Започнахте да въртите поредната тема, в която се опитвате една безкрайно сложна материя да я опростите до няколко постинга, но това няма как да стане. Според мене темата трябваше да започне с публикуването на няколко линка към УЧЕБНИЦИ ПО МАРКЕТИНГ и чак след тяхното прочитане трябваше да започнем да обсъждаме кои техни аспекти могат да намерят приложение в продажбите на дребно в пчеларския бранш.
Няма как да открием топлата вода, след като тя отдавна е открита и подробно описана. Говорим за цяла една НАУКА ЗА ПРОДАЖБИТЕ, базираща се на дългогодишни проучвания на различните фактори. И така както имаме знания за пчеларството, за да можем да произведем качествен мед, трябва да имаме и знания по маркетинг, за да можем да го ПРОДАДЕМ ИЗГОДНО този мед.
Който ги няма тези маркетингови познания, по-добре да си продава меда на едро и да не се главоболи с неща, които не ги може и не ги знае. Който обаче иска да се пробва в продажбите на дребно, първо трябва да се ограмоти малко в тази материя, иначе вероятноста за провал е много голяма и предполагам доста пчелари са го преживели вече този провал. Със самите си постинги ми давате доказателства, че съм прав, а и няма как да е другояче.
Първо трябва да си изясним кои са ЦЕЛЕВИТЕ ГРУПИ КЛИЕНТИ - тоест кои са тези хора, които биха си купили мед на дребно от нас, а не от магазина.
След това трябва да си изясним какви са ПСИХОЛОГИЧЕСКИТЕ ПОТРЕБНОСТИ на тези групи хора, за да можем да създадем за тях продукт, който МАКСИМАЛНО ДА ЗАДОВОЛИ тези потребности. Под продукт разбирам не само самият мед, но и неговата опаковка и дизайн на самата опаковка, които са по-важни от самия продукт.
Трябва да си изясним и начините, по които тази целева група очаква да и предложим и доставим продукта - кога, къде, как, колко, по какъв начин и т.н. Тука се включва комплекс от действия и мероприятия - тоест необходима е активност, а не стоене на пусия и чакане на някой заблуден клиент да клъвне.
И не на последно място - трябва да си изясним какви ще са разходите за постигането на някоя от горните цели. Всяко едно усъвършенстване на нашия продукт и на методите за неговото предлагане на пазара води до ДОБАВЕНА СТОЙНОСТ на продукта, но в същото време води и до ДОПЪЛНИТЕЛНИ РАЗХОДИ, за постигането на тази добавена стойност. И ако разходите са по-големи от добавената стойнот, просто не си струва да се хабим и да си натрисаме загуби. Един вид вместо да изпишем вежди, ще извадим очи.
На първо време нека да се опитаме да си изясним кои са нашите ЦЕЛЕВИ ГРУПИ, за да можем после да ги проучим по-обстойно, и сами ще видите как от това обсъждане ще започнат да излизат отговори на важни въпроси и след това важни за нас изводи за това как да си продадем меда. За да се случи това ще задавам въпроси, на които всички заедно ще се опитваме да отговаряме. Първият и най-важен въпрос е следният:
Защо някой клиент би си купил мед директно от някой пчелар, а не от магазина?
Давайте предложения ........
Аз бих отговорил следното, без претенции да съм изчерпателен:
1. Защото иска да си закупи ГАРАНТИРАНО чист и биологичен продукт, без консерванти и всякакви други химии, с които са наблъскани хранителните продукти.
2. Защото по принцип няма доверие в качеството на меда, който се продава по търговските вериги. Не се знае какво има вътре в закупеното бурканче.
3. Защото иска да си закупи мед, по-евтин от магазина.
4. Защото е взел импулсивно недообмислено решение, обикаляйки около сергията или около щандовете в някой базар (изложение).
Точки 1 и 2 по принцип третират един и същи аспект - ДОВЕРИЕТО към продукта, но те третират две различни целеви групи клиенти с различно ниво на вманиаченост за качествата на храните, които ядат.
Ако вие имате други отговори на зададения въпрос - напишете ги, и след това на база на тези отговори ще преминем към обсъждане на характеристиките на съответните целеви групи от потенциални клиенти на нашия продукт.
Като търговец по професия смятам че най-важните фактори за добри продажби мед на дребния пазар СПОРЕД МЕН са следните:
1 Постоянно качество на продукта.
2 Добра и уникална опаковка което включва - нестандартен буркан, капачка с печат на тема пчеларство, уникален цветен етикет и евентуално допълнително цветни ленти или панделки за украса на продукта. В една от темите на форума ми направи впечатление сайт за чудесни етикети за мед - http://www.pheli.eu/index_6.htm .
3 Възможност на клиента да опита меда. Идеята на колегата freelancer_bg за подарък на първия буркан е чудесна като не е задължително той да е 1кг. може и 0.300кг. примерно - клиента пак ще го оцени.
4 Лични човешки и приятелски контакти с клиентите и искрена широка усмивка за всеки заинтересован от вашия труд.
Всички тези фактори биха ви помогнали да продавате продукцията си на дребно според възможностите на местния пазар на доста по-висока цена на клиенти които ценят качеството, като на тези продажби ще може да разчитате многократно в годините напред.
Не знам защо но и аз най-много харесвам слънчогледовият мед.Колкото до онлайн продажбите на мед за съм ЗА с двете ръце.Купувал съм и съм продавал много онлайн и съм доволен.Пък маже да се помисли и за рекламни бурканчета за опитване на меда.Моята жена така получава безплатно рекламни кутии с каталози от различни козметични фирми от които е пазарувала и в тях има малки кутийки и тубички с разни кремове гелове и т.н.Така че същото може да се прави с меда ,да се изпращат рекламни бурканчета за опитване.
Ааааааа, Гоше! Аз нищо не докарвам. При мен всичко е от еко, по био. Демек органично- натурално! Това бялото, е само акациев мед, с букет.
В живота няма по- голям смисъл, от това- да се бориш всеки ден. Арсен.
В теб не се съмнявам изобщо.
Тоя десния буркан ми заприлича на прясно подквасено кисело мляко, та затова питам.
В момента има 1 потребител (и), разглеждащ (и) тази тема. (0 потребител (и) и 1 гост (и))