Както Ви казах в Пловдив,който си плаща ще се интересува,защото е дал пари.Една минимална заплата според мен за годишно членство стига.
Потърсете тези хора сред големите пчелари с много кошери.Те ще имат най голям интерес.А на тоз който не ще да даде пари(той и без това ще гледа само да взема без да прави нещо)да си търси лесното.
Инж! Михайлов никога не е бил от най-компетентните. И продължава да си няма и на идея какво трябва да се направи за да върви пчеларския сектор напред.
Интервюиращия на няколко пъти намекна за ниските цени на меда -...... пчеларите субсидии искали ( демек, не щат по-високи цени); За ветеринарния контрол...... парите за пчелари проверители ги спряха ИМЕННО ЗАЩОТО НИКАКВА РАБОТА НЕ ВЪРШАТ и не свършиха цели два програмни периода (пък и да открият болни семейства - КАКВО?). В световен мащаб има тенденция към премахване на длъжността пчелар-проверител, понеже е неефективна(малко свършена работа пък за много пари).
Кога за последен път ДВСК-то е обикаляло по къщите на хората за да проверява дали храната в хладилника на всеки е годна за ядене? Дори и да има някъде такава, то от ефекта й най-много да прострадат няколко човека живеещи под един покрив (а не цял квартал, град или из цялата страна). На проверки подлежат производителите/тези които предлагат (кварталните магазичета или хипермаркети), а не крайния потребител! (разбирайте го ветеринарен контрол на пазара(производители/търговци) на пчели/майки, какъвто в България отсъства). При нас всичко е наобратно.
There is a danger that by placing too much emphasis on external uniformity, we may lose the much more important objective of performance.
Имам една голяма молба към всички - дайте ми СЪВЕТ, дайте ми ИДЕИ как да разрешим следния казус в устава на новата пчеларска организация.
Според Закона за юридическите лица с идеална цел когато има някакво гласуване, ВИНАГИ се спазва един единствен принцип - ЕДИН ДЕЛЕГАТ - ЕДИН ГЛАС. Това е добре издържано юридически, защото спазва принципите, заложени в Конституцията, но........
Но при нас имаме следният проблем:
В новата организация ще могат да членуват както физически лица, така и произволни по състав и размер юридически лица или организации - селски, градски, областни, общински, национални, браншови или не, официално регистрирани или не, от по 3-ма човека или от по 3000 човека, с по 2 кошера или с по 2000 кошера и т.н и т.н. Как цялото това многообразие да го организираме така, щото да има справедливо гласуване на делегатите по време на общите събрания. Не може делегат на 3 човека да има глас със същата тежест като на друг делегат с 3000 пчеларя зад гърба си. Не може делегат с 3 кошера да гласува като делегат с 30 000 кошера.
Това е ключов проблем, който силно изкривява представителността на гласовете в съществуващите кухи организации на нашите мили "вождове". Ако искаме новата организация да е демократична и справедлива, трябва да намерим някакво разрешение на този проблем. Трябва делегатите на общото събрание да имат зад гърба си приблизително еднакъв брой пчелари и/или приблизително еднакъв брой кошери. Нека да има някакви разлики, но те не трябва да са от 1 до 1000, а например от 100 до 200.
Давайте идеи какво да напишем в устава, щото хем да е законно (1 делегат = 1 глас), хем делегатите да имат приблизително еднакво съотношение на пчелари/кошери зад гърба си.
Ключово е в новата организация ВЪВ ВСЕКИ ЕДИН МОМЕНТ ОТ ВРЕМЕ да се знае колко пчеларя и колко кошера стоят зад всеки един глас. Не го ли направим това, за никаква СПРАВЕДЛИВОСТ няма да може да се говори. Просто ще създадем поредната фалшива организация, в която ще има силно изкривена представа за желанията на пчеларите. Ако това стане така, по добре да не си хабим времето, парите и нервите.
