Мисяля,че е приложимо за ДБ и то само за магазините за да не се снемат при наложащ преглед ,относно дисбаланса може да се компенсира с един крак които при разтваряне да се пуска като степента.Но дали е оправдано е друг въпрос .
Преглед за печат
Мисяля,че е приложимо за ДБ и то само за магазините за да не се снемат при наложащ преглед ,относно дисбаланса може да се компенсира с един крак които при разтваряне да се пуска като степента.Но дали е оправдано е друг въпрос .
Има тема за питките, но понеже тук стана лаф за рязане на Апифонда, та да споделя малко опит.
Оказа се че не е такъв зор, явно има по-мързеливи от мен. :bigsmile:По-лесно се реже блок, който е преседял на стайна температура(пробвано и с такъв -държан на студено. Първо срязах ( с нож за хляб ) блока по дължина на две части. Една половинка е колкото хляб и техниката на рязане е същата (който е рязал хляб -де ). Оказа се че с натиск напред и назад се реже по-добре, отколкото само отвесно. Няма нужда да се кисне ножа във вода ( пробвано ). При натиск -рязане само отвесно ,по ножа остава повече материал и явно това е логиката на горещата вода. Да отмива натрупванията. На 5-6 филии, аз обирах налепа, който не е много, с друг нож. Отрязаните филии се отъркалват в пудра захар, за да се пуснат в плика. Аз ползвам целофанови ( 500бр. --14.50лв. ), ако са някакви тънкофайски--незнам. Ако има някоя по-дебела филия, в плика се разточва лесно на ръка. Филиите съм ги рязал по около сантиметър и стават около -400гр.Ами това е-смело режете.
пп.Пропуснах : по добре стават филиите, когато се режат заедно с найлона( синия -оригинален ).
Писах : нож за хляб, но е с право ( неназъбено ) острие.
нещо такова
http://corecom.bg/images/fis-n-c2-C.gif
Атанасов!Аз с такъв тънак и дълъг нож коля прасето!Става перфектно!!:bigsmile:
Поздрави и наздраве:Цветан Димитровdrinks;
Е малко е по-големичък от нож за хляб.Изработен от лагерна черупка от един бургоджия.Много лесно се точи и заглажда.Перфектен е не съжалявам за парите които дадох за него.
Поздрави:Цветан Димитров
От дълго време се канех да си направя нов и по-усъвършенстван стенд за коване на рамки, та днес се наканих. Получи се ето това.
Прикачен файл 9172
"Краката" са подвижни и става за всякакви рамки.
Вътрешния размер на дългата страна е 436-437мм /страниците са изрязани/. Рамката по външен размер е 435мм. Страничните елементи на рамката минават през метален гребен/разделител/ на рамки като този http://pchelar.eu/ProductView.aspx?ProductID=417 закован е отдолу хоризонтално и не се вижда на снимката. При сглобките ползвам лепило, което придържа леко елементите един към друг преди сковаването с такера. Нищо не се мести, става лесно и бързо. В процеса на работа ще възникнат и други ъпгрейди, но това с времето.
Имам го почти същия-захвърлен някъде от миналата зима.Дано да ти пасне,аз не успях да достигна желаната бързина,по бързо(около 30%)ми се получава с две летвички под 90° заковани на плот без лепило.
От 4-5 години ползвам подобен .Работеше с 4 бр. клинове и неставаше за магазинни рамки. С него ковах по 40-50 бр на час при положение, че ползвах на горна и долна летва лепило и то без да бързам. С този наковах 40 рамки- 20 ЛР и 20 магазинни, за да отрстраня някой "детски болести" по него. Време не съм си засичал.
При 434 мм трудно ще излизат и то особено, ако някоя от скобите на такера не е влязла докрай. Хлопане няма. Четирите ексцентрика са стегнати само докато се заковат горните елементи на рамката отгоре и отстрани от едната страна, след което ексентриците от скованата страна се разхлабват /така се освобождават тези 1-2 мм, за да могат да "лепнат" от другата страна/ Обръща цялата кутия с рамките за да се кове по същия начин и оттам. Незнам дали ме разбра, но става бързо и лесно.
