ако бях с наковани ламаринки и др. подобни щех да имам притеснения но сега не. Въпреки всичко всяко местене си голям стрес. И за пчеларя и за пчелите. Винаги след преместване изхвърлят подмор в различни количества но не по малко от стотин броя. Изчезват и майки. Трябва им време за преориентиране. На мястото от където извозваш остава огромно количество пчели които не са нощували в кошера и т.н.
    ДАМТН е агенция,която издава документ,че крана е технически изправен и имаш право да работиш снего,а това,че в талона на камиона пише ,че е с кран не значи,че не ти трябва документ за работа с крана.От такъв документ не се нуждаят само кранове монтирани на плавателни съдове.

  5. #5
    Заслужил Автор
    Регистриран
    22.12.2011
    Мнения
    420
    В камиона , още трябва да имаш ревизионна книга, курса ти за правоспособност струва 300 лв и се заверява във Варна.От делно нямаш право да ремонтираш нищо по крана и там траява да си регистриран към фирма - още 50 лв на месец и т.н. Ако ДАЙ те набара глобите почват от 5 000 лв на горе. Не те плаша ама се позаинтересувай.
    Чух и забравих. Видях и запомних. Преживях и разбрах. Конфуций

  6. #6
    VIP Автор
    Регистриран
    06.01.2011
    Мнения
    1,125
    Пчеларски район
    с. Воднянци, обл. Видин
    Ако е вярно това работата става дебела.

  7. #7
    VIP Автор
    Регистриран
    31.12.2010
    Мнения
    1,900
    Тя работата Е дебела. Между другото някой ако иска да помоли Админа за малко редакции.
    Никога не предпочитай личната си глупост пред полезния съвет. Сократ
    Всеки трябва да извърви своя пчеларски път... Доктора от Павликени

  8. #8
    Потребител
    Регистриран
    18.08.2014
    Мнения
    65
    Цитат Първоначално публикувано от спартак Виж публикацията
    В камиона , още трябва да имаш ревизионна книга, курса ти за правоспособност струва 300 лв и се заверява във Варна.От делно нямаш право да ремонтираш нищо по крана и там траява да си регистриран към фирма - още 50 лв на месец и т.н. Ако ДАЙ те набара глобите почват от 5 000 лв на горе. Не те плаша ,ама се позаинтересувай.
    В тази наша мила родина, където всеки чиновник се чуди как да ти съдере кожичката ,ако трябва да се съобразиш с всичките им наредбички е по- добре да си стоиш в къщи и да им се молиш за помощи.Все още не мога да си обясня кой болен мозък е сътворил някои от недомислиците в наредбата за подвижно пчеларство.През сезона местя три пъти и ако трябва да спазя всичко при всяко местене да регистрирам нов пчелин и да пиша нови номера със сигурност и през ум няма дами мине да се бутна на някъде.

  9. #9
    Заслужил Автор
    Регистриран
    26.05.2014
    Мнения
    224
    Цитат Първоначално публикувано от rosty_sz Виж публикацията
    Цеко, не разбрах какви са ти притесненията. Какво имаш предвид под залюляване и за какъв проблем с питите?
    Моето питане относно люлеенето е следното - питите дори и да са пълен брой в корпуса са уплътнени само в горния край (дали самите рамки са с уширител или са поставени хофманови допълнително няма значение). Как предотвратявате люлеенето в долния край по време на транспорт? Все пак се преминара по пресечен терен и люлеене неизбежно има. Уплътняват ли се рамките допълнително в долния край или някакъв друг начин?

    Цитат Първоначално публикувано от rosty_sz Виж публикацията
    Абе голям филм си е подвижното и за това винаги съм съветвал колеги които се канят да пробват хубаво да си обмислят нещата.
    Филм, филм, ма пусто любопитство - не стихва . Ум и да не дава, сърцето иска. Всяка година си обещавам, че следващата ще ми е минало и като дойде пролет почвам да ровя из сайтове за ремаркенца, платформички и т.н. А то че нещата ще останат необмислени до край е ясно и че в движение ще се разрешават 100 проблема . Ма то с всичко ново е така, човек някак си свиква.

  10. #10
    Наблюдател
    Регистриран
    11.04.2015
    Мнения
    1

    Здравейте ето и моето ремарке

    Дано ви хареса колеги.

    Този пост е редактиран от Дамян Дамянов; 12.04.2015 в 00:53.

 

 
Страница 1 от 2 12 ПоследнаПоследна

Информация за темата

Потребители разглеждащи тази тема

В момента има 1 потребител (и), разглеждащ (и) тази тема. (0 потребител (и) и 1 гост (и))

Разрешения за писане

  • Вие не може да да публикувате нови теми
  • Вие не може да публикувате мнения
  • Вие не може да публикувате прикачени файлове
  • Вие не може да редактирате вашите мнения
  •