Добре дошли в Българският форум за пчелари.
Страница 1 от 2 12 ПоследнаПоследна
Резултати от 1 до 10 от общо 38

Преглед на хибрид режима

  1. #1
    Наблюдател
    Регистриран
    22.09.2015
    Мнения
    1
    Пчеларски район
    шумен

    Въртене на 180 градуса на втори корпус при лп кошер

    Здравейте, аз съм начинаещ пчелар! Пролетта възнамерявам да се сдобия с ЛП кошери. Досега съм работил само с Дб кошери. Изчетох много за работата с ЛП кошер, понаучих доста, но не ми стана ясно само това поради какви причини и с каква цел някои пчелари завъртат втория корпус на 180 градуса, не говоря за ротиране на кошери- това ми е що-годе ясно, а причината за завъртането на втория корпус на 180 градуса. Това борба ли е срещу изпадането на кошера в роево състояние или за развитие на пчелното семейство? Благодаря предварително на всички, които ще ми дадат комптентен отговор !

  2. #2
    VIP Автор
    Регистриран
    26.09.2010
    Мнения
    3,743
    Пчеларски район
    Раковски
    Причината да се завърти корпусът е същата,като да е завърти рамка в ДБ.

  3. #3
    Забранен
    Регистриран
    22.12.2015
    Мнения
    2,122
    Пчеларски район
    обл.Плевен
    Според мен си завърти 1 пита, както при ДБ. Въртял съм цял корпус ЛР 10, въртял съм и цял плодник ДБ 10. Най-добър ефект се получава при мен, когато въртя пита и разпечатвам мед.

  4. #4
    VIP Автор
    Регистриран
    04.01.2012
    Мнения
    2,799
    Въпроса в началото на темата е свързан с основни техника при работа с многокорпусен кошер. Голяма част от отговорите ме изумяват. Оказва се че тази основна техника не се практикува от огромен брой колеги, които иначе пък не се срамуват да се обаждат. Колеги, не пишете за неща които не правите, и не пишете във всяка тема на всяка цена, че ставате смешни.

  5. #5
    Почетен Автор
    Регистриран
    27.05.2014
    Мнения
    984
    Пчеларски район
    русе