Другото ключово нещо в новата организация трябва да бъде възможността във всеки един момент от време всеки един пчелар да може да отдръпне подкрепата си от един вожд (управител, представител, делегат) и да я даде на друг. Това в началото ще е често срещано явление, ако има делегати, които лъжат избирателите си и гласуват против тяхната воля. Тъй като ще има ПРОЗРАЧНОСТ и ПУБЛИЧНОСТ, всеки един гаф на някой делегат/представител на секундата ще става достояние на всички пчелари, и недоволните могат да оттеглят подкрепата си от него и да я дадат на друг.
Как да го организираме това в устава, щото да е законно?
Има и още един проблем - тъй като организацията ще е масова, в нея задължително ще се появят ПРОВОКАТОРИ или ПЛАТЕНИ ДЕЛЕГАТИ, гласуващи за този, който дава парите. Със сигурност ще се появят и опити за завземане на организацията (както стана с Мишо) или опити да се блокира нейната дейност.
Как да се предпазим от това? Какво да заложим в устава, щото да е гарантирано, че той няма за в бъдеще да бъде променен от провокаторите в тоталитарна посока?
За да получиш отговор на този въпрос, трябва предварително да има формулировка (конкретна, с изброяване) кои имат право да участват в организацията - само пчелари и техните организации или всички, чиято дейност по някакъв начин е свързана с пчеларството. И има един още по-тънък въпрос - майко производителите пчелари ли са?
Ако приемем първия вариант нещата са по-лесни.
Закона не регламентира по никакъв начин как се избират членовете на Общото събрание. Това дава възможност да се въведе квотен принцип - на Х кошера се полага един делегат в общото събрание. Броя на делегатите в общото събрание се задава в устава. При регистрацията всеки подписва декларация за броя притежавани кошери. Ако кандидата е колективен член, такава декларация се подписва от неговия представител. В този случай декларацията се придружава от справка за броя членове с техните данни и брой кошери. Декларираните данни се проверяват в актуален регистър на БАБХ. (пак опираме до него). Така се формира втората част на формулата за определяне на квотата. В резултат имаме представителност в зависимост от броя кошери. Как се разпределят квотите? За големите организации се изчислява броя делегати (закръглява се към по-малкото цяло число) и те вътрешно си избират съответния брой делегати. Проблем са малките организации с брой кошери, недостигащи за един делегат и индивидуалните участници с малъл брой кошери. Те трябва да се сдружават на местно ниво за конкретния случай и обединявайки броя кошери да изберат делегати. Който не желае да участва в такова обединение на гласове, губи правото на представителност. Ако при така формирания състав на общото събрание останат незаети места, те се разпределят от УС към районите с най-слаба представителност или с такива без никаква.
Ако обаче тази организация включва в себе си и непчелари, тогава техните квоти трябва да се зададат служебно още в устава.
Този пост е редактиран от tsc1; 18.03.2014 в 19:44.
Когато мирогледа на един човек се свие толкова, че се превърне в точка, той казва:
"Това е моята гледна точка"
В Българска Агенция по Безопасност на Храните са ни подредили така.
Регистър на обекти за пчели
Регистър на пчелините в България
Регистър на развъдните пчелни стопанства в България
.................................................. ..
Според мен определящи са пчелите и няма как майко производителите да не са пчелари.Въпроса по скоро е имаме ли общи интереси в една нова организация?
Относно гласуването регистриран пчелин от(1-100 пчелни семейства) един глас при 100+ два гласа. Регистрирани повече от един пчелин повече гласове.Нещо в този смисъл.Невъзможно ще е по брой пчелни семейства понеже и при регистрацията в БАБХ не се фиксира точната бройка, а е от до.
Вижте, в закона за организациите с не стопанска цел, нещата са доста строго формулирани. Това за тежест на гласа го няма в правния мир.
В момента има 2 потребител (и), разглеждащ (и) тази тема. (0 потребител (и) и 2 гост (и))