Вчера направих първите "краш тестове" на новата ми машинка за разпробиване на рамки - v1.0. Все още има тънки неща доизкусуряване по нея, но дни ще е готова.
Keep Walking
Прикачен файл 9219
https://www.youtube.com/watch?v=ba0Jin5svHc
Много добре изглежда... Да попитам: двигателите от винтовери ли са и цангите от интернет ли ги поръчахте?
Колега, стругар който знае какво представлява цангата,може да я направи да хваща от един размер до друг размер.Устройството е толкова просто-само трябва да имаш нужната техника.
Поздрави:Цветан Димитров
Патрончета за захващане на свредла за 2.90лв/бр.
Electric Motor Shaft Mini Chuck Fixture Clamp 0.3mm-3.5mm Mini Drill Bit 3.17mm Micro Chuck Drop Shipping Support
http://s.aliexpress.com/maANjiQJ?fromSns=Копиране в буферната памет
(from AliExpress Android)
Моторчетата модел 540 ли са ?
Моторчетата са от винтоверти - 12 волтови. Купувал съм ги преди повече от година от битака в града по 3-4 лева заедно с винтовертите / различни марки/. На същите пише едно и също Johnson и като ги гледах в алито им намерих аналога , но не си спомням точно кои модел бяха. В Бг нови са по 24 лева. Цангите са по долар парчето, също от алиекспрес. При изпитанията ги пробвах с токоизправител на 12в, 3,5А, При него амперите със сигурност са повече, вероятно около 4,5-5, но въпреки това са недостатъчни и машинката се товари и накрая спира. На празен ход всяко моторче е около 1,3-1,5А и за нормална работа на машинката трябва захранване от поне 8-10А. Същите са изпитвани по отделно на импулсно захранване на 12в, 3а и пробиват без каквито и да е проблеми. През уикенда като ми остане време ще преправя един траф с изправител.
Днес от шкафа с рибарските ми такъми изскочи един винтоверт.:bigsmile: Преди години, когато го купих не можа да тръгне. По-точно върти, но няма вътък, като го хванеш с ръка и спира. Поиграх си със зареждане на батерията и преди да търся нова, го пробвах на акумулатор-12 в. Въртеше без никаква сила. Сега преди да го хвърля , да ви питам : Може ли да има грешка при свързване, някъде из намотките вътре или китайчетата са сложили някакво моторче от детска играчка ?:bigsmile:
Разглоби го и пробвай само моторчето. Ако имаш мултицет измери тока на празен ход. Ако проблема е само в моторчето (примерно навивки на късо) тока ще е завишен. Опитай да го въртиш с ръка и виж дали не се върти тегаво.Огледай механиката за някой затегнат лагер (втулка). Ако моторчето е проблема, можеш да потърсиш при китайците или в ebay за подобно. Качи някоя снимка тук на моторчето.
Ако ти трябва моторчето го извади само него То е свързано към редуктор https://www.google.bg/search?q=редук...mFYYkEFw0JlRM: и затова ти върти бавно, а може да има и друг механичен проблем. Моторчетата на винтовертите би трябвало да са около 15к-20к оборота. На битака винтоверти втора ръка без батерия вървят между 3 и 5 лв/бр.
http://p.globalsources.com/IMAGES/PD...1147947989.pdf
https://www.google.bg/search?q=rs-75...EIOzAC#imgrc=_
Много яки моторчета са тия!
Колеги, благодаря за съветите. Утре ще го парчетосам и ако успея да го накарам да навива види, поне във фибран, ще отърве кофата за боклук.:bigsmile:
До къде стигна разкостването.:bigsmile:
Първо проверих моторчето по метода на Злобин. Пуснах го и натиснах с дърво зъбчатката. Не се зачуди изобщо, направо заработи, като фреза. След гледането на няколко клипа, разглобих и редуктора. Единственото, което установих е, че малките зъбчатки са пластмасови и всичко е здраво. Поблема ми се струва,че е в съединителя. Там има някаква пружина, която притиска сачмите, но за нея трябва да се свали патронника. Към момента работи само на макс въртящ момент и на отметка-свредло. Някой имал ли е проблем със съединител, ако разтегна пружината ( подложа нещо ) дали ще се подобри положението ?
