Как точно сметна, че пазара е пренаситен?
Интересно ми е дали не си родил нов метод виждащ години напред в бъдещето или си станал врачка.
Това което описваш на прост език му викаме БАЛОН.
Трябват условия за развиването на балон.
Най-често предлагането надвишава няколко пъти търсенето, но това не е единственото условие.
Трябва пазара е с тенденция за свиване, а производството да се увеличава.
Тоест двете страни вървят в противоположни посоки.
Производството трябва да е на саниратния минимум печалба или леко на загуба (поне).
В момента когато предлагането изпревари търсенето, а цена на разходите надвиши пазарната цена на продукта се пука балона.
Всеки балон има инерция и производителите не спират рязко или балона не се пука веднага.
Трябва време пазара да реагира и това няма как да не се случи.
Дори най-бързо реагиращите пазари имат забавяне и колкото повече участници има на пазара, то толкова повече забавяне има.
Произвотелите започват за свалят цените, защото си мислят, че проблема е в цената, а не в търсенето.
Вече съм обяснявал колко бавен и слаб е ефекта от промяна в цената - абсолютно безсмислено действие.
Вътрешният пазар на мед е пренаситен и това се вижда много ясно.
Това ще е и причината много пчелари да се откажат след време и пак забавянето е много голямо както го описах горе.
ТУК ОБАЧЕ СЕ ВКЛЮЧВА ИЗНОСА!
Като знаем колко мед отива на външния пазар и колко незначителен е вътрешния...сметките се променят.
Затова казах, че се радвам, че ги има изкупвачи,прекупвачи и преработватели.
Те забавят лодката от потъване.
Виждат, че другата страна(пчеларите) не са доволни, но продължават да режат клона на който седят.
Когато производителя не е доволен от един канал за пласмент, то той търси друг.
И в края на всичко...самите фирми ще съжаляват за действията си.
Така се прави бизнес само в страна от третия свят!
Няма как да продължава това защото винаги когато едната страна се чувства измамена или в неравностойно положение, то следват промени и то болезнени.
Че външния пазар е важния и за това трябва да се притесняваме.
От проблеми във външния пазар може да започне верижна реакция и да повлече и майкопроизводители и пчелари и дърводелци и всички свързани с пчеларството.
Насищането с майки и отводки не е проблем!
Това ще засегне майкопроизводителите, а не пчеларите.
Когато майкопроизводителите имат наситен пазар какво ще направят?!?!
Ще намалят цената! - Ефекта от това ще е евтини майки за пчеларя!
И чак след това ще почнат да търсят други пазари!
Малките майкопроизводители ще изгорят и ще останат само тези с достатъчно акъл в главата да си направят сметките правилно.
Вътрешният пазар за майки е само за пълнеж!
Тук трябва да се продават майките дето са в излишък, а не да се разчита на този пазар.
Вътрешния пазар е опора на която да стъпиш и да не търпиш загуби или затваряне на пари при смущения във външната търговия.
Почти винаги се произвежда в излишък с цел да имаш буфер.
Този излишък, ако си направят сметките правилно ще го реализират на вътрешния пазар.
Трябва да започнат да продават на много ниски цени с цел да не влязат чужди фирми.
ЗАТОВА СЕ ПАЗИ ВЪТРЕШНИЯ ПАЗАР!
Има български фирми продаващи с минимум печалба(дори и на загуба) точно с тази цел.
Това, че ще изгорят няколко майкопроизводители не е пукане на балон, а пазарна чистка.
Отводките са още по-лесни, защото нямат срок на годност и срок за реализация.
Майките като не ги продадеш ще трябва да ги вложиш в семейства, да затвориш още пари или най-лошия вариант е да ги бракуваш.
Отводките като не ги продадеш имаш вариант да ги запазиш за другата година.
Ще имаш разходи, но ще имаш и приходи от мед, а и семейството ще е с много по-висока цена.
Варианти има много, само да си отвориш очите и да търсиш.
С цялото ми уважение(казвам го искрено) ще има да чакаш.
Много време ще мине докато започнем да купуваме майки за по-добро качество.
В тази държава още сме с век назад в повечето сектори.
Няма да ти давам примери, то се вижда само да излезеш на улицата.
Това ще се случи когато започнем да се борим за паша или имаме много пчелари, а пашата не стига.
Или трябва да опрашваме масиви, а там се търси силно семейство в студените месеци.
Този с най-добрата майка печели.
При толкова много пчелари, то няма начин външни фирми да не се пробват на нашия пазар.
Сърбите ще са първите или Румънците, защото са в ЕС и Гърците не са за подценяване, но само времето ще покаже.
Цените трябва да паднат значително, така че да се обезсмисли пчеларя сам да си произвежда майки.
Затова мисля, че Матеев може да има проблеми като влезе "остро" на пазара.
Може да влезе в свръхпроизводство, но той си има глава на раменете и може да си позволи да развива пазара.




Цитат
