Цитат Първоначално публикувано от Mateev Виж публикацията
Когато обсъждаме в темата и пишем мнения, всеки емоционално защитава собствената си камбанарийка в зависимост от това от коя страна на бариерата се намира (или се е намирал). За да видим обаче къде е истината, трябва да се опитаме да се изчистим от емоциите, и абстрактно и безпристрастно да погледнем как стоят нещата в действителност.
Точно така е! За това ти няма да ни убедиш в твоята гледна точка, а ние в нашата.

Много се радвам, че направи сравнение с автомобила. Идеално се получи! Да кажем, че ролите са ясни, ето ти гледната точка на болтовете и гайките (чатите) - товароносимостта на тази машина е 1000кг. Когато се записваш за монтаж в нея, КОНСТРУКТОРИТЕ ти казват, че на теб се пада да носиш 100 грама от общото тегло, УПРАВЛЯВАЩИТЕ машината, дават да разбереш, ще машината ще бъде сервизирана редовно, компонентите смазвани, автомивка също няма да липсва, редовно ще ти наливат качествено гориво.
В действителност обаче след монтажа, постепенно се оказва, че всъщност мястото, на което си поставен не носи 100, а 250 грама, товароносимостта е от 1000кг, но на машината се качват 2000кг, сервиз тази машина не вижда никога или само да се закърпи положението, така че машината да не спира да работи, смазката е само мираж а горивото, което наливат е разредено с вода 1:1. Ако недай си боже съседното болче се скъса не се подменя а товарът се поема от останалите болтчета и т.н. и т.н.

В Германия работникът може и да е болтче от голяма машина, но всички грижи за машината се полагат, защото въпреки че рискът за инвестициите и построяването на машината да падат изцяло върху конструкторите, същите напълно осъзнават, че всичките им усилия са безмислени без машината да работи качествено!