А бе така приказваш ама като гръмне бомбата след някой месец друго ще приказваш.С тоя инверт голяма бомба цъка.![]()
А бе така приказваш ама като гръмне бомбата след някой месец друго ще приказваш.С тоя инверт голяма бомба цъка.![]()
Започнахте да въртите поредната тема, в която се опитвате една безкрайно сложна материя да я опростите до няколко постинга, но това няма как да стане. Според мене темата трябваше да започне с публикуването на няколко линка към УЧЕБНИЦИ ПО МАРКЕТИНГ и чак след тяхното прочитане трябваше да започнем да обсъждаме кои техни аспекти могат да намерят приложение в продажбите на дребно в пчеларския бранш.
Няма как да открием топлата вода, след като тя отдавна е открита и подробно описана. Говорим за цяла една НАУКА ЗА ПРОДАЖБИТЕ, базираща се на дългогодишни проучвания на различните фактори. И така както имаме знания за пчеларството, за да можем да произведем качествен мед, трябва да имаме и знания по маркетинг, за да можем да го ПРОДАДЕМ ИЗГОДНО този мед.
Който ги няма тези маркетингови познания, по-добре да си продава меда на едро и да не се главоболи с неща, които не ги може и не ги знае. Който обаче иска да се пробва в продажбите на дребно, първо трябва да се ограмоти малко в тази материя, иначе вероятноста за провал е много голяма и предполагам доста пчелари са го преживели вече този провал. Със самите си постинги ми давате доказателства, че съм прав, а и няма как да е другояче.
Първо трябва да си изясним кои са ЦЕЛЕВИТЕ ГРУПИ КЛИЕНТИ - тоест кои са тези хора, които биха си купили мед на дребно от нас, а не от магазина.
След това трябва да си изясним какви са ПСИХОЛОГИЧЕСКИТЕ ПОТРЕБНОСТИ на тези групи хора, за да можем да създадем за тях продукт, който МАКСИМАЛНО ДА ЗАДОВОЛИ тези потребности. Под продукт разбирам не само самият мед, но и неговата опаковка и дизайн на самата опаковка, които са по-важни от самия продукт.
Трябва да си изясним и начините, по които тази целева група очаква да и предложим и доставим продукта - кога, къде, как, колко, по какъв начин и т.н. Тука се включва комплекс от действия и мероприятия - тоест необходима е активност, а не стоене на пусия и чакане на някой заблуден клиент да клъвне.
И не на последно място - трябва да си изясним какви ще са разходите за постигането на някоя от горните цели. Всяко едно усъвършенстване на нашия продукт и на методите за неговото предлагане на пазара води до ДОБАВЕНА СТОЙНОСТ на продукта, но в същото време води и до ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗХОДИ, за постигането на тази добавена стойност. И ако разходите са по-големи от добавената стойнот, просто не си струва да се хабим и да си натрисаме загуби. Един вид вместо да изпишем вежди, ще извадим очи.
20161105_201928.jpg
Понеже, ме припират, пускам черновите!
В живота няма по- голям смисъл, от това- да се бориш всеки ден. Арсен.
В момента има 1 потребител (и), разглеждащ (и) тази тема. (0 потребител (и) и 1 гост (и))