При пазара на меда на дребно има конкуренция. При това положение, за пчеларите съществуват два възможни подхода:
1. Предлагане на по-ниска цена. При този подход, пчеларят е принуден да прави компромиси с качеството на пчеларското оборудване и консумативи, а понякога дори и да мами клиентите си. В дългосрочен план, това води до мизерни доходи и загуба на клиенти.
2. Предлагане на максимално добро качество на меда. Инвестиране в качествено пчеларско оборудване и консумативи. Предлагане на меда на разумна за пчеларя цена. При такъв подход, пчеларя ще бъде принуден да определя размера на пчелина си в съответствие с търсенето на мед от съответната категория купувачи.
И при купувачите на мед се забелязват подобни категории. Едни държат повече на ниската цена на меда, а други - на доброто му качество. Народът е казал: За всеки влак си има пътници.