Целта на кабзата е да предотврати врязване на телта в рамката и от там провисване.Напреженията са само по външната част на летвата.Мисля,че дори и 2мм. да е дълга кабзата ще върши работа.
Целта на кабзата е да предотврати врязване на телта в рамката и от там провисване.Напреженията са само по външната част на летвата.Мисля,че дори и 2мм. да е дълга кабзата ще върши работа.
Ето чертеж на една кабза, за да се знае как да се интерпретират числата на означението им:
Ето и какви кабзи ни предложи китайския производител (означенията са d*L*D):
Ей тази, дясната 3*7*5 е кабзата, с която доскоро беше залята цяла България. Нищо чудно да е купувана именно от този производител.
Също така забележете още един интересен факт - има както кабзи от чист месинг, така и желязни, които имат покритие от месинг. На външен вид не могат да бъдат различени, но тези желязните са по-евтини.
Имах от по-евтините - желязни с месингови покритие. Установих, че са желязни след третиране с мравчена киселина - ръждясваха яко въпреки покритието, а теловете са инокс. Така, че според мен ако се ползват иноксови телове, по-добре капсите да са от месинг.
Не съм съгласен с това разсъждение. Телта влиза странично в кабзата и се старае да я завърти. Ако кабзата не е добре уплътнена в дървото, или ако е прекалено къса, това завъртане ще се получи. Визуално ще изглежда като повдигане на ръбчето на кабзата от срещуположната страна на телта. Според мене дължината на кабзата трябва да е поне два пъти диаметъра, и освен това трябва да влиза в дървото СТЕГНАТО, ако може дори и с леко зачукване. Това при правото обтелване, а при W обтелването трябва да има кабзи и от двете страни на отвора.
От тука можем да си направим извода, че 4.5 mm e идеалната дължина на една кабза. Хем е достатъчно дълга, за да не се посуква, хем в същото време позволява кабзи да се слагат и от двете страни на отвора, ако се прави W обтелване.
Остава въпроса с диаметъра. Според мене логиката за диаметъра е следната:
1. Трябва да е достатъчно малък, за да е по-дребна кабзата, а от там и по-евтина.
2. Трябва да е достатъчно голям, за да може човек да работи с нея (да я хване в ръцете си, да провре тел в отвора и от двете страни и т.н.).
Тези две условия ограничават възможните диаметри. Според мене минималния възможен диаметър трябва да е 2mm. С по-малък диаметър свредлата за пробиване на отвори ще са много трошливи, а ако се пробива с шила, те ще се гънат. Също така много трудно се вдява тел в иглено ухо, ако то е по-малко от 2 mm. Като максимален диаметър може да се посочи 3mm. По-големи диаметри не трябва да се използват, защото те могат да доведат до асиметрия на опънатата тел спрямо центъра на рамката.
Скоро гледах клип на колега във фейсбук, как зателва VVV с такер, няма пробиване няма низане, директно по време на коването се поставя и тела...
Всичко, което е далече от морето, е провинция.
Ърнест Хемингуей
От къде мога да си намеря капси за обтелване на рамки? Моите рамки са разпробити с 3мм бургия, така че капсите трябва да са минимум 3мм широки.
В момента има 1 потребител (и), разглеждащ (и) тази тема. (0 потребител (и) и 1 гост (и))