Обект: АРМИЯ
Основна функционалност: ВОДЕНЕ НА ВОЕННИ ДЕЙСТВИЯ
Състои се от подобекти ДИВИЗИИ, които пък се състоят от ПОЛКОВЕ, които пък се състоят от РОТИ, следват ОТДЕЛЕНИЯ и най-накрая се стига до единичния войник. На различни нива към тези големи или по-малки обекти има прикрепени и обектите транспортни средства, бойна техника, походни кухни, дрехи, знамена, лично оръжие, боеприпаси, снабдяване, доставки, транспорт, комуникации и т.н. В общия случай армията е един СВРЪХ СЛОЖЕН ОБЕКТ, състоящ се от други СВРЪХ СЛОЖНИ ОБЕКТИ, и въреки това трябва да отговаря на следните изисквания:
1. Да се УПРАВЛЯВА ЛЕСНО
2. Да е с МНОГО ВИСОКА НАДЕЖДНОСТ
Виждате, че тука освен физическите обекти и обектите-хора, намесихме и нематериални обекти, като например НАДЕЖДНА КОМУНКАЦИЯ, която също можем да разделим на подобекти, за да овладеем сложноста. Например честоти на комуникация, пароли, методи за криптиране, кой на кого кога и как ще прави връзка и т.н.