Богати пчелари, никой нищо не си прави вече. :bigsmile:
Смятам да правя това:
https://www.alo.bg/user_files/d/ddim...199640_big.jpg
За да не откривам топлата вода-няколко въпроса :
Как се представя този модел, удачно ли е това фиксиране на рамките ? Какъв е размера ( ф ) на материалите използвани при вас ?
Докато се появи някой с такъв кош, да ви кажа : Материала е има-няма 20лв. за инокс. При Ф-8мм. 1м =0.4кг Х 6.90лв.
Къде съм тръгнал пак ве:tres:Пак съм сбъркал форума. :tres: Те тука програмистите са с от Лисон и Лега нагоре, а аз ги търся за направи сам.:(crying;
Здравейте,
В Плевен на изложението говорих с един производител на центрофуги, та той иска да му се изпрати старият кош, по него ти прави новият радиален. Цена 200лв. Връща ти стария. Имам някъде координатите, ама не съм сигурен дали не са на пчелина. Ако някой има интерес мога да помогна.
Поздрави, Г. Георгиев
Атанасов утре ще видя в работата за някой артия при чертожниците да ли има от едно време.Преди са правили при нас центрофуги.
Преди месец и нещо си правих кошница при този човек. Доволен съм, стабилна е. Взе ми 200 лв. Ама до тогава нямах представа, че и с обикновен електрожен може да се заварява неръждавейка и се хвърлих. Забележките ми са към острите ръбове на огънатите телове и това, че няма какво да придържа питите да не падат, защото центрофугата ми стои под наклон. А май ми каза, че има и ограничение във възможния диаметър на кошницата, както и броя на питите. Моята старата е с 22, а тази ми я направи с 20.
Сега се опитвам да направя друга кошница (за втора центрофуга) и като стане ще пусна снимки и материали. Тънкият момент ще е центроването на оста или в моя случай втулките, за да не бие. А неръждавейката си върви и цената и е 6,9 х 1,2 :P + си иска майсторлък и никак не е ясно дали ще стане нова кошница или някоя скъпа скулптура :laughing:
Ако ти харесва на вид кошницата се обади на човека да ти направи. Не ми се видя да дере кожи. Ето и номер- 0895457844 - Димитров.
Незнам дали да ви благодаря за коментарите или да благословя лелките и стринките ви.:bigsmile:
Изобщо видяхте ли какво питам.:rtfm:
Ти на не си дистрибутор.:boi:
Колега, ще помогнеш, ако вземеш един шублер и кажеш ф-то колко е.
С кой от така изброените инструменти ще направиш точна огъвка на ф8 жилава стомана? С чука и менгемето ли? Видях за какви детайли става дума и искам да видя снимки на изработката им "Направи си сам". А когато завъртиш тази кошница и дойде ред за баланса ще стане весело!:tres:
Инджинерите си изкарват парите с това, на което другите само си разхождат калпаците по мегдана.
В сайта на Лисън размерите на фи-то на кошницата ги дават за "премиум" моделите Ф10 и Ф8, а за "класик" Ф8 и Ф6.
Ти правил ли си това? Аз, да. Макар, че това не ми е работата. Тук, ако се наложи да правят центрофуги, ще ги правят като швейцарски часовници. Просто никой не е дал заявка. Преди години имаше заявка от Германия за линии за хранителната промишленост. Точно от нераждавейка. Ти виждал ли си шнек за кайма дълъг 6 метра само работната част?
Какво да ти обяснявам? Ние тук сме прости хора. Пасем трева вместо салата.
