Да управляващите имат мандат, който все някога ще изтече. въпросът е какво ще остане до тогава от тази организация. Преди половин година организацията беше достигнала повече от 1000 души членове. Но след събитията около годишното общо събрание и фалшификациите купуването на гласове на участници в общото събрание, нещата тръгнаха назад. Пловдивското дружество "Акация", което може би със своите 120 членове е най-голямото пчеларско дружество в страната, реши да замрази своето членство в СБП. Длъжен съм да припомня, че именно Акация беше инициатор за създаването на това сдружение и че всеки би трябвало да се замисли защо създателите напуснаха организацията. Много дружества или замразиха членството си, а някои просто прекратиха членството си и се върнаха там от където уж бяха напуснали. Става дума за дружеството в Плевен. Остава загадка дали са били разочаровани или са изпълнявали поръчение.
Тезата, че нищо не можем да направим няма да свърши работа. Няма нищо по-лошо от примирението. Изход има. Проблема е, че въобще нямаше да водим този разговор ако бяхме си свършили работата както трябва още преди година. Сега ще отнеме много повече време и усилия, отколкото тогава.
Като начало кампанията "За пчелите и хората " дойде във време, когато нещата тръгнаха много зле. Проблемите с нарастващата зимнопролетна смъртност на пчелините в много райони в страната, проблемите с нарастващата безотговорност и наглост на арендаторите и избиването на десетки хиляди семейства по време на цъфтежа на рапицата и пълното нехайство на институциите и пълната неадекватност от страна на "националните " организации, проблемите с регистрацията на пчелните семейства и заформилото се пропадане на профилактичните прегледи дори за регистрираните пчелини, нарастващите проблеми с реализацията на продукцията, ограниченията наглостта и безотговорността на институциите и т.н и т.н.
Хората участващи тази кампания направиха това, което трябваше да сторят пчеларските съюзи и държавните институции. Въпреки, че поради различни причини най вече ограничените ресурси, направиха само една представителна извадка то тя в общи линии достатъчно добре описва състоянието на сектора и причините за това тежко състояние. Пчеларските съюзи и особено повечето от техните лидери се отнесоха с насмешка на това начинание, а други си показаха простотията. Става дума за господата Г. Ганев И доц. Петров, чието поведение беше толкова грозно и надменно, че погнуси голяма част от присъстващите.
Най-лошото е че точно същите двама люде са тези, които направиха най-големите поражения сектора през последните години. Те монополизираха дейността "производство на пчели и майки" държат генбанката и захранват майкопроизводството с "качествен" материал. С последните изменения на наредба 47 си осигуриха и пълен контрол на собствената си дейност т.е. те произвеждат, те контролират. Те са недосегаеми. На тях дължим и цените от 120лв за отводка и 16лв за майка. На тях дължим и недоносчето наречено наредба 26.
сега чрез фондация "Кредо Бонум" има някакъв шанс институциите да ни чуят. Друг е въпроса доколко ще го направят, защото повечето от хората в МЗХ, които отговарят а сектор Пчеларство също са зависими от същите хора. Надеждата е в това, че фондацията има силно лоби и се надявам да постигне целите на кампанията.Ние сме само посредниците между фондацията и редовите пчелари. Кампанията "За пчелите и хората" е именно за нас обикновените пчелари.