Добре дошли в Българският форум за пчелари.
Страница 1 от 5 123 ... ПоследнаПоследна
Резултати от 1 до 10 от общо 47
  1. #1
    Наблюдател
    Регистриран
    16.06.2014
    Мнения
    37
    Пчеларски район
    Ботевград

    Изчезнаха ми майките?!



    Здравейте!
    Аз съм един съвсем начинаещ пчелар и съвсем нов в този форум, моля бъдете снизходителни.
    Имам нужда от вашия съвет...
    На една ливадка имам четири кошера ДБ, които миналата година взех като отводки, зазимиха добре и до преди около месец бяха на 12 рамки и започнаха да градят и качват в магазините. Нещата вървяха доста добре. Преглеждам ги веднъж седмично и преди седмица забелязах в единия майчина килийка. Той ми е най-силният кошер и сметнах, че се роят.

    1. Пренесох майчината килийка заедно с три рамки пчели в нов кошер с идеята да направя отводка. Добавих рамка полу-запечатан мед за храна и рамка за градеж. Тази седмица изглеждаха жизнени, носеха нектар и прашец, майчината килийка беше излюпена, но няма следи от майка и няма прясно пило нито едно яйце. След колко време трябва да пронесе майката, ако се оплоди?

    2. Страшният факт, който установих вчера е, че три от четирите стари кошера са останали без майки само за една седмица. В нито един от тях няма прясно пило (има узряло) и има заложени майчини килийки навсякъде (20+ броя на семейство). Повечето - излюпени и/или прегризани, но имаше и запечатани. Кошерите са относително силни на по 10-12 рамки и със започнати магазини.

    Майките бяха купени 2013 пролетта всичките и работеха доста добре до сега, иззимуваха и развиха добри семейства. И изчезнаха.
    На какво може да се дължи това и как да постъпя? Възможна ли е толкова едновременна само-смяна?

  2. #2
    VIP Автор
    Регистриран
    04.02.2012
    Мнения
    1,233
    Пчеларски район
    Русенски