Ето и втората част на Доклада.


По отношение на заключителните разпоредби:
В чл. 1, ал. 4 от Наредба № 5 от 24.02.2015 г за прилагане на мярка 12 „Плащания по Натура 2000 и Рамковата директива за водите“ се уреждат допустимите за подпомагане площи по мярката от ПРСР 2014-2020. През 2015г. земеделските стопани получават подпомагане, когато земеделския им парцел попада във физически блок, пресичащ със 100 кв.м. зона от НАТУРА 2000. В същото време, съгласно ПРСР 2014-2020, подпомагането следва да се отпуска само за площи, попадащи в зона от НАТУРА 2000. С измененията се променят условията за допустимост по отношение на едно основните изисквания за подпомаганите площи, като допустими за подпомагане се определят само земеделски площи, които изцяло попадат в защитена зона от НАТУРА 2000.
Допълненията и измененията на Наредба № 4 от 24.02.2015 г. за прилагане на мярка 11 „Биологично земеделие“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г. са насочени към изменения, които да обхванат:
А) Основни изменения, свързани с постигане на целта на мярката – производството на биологична растителна и животинска продукция. Очакваното въздействие на тези изменения е насочено към прецизиране на условията за възстановяване на получени финансови средства, когато подпомаганите площи и животни да се използват за биологично производство след преминаване на периоди на преход, както и получаване на информация в ДФЗ- РА, при получаването на информация за констатирано несъответствие на състоянието на площите, когато е извършена проверка след датата, към която се отразяват констатациите на Контролиращите лица в Системата за информация от външни институции, поддържана от ДФЗ- РА.
Б) Правно- технически корекции.
С проекта на наредба са въвеждат мерки по прилагането на чл.35 от Делегиран регламент (ЕС) № 640/2014 на Комисията от 11 март 2014 година за допълнение на Регламент (ЕС) № 1306/2013 на Европейския парламент и на Съвета по отношение на интегрираната система за администриране и контрол и условията за отказ или оттегляне на плащанията и административните санкции, приложими към директните плащания, подпомагането на развитието на селските райони и кръстосаното съответствие, съгласно който следва да се извършват изчисленията на финансовата помощ по съответните мерки. Тези мерки се съдържат в разпоредбите на параграф 4 и 6 на чл. 35 от цитирания регламент.
Предложеният проект на наредба няма да ангажира допълнителни финансови средства от бюджета на Министерстовото на земеделието и храните.
С проекта на наредба не се транспонират актове на европейското законодателство, поради което не е изготвена и приложена таблица за съответствието с правото на Европейския съюз.
В съответствие с разпоредбата на чл. 26, ал. 2 от Закона за нормативните актове в процеса на разработване на проекта на Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № 7 от 2015 г. се проведе обществена консултация с граждани и юридически лица. Протоколът от проведената среща и направените обсъждания е приложение към настоящия проект на доклад.
Спазени са изискванията на чл. 26, ал.2 и 4 от Закона за нормативните актове относно публикуването на проекта на наредбата на интернет страницата на МЗХ и на Портала за обществени консултации.
Проектът на наредба е съгласуван в съответствие с разпоредбите на Правилата за изготвяне и съгласуване на проекти на актове в системата на Министерството на земеделието и храните. Направените целесъобразни бележки и предложения са отразени.
УВАЖАЕМА ГОСПОЖО МИНИСТЪР,
Във връзка с гореизложеното и на основание чл. 9а от Закона за подпомагане на земеделските производители предлагам да издадете предложения проект на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 7 от 2015 г. за прилагане на мярка 10 „Агроекология и климат“ от Програмата за развитие на селските райони за периода 2014 – 2020 г.
С уважение,
ВАСИЛ ГРУДЕВ
Заместник-министър на земеделието и храните