Добре дошли в Българският форум за пчелари.
Страница 1 от 683 1231151101501 ... ПоследнаПоследна
Резултати от 1 до 10 от общо 6828
  1. #1
    Наблюдател
    Регистриран
    30.03.2011
    Мнения
    12

    ВЪПРОСИ ОТ НАЧИНАЕЩИ И МЛАДИ ПЧЕЛАРИ

    Здравеите колеги,аз съм начинаещ пчелар,които те първа чете,практикува и се учи от грешките си.
    Прочетох цялата тема,но почти всички мнения от 18-те страници бяха за прехвърляне от ДБ.в ЛР. кошер и едва няколко по-темата.
    Мисля,че темата ми ще бъде много полезна,на младоци като мен.
    Да видим дали съм разбрал правилно от книжките,които чета(ако не съм,ще ви бъда много благодарен да ме поправите)

    ЕСЕН(зазимуване) -- ----- 2 корпус - мед
    Това става на 2 корпуса. ---- 1 корпус - пило
    Отдолу е пилото с майката,
    а от горе е меда(18-20кг)

    ЗИМА(осведомителен преглед) ---- -- - 2 корпус - пило
    Пчелите са изяли меда и са се-----1 корпус - отнема се
    качили в корпус 2,при което
    корпус 1 се отнема.

    ПРОЛЕТ(осведомителен преглед ---- 1 корпус -придава се
    Когато са запълнени 6-7 пити ----- 2 корпус - пило
    с пило,се добавя корпус 1 отгоре
    в/у корпус 2

    След 18-21 дни,горния корпус 1 е -----2 корпус - пило
    пълен с пило и корпусите пак се ------ 1 корпус - пило
    сменят.

    Когато и 2-та корпуса се изпълнят с---1 корпус - зап. пчели,корпус 1 и 2 се сменят,кат ----- пило
    в същия момент м/у корпус 1 и 2 -----Ханем.решетка
    се поставя нов корпус 3,над които -----3 корпус - нов
    се поставя и Ханеманова решетка -----2 корпус - незап.
    -------още пило,с майката

    Преди началото на пашата, ------3 корпус-медови
    най-отдолу се поставя корпус 1 - ----2 корпус-медови
    след него се слага нов корпус 4, ----- Ханем.решетка
    над него се поставя Ханем.решетка----4 корпус нов-пило
    и отгоре другите 2 корпуса(2 и 3) -----1 корпус майка.

    След края на пашата,медовите
    корпуси(3 и 2) се отнемат,за да
    се извлече меда от тях,а корпуси