Цитат Първоначално публикувано от old_greyish Виж публикацията
Принадена стойност - тук е заровено кучето ( или поне това дето най-силно мирише ( според мен де) . Медът ( както се изкупува в тенекии ) реално е суровина и като такава има ниска принадена стойност - ниска изкупна цена . Ако Германски пчелар вземе 5 евро изкупна цена за пазар в Германия , Българският ще вземе 3-4 лева за същият пазар - другото е за маркетинг , транспорт и т.н. . Ако искаме 10 лв - ами лесно , плащаме си за маркетинг , разработваме си пазар ... и накрая вместо 3-4 ще вземем максимум 5 . При 5-10% печалба доста пари трябва да се завъртят . Сега , аз не съм умен , богат и красив ( пък и няма за кога да ставам ) но си мисля че за 20 до 100 семейства , изборът е минимум разходи/устойчив добив . Пълно противоречие на интереси има между отделните пчелари , за взаимоизгодно коопериране .
При нас с малкото кошери ,както съм аз /20бр.медовици+20бр.нуклеоси./и повечето от нас маркетинга трябва ние самите да го правим, относно разходите съм преценил че тази бройка семейства могат да се самоиздържат и да носят съответната печалба без да ме натоварват финансово и физически,това не ми е все пак бизнеса и мога да си позволя да не бързам с реализацията на мед.Продавам го само на дребно и под 10лв. за българи и под 12 лв. на чужденци не го давам.Средно за 60 календарни дни продавам добива,за да стигна до тези резултати ми трябваха три години, което е нормален срок за разработка на пазар без пари.Моят принцип е доволният клиент ще ти доведе десет нови, недоволният клиент ще пропъди сто нови клиенти,това го прилагам и в основния си бизнес.