Цитат Първоначално публикувано от tsc1 Виж публикацията
Три вметки по същество на въпроса:
1. Не всеки кондензатор става за всяко приложение при променливо напрежение. В зависимост от това, дали един кондензатор ще работи като пусков, работен или филтров то и конструкцията му е различна, за да отговаря на специфичните изисквания.
2. При работа с мрежа за 230V пробивното напрежение на кондензатора трябва да е над 400V.
3. Капацитета на кондензатора се определя от мощността на двигателя. Най-простата формула за смятането му е като мощността на двигателя във ватове се раздели на 100 и се умножи по 6.6µF.
Ето един материал (превод от руски) с много информация по въпроса за избор на кондензатори:
https://podarilove.ru/bg/kondensator...k-podklyuchit/
-Прав си. Трябва да оставим електролитните кондензатори настрана.
-И ти ли не разбра, че пробивното напрежение на кондензатора е неизвестно на никого, дори и на пророка на месията. Затова производителя дава Максимално Допустимо Напрежение. От там нагоре, никой не знае при какво напрежение ще настъпи пробив!!!
-Капацитета на кой кондензатор се определя по най-простата формула?
-Защо някои двигатели са само с пусков кондензатор, а други само с работен ( пусково-работен според статията на блядовете ).

И последно. Въпроса на батиПейчо беше, какво става при пресвързване от звезда на триъгълник.
Ами ако двигателя е предназначен за работа на звезда при 380в, то на триъгълник можеш да го захраниш с 220в. Слагаш един трифазен трав от 380 на 220в и си тераш.
Иначе по най простата формула смяташ пусков кондензатор, при което губиш около 1/3 от мощността. Ако някой успее да ти сметне работен кондензатор ( което хич не става по "най-простата формула"), ще губиш по-малко от мощността.