А ти четеш ли внимателно какво пиша? Погледна ли заглавието на темата? Едно е да се работи с неръждавейка в промишлени условия с подходящите машини и съвсем друго по метода "Направи си сам". Баща ми (Бог да го прости) работеше в предприятие, произвеждащо машини за хранително-вкусовата промишленост точно за ГДР, доста се въртях покрай него като ученик в техникума и доста неща понаучих за неръждаемите стомани и работата с тях. Тоя тук, дето заварява 4-6мм неръждаема тел с електрожена и електроди да има да взема от мен! За да направиш тази кошница, първо ти трябва стенд (машина, приспособление) за точно огъване на прътите. Иначе ще постигнеш точни рингове на куков ден. После ти трябва шаблон за точно закрепване на заготовките, за да получиш точната конфигурация при заварките. Трябва ти и телоподаване и апарат за заварки в защитна среда. И доста много опит и майсторлък. Хайде като си толкова вещ в тези неща да ти дам едно простичко детайлче да го изработиш по метода "Направи си сам". Искаш ли?
Ами хайде майсторите дето са по-учени да ми направят това детайлче от чертежите.
Прикачен файл 9367
Прикачен файл 9366
Набирам оферти. Критерии за оценка - най-добра точност при най-ниска цена.
Ха, ха... хайде да не се хващаме на бас, че може и да загубиш случайно. Пак започна да се вживяваш. Та първия ми въпрос беше - ти правил ли си това? Защото аз, както казах горе - е да. Затова, че няма какво да споря с теб. Какво толкова сложно има в изработката на една центрофуга? Както казах по - горе, се искат сръчни ръчички и малко акъл, но да ти идва навреме.
Простичко е! Дай цена за 100бр. и опитен образец.
И ако можеш да качиш едно клипче как го изработваш само със "сръчни ръчички и малко акъл, но да ти идва навреме".
PS. И моля не трий диалога след като огледаш внимателно чертежите и осмислиш материала.
5мм са телчетата.
Другите работи ти ги пиша, защото не искаше да откриваш топлата вода. На първо четене 5 мм ми беше трудно да ги огъна, че си е жилавка тази тел.
С това приспособление ще опитам да огъна държачите на питите http://www.mypersonalsite.org/index....mid=54&lang=bg
Навремето колеги имаше едни ръчни дрелки.Как им викаха , че ми излезнало от акъля.:bigsmile:
Явно лошо съм питал. blush;Да, добре, телчетата ги открихме-5мм. На снимката, която пуснах има поне още два размера материал : оста , обръчите ,распънките, вертикалните носачи. Тях търсим. Тях неща да откривам, а чакам някой да ги измери. sweating;Не че където е ф-10, не може да е ф-8 или обратно, ама ....
Първо ще замоля модернизатора да ми изтрие всички днешни мнения защото бяха не сериозни.Реших както вие се бъзикате с мен за пчеларството така и аз да ви бъзикна.:bigsmile:По професия съм Шлосер в момента.:bigsmile:С винче 3мм, нож 10мм и менгеме се прави това което колегата мисли,че е невъзможно без автомат за серийно производство.Важно е как започваш да прегъваш и свиваш.;)
п.п.Само не разбрах какъв нож ще има по средата. Нещеш да казваш .:bigsmile:
5 мм са всички. Кръгове, разпънки, П-та за пити - всичко. Поне моята е така. Видях му материалите и май всички ги прави така. Колко да е дебела оста ти си избираш като знаеш къде ще я вкарваш. Моята кошница е с втулки, а при майстора най-дебелата ос беше 18 мм и по спомен май каза, че обикновено с 15 мм ги прави (може и да бъркам). Външните кръгове ги е направил двойни с по 5 мм.
Що се напъвате? Аз такова нещо /кош/ за една бройка никога няма да се захвана да правя, като прочетох за колко се продава готово. Въпреки, че притежавам металообработваща работилница. В момента работен час на работник се продава по 20 лв без ддс минимум, даже е евтина тази цена. Моя час си го оценявам на повече. :icon_smile: Виж, за над 10 броя може да се напъна да смятам има ли полза.
Защо ли? Ами защото човек има нужда да премине през такъв етап. Това е психологически момент. Ти, преди няколко години, в пчеларския занаят беше на този етап, а и още те гони ентусиазма. На теб го обяснявам, надявайки се, че ще ме разбере, щото оня, инджинерина няма как да го асимилира.
