Позволих си да копирам нещо от статията която е пуснал ch.atanasov
"Успяват ли обаче българските производители да се възползват от наглед големия пазарен потенциал зад граница?
По информация от сектора, огромната част от износа е във варели и реализиран от търговци. Дребният и среден характер на огромното мнозинство производители ограничава силно достъпа до външни пазари – не са в състояние да предложат големи, еднородни и сигурни партиди. Недобре развитото коопериране пък прави мисията още по-трудна. Невъзможността да реализират краен потребителски продукт, в крайна сметка пренася добавената стойност далеч по веригата – търговец, вносител, преработвател, дистрибутор и търговец на дребно зад граница. Малките производители нямат и необходимия ресурс да инвестират в преработка, собствена марка и разработят иновативен продукт. Това е ограничаващ фактор за получаването на по-висока цена и на българския пазар. "
Когато писах за ползите от кооперирането, някои тук се изсмяха. Но според мен там е заровен ключа на успеха. Ако пчеларите не го осъзнаят винаги ще си останат на ниво манифактура и дребен семеен бизнес.
Когато мирогледа на един човек се свие толкова, че се превърне в точка, той казва:
"Това е моята гледна точка"