Добре дошли в Българският форум за пчелари.
Страница 1 от 4 123 ... ПоследнаПоследна
Резултати от 1 до 10 от общо 38
  1. #1
    Наблюдател
    Регистриран
    22.09.2015
    Мнения
    1
    Пчеларски район
    шумен

    Въртене на 180 градуса на втори корпус при лп кошер

    Здравейте, аз съм начинаещ пчелар! Пролетта възнамерявам да се сдобия с ЛП кошери. Досега съм работил само с Дб кошери. Изчетох много за работата с ЛП кошер, понаучих доста, но не ми стана ясно само това поради какви причини и с каква цел някои пчелари завъртат втория корпус на 180 градуса, не говоря за ротиране на кошери- това ми е що-годе ясно, а причината за завъртането на втория корпус на 180 градуса. Това борба ли е срещу изпадането на кошера в роево състояние или за развитие на пчелното семейство? Благодаря предварително на всички, които ще ми дадат комптентен отговор !

  2. #2
    VIP Автор
    Регистриран
    26.09.2010
    Мнения
    3,743
    Пчеларски район
    Раковски
    Причината да се завърти корпусът е същата,като да е завърти рамка в ДБ.

  3. #3
    Почетен Автор
    Регистриран
    27.05.2014
    Мнения
    984
    Пчеларски район
    русе
    Аз лично досега не съм срещал из литературите за ЛР технологията, че втория корпус се обръщал на 180 градуса.

  4. #4
    VIP Автор
    Регистриран
    04.01.2012
    Мнения
    2,799
    Пилото през мерт се развива в предната част на рамката. В задната част има доста мед. Чрез завъртането на 180 градуса принуждаваме семейството да изкунсумира меда и да заложи пило и там. Така се запълва изцяло рамката с пило.

  5. #5
    VIP Автор
    Регистриран
    26.09.2010
    Мнения
    1,507
    Пчеларски район
    гр. Годеч - 780 м нв
    Това се казва - разширяване на гнездото, без да разширяваш обема на жилището му. Прави се в ранна пролет и също така спомага за по-бързо развитие на семейството.
    Пчеларството не е професия - Пчеларството е призвание.

  6. #6
    Почетен Автор
    Регистриран
    27.05.2014
    Мнения
    984