Тези мнооооого силни семейства са функция на мнооооого огромните кошери в които сме навряли пчелите.
Тези мнооооого силни семейства са функция на мнооооого огромните кошери в които сме навряли пчелите.
Иновативният продукт, изобщо не бил за Българския пчелар. Язък ми за големите надежди. Пчелите у нас няма да бъдат спасени. http://www.capital.bg/biznes/intervj...z_tehnologiia/
Младежите се опитват да създадат бизнес, и постъпват много правилно от маркетингова гледна точка. Аз също разработвам подобна система и също бих постъпил по техния начин (вдигане на шум в медиите), ако си нямах друга работа и това беше единствения ми бизнес.
Иначе евала на младежите - амбициозни са, активни са и постъпват по правилния начин (явно са го учили това). Такива хора успяват в живота и аз предричам на тези младежи бляскаво бъдеще.
Ще ви кажа този "успех" от какъв род ще е. Продукт който да "спаси" пчелите няма да има, понеже "момчетата" още дори не са определили от какво ще ги спасяват или пък как. А печалния край ще настъпи когато рисковите капиталисти/инвеститори загубят интерес да хвърлят едни пари на вятъра. Пари които са "спестили" от заплати на своите работници но са готови да запратят цял милион $ в нищото. Освен пък това да е някакъв съвсем нов вид икономика. Нещо като икономика не на услугите, а на безцелните разработки
Интересна разработка ще е такава която е отворена. И хардуерно и софтуерно. Всеки да може да я разширява със собствен хардуер и да я дописва със собствен код. Хардуера и софтуера ще са plug-ins към системата. Това вече ще е наистина интересно. Вече самите plug-ins може да са платени, получава се съвсем устойчива бизнес екосистема.
"" Проведохме специализиран анализ с един от нашите потенциални клиенти – пчелар, който притежава 10 хил. кошера в Калифорния. Проучването ни показа, че благодарение на системата ни той може да си позволи още с 23% повече кошери, без да променя броя на персонала. Същевременно той реализира 25% повече продукция и три пъти повече доходи за една година.
Благодарение на системата ни успяваме и да работим в посока да спасим пчелите чрез технология и да се движим към по-устойчиво пчеларство, оптимизирайки бизнеса. Данните показват, че през последната година пчеларите в САЩ са изгубили 42% от медоносните си пчели. Това, освен че увеличава разходите им, защото трябва да закупуват нови пчели, води и до увеличаване на цените на храните и рефлектира върху всички хора по света. ""
Аз ако бях американски пчелар не бих устоял на такава ефективност.
Добре е да се чува по света за българи по такъв начин. Гледах им сайта и интервютата, но така и не казват какво точно прави тази система и как го прави.
Единственото което се споменава е мерене на температура, влага и тегло на кошера и архивиране на данните за последващ анализ. Ако е само това, то не е иновативно.
Англичаните го имат действащо в комерсиален вариант от поне 2 години. Мисля, че съм го пускал преди време във форума.
http://www.arnia.co.uk
Освен това е доста добре обяснено какво точно и как го прави.
http://www.arnia.co.uk/how-it-works/
Също имат и кантар с уеб интерфейс.
http://www.arnia.co.uk/hive-scales/
Винаги може по-добре.
Наистина маркетинга си е цяла наука. А върха на тази наука е по законен начин да излъжеш човек, че боклука който продаваш е страшна далавера и той да си го купи. Тия пичове са добри, обаче са объркали таргет групата. Накрая ще стане едно голямо нищо. Едно е да лъжеш дебеланите с продукт за отслабване ама съвсем друго е да убедиш пчелар да си купи нещо за 450 долара и после да плаща по 10 долара на месец абонамент, щото да му спасиш пчелите. И то при условие че пчелите струват 100-150лв.
Иначе американските пчелари наистина човек да ги ожали. Губели по 30-40% от семействата всяка година. Е верно че получават по 150 долара на семейство на година само от опрашване без да броим меда. Ама нали всеки знае какво е казал Айнщайн за пчелите?
А аз трудно издържам на толкова много празни, неподкрепени с нищо приказки. Та всичко това, за което те се бият до посиняване в гърдите, че ще направят ние реализирахме преди 3 години създавайки BeeG 13. И докато те ходят по разни конференции да се хвалят какво ще направят, m_pchelari ги задмина и надмина, като честно и почтенно човека публикува във форума постигнатите резултати. Да размахваш празна кутия за шоколадови бонбони, лъскава отвън и празна отвътре, защото не знаеш въобще как се прави шоколад може да е и даваща добри резултати в Щатите маркетингова стратегия, но тя не върви в България. Българина е много лъган човек и и иска за това "Око да види и ръка да пипне". Нашата стратегия и разработки са насочени към средния БЪЛГАРСКИ пчелар. А на него не му трябва да да си гледа през интернет 10000 кошера, а за тези 150-200 кошера които гледа да разполага с важната информация, базирана на философията на "контролния кошер". За останалото са малките електронни уреди в пчеларството, които нямат лабораторна и излишна за пчеларя точност от 0.1%, но струват по 8-10лв на кошер, не му трябва везна на всеки кошер, а лека и носима везна, с която бързо да може да минава от кошер на кошер и с повдигане без физически усилия да измери теглото и данните да се запишат в смартфона му. Не му трябват и сложните, препрограмиращи се RFID тагове и скъпи четци, а проста лепенка с QR код, който се чете от всеки смартфон с камера. И още куп такива дребни на вид неща, които могат да облекчат и интензифицират труда му.
Когато мирогледа на един човек се свие толкова, че се превърне в точка, той казва:
"Това е моята гледна точка"
В България така се правят пари.
Ти си тръгнал да направиш и произвеждаш продукт, който да продадеш за пари.А хората направо правят парите. Продукта, "кучета го яли".Ако изобщо се появи някога. Не си в крак с модерните бизнес стратегии.
Много "бизнесмен", много тарикат.Все за бюджетни средства се борят.Никой не ще банков кредит за да си осъществи "идеите". Не случайно сме на тоя хал.Не се коси, че ти мине!
Не казвай " Хоп! " , преди да си скочил!
А на мен не ми трябват никакви такива уреди за да знам състоянието на кошерите. Ще нося везна да ги меря колко са тежки. Ха, ха. Достатъчно е да повдигна едно от платната в някой край на магазина за да разбера за какво иде реч. И т.н., и т.н......, че не ми се пише. Както писа по - горе - "Око да види и ръка да пипне"
В момента има 2 потребител (и), разглеждащ (и) тази тема. (0 потребител (и) и 2 гост (и))