Охоооо, аз за начесване на краста какви щуротии си правя, не е истина. Нямат нищо общо с икономическата логика. От година се занимавам с дестилатор под вакуум, напълно безполезно занимание, изискващо харчене на пари без никакъв икономически смисъл, но упорито не се отказвам. Ако случаят е такъв, нямам аргументи против.:tres:
Всеки си има по някоя налудничава идея. И аз си правя една такава измишльотина, част от която е оная пружина от чертежите.
Нали прочете поста какво ти трябва да го направиш,но ми е интересно какво минава.:bigsmile:Ей тей ма човърка отвътре.:bigsmile:
ползвам същото "захващане" на рамките. Стоят добре, малко трудно се цели в началото скобичката за долното ухо, но се свиква. Трябва да се внимава долния малък обръч къде точно ще бъде поставен (колко ще му е диаметъра). Тази ос на снимката е пълно порно. Такава тънка ос с колко голям лагер би лагерувала и колко стабилно би станало? Разбирам че е от икономия, но с малко техническа мисъл ще се сетиш, че можеш да използваш тръба на същата цена. В двата края се струговат и заваряват " тапи" които и лагеруват. Заварянето на "спиците" по този начин също е доста неудачно. Прави се фланец, който влиза на оста и има дупки за спиците. После се заваря всичко. Така става здраво и точно. Моите спици, диагонали и вертикални връзки между горния и долния обръч са са Ф8 обръчите са ми от шина 15/4. Диагонали от горния обръч към долния фланец нямам, защото са абсолютно излишни, горния обръч не носи никаква тежест. Коша ми е за 36 рамки и стои супер стабилно изпълнен по описания начин.
Когато се използва шина за обръчите се елиминира шанса за аксиално огъване и от там се спестяват диагонали. Другото предимство е че заварката към "спиците става по здрава заради по-голямата допирна площ.
За да се балансира перфеткно има една тънкост. След огъване на валяци обръчите се заваряват и се пускат ПАК НА ВАЛЯЦИТЕ. Само така се получава точна окръжност.
Аз използвам приспособление ,колело от гатер , след воловете се качва на колелото , заварява се заедно с разтяжките и не бие и има баланс ,като стигна до цеха ,ще кача и снимки,36 рамкова е центрафугата, 400 оборота е максимума , не трепва.
Вчера комшията на пчелина гледам понесъл да изхвърля един стар фризер, като взех една рамка и премерих направо пасна за восъкотопилка. Има място и за ваната има и за мрежа и го стовари пред нас. И сега дайте мнение дали ще стане и ако да, как да го направя. Може ли ако сложа вътре нагревател и вентилатор да обръща или да вкарвам пара от нещо? Ако някой е правил нещо подобно ще съм благодарен за помощта!
Парата от парогенератор примерно от стар съд за бойлер или газова бутилка. Руснаците имат много клипове с такива и можеш да видиш от тях.
Мисля че едва ли има достатъчно място в тоя фризер за да топиш рамки. Трябва да има поне 10-15 см от решетката над тавата, която ще задържа троптината. Иначе ще трябва да вадиш троптината на всяко зареждане.
Такива фризери ползвам за външни шкафове за инструменти и дреболии по пчелините. Стават чудесно и за декристализатори. Успех
Размерите са 50/50/100см.Скарата е на не повече от 10см от долните летви на рамките.Парата влиза между скарата и долните летви.Голям плюс на парната восъкотопилка е и дезинфекцията на рамките....
Размерите са 52/52/150. под рамките ще има около 20 см. само не зная от топлината да не се съсипе изолацията и пластмасата защото е предвидено да работи на студено не на топло.
И аз имам подобни съмнения.Но,ако от вътре му сложиш неръждавейка ще стане за чудо и приказ...
До 60 градуса съм го затоплял и въобще не мръдва. Пробвай няма друг начин. Аз мисля че няма да има проблеми с изолацията.
На пенополиуретана от изолацията нищо няма да му стане, обаче на пластмасовите части ще им се види сметката, а такива обикновено са в изобилие и са мислени за студ или стайни температури.