Бориславе даи подробности, Моля
Или може би Муси.
Преглед за печат
Бориславе даи подробности, Моля
Или може би Муси.
Аз сега штеси правя, затова сабирам информация.Смятам че с винтовет ще има наймалко доработка на центрафугата.
Нека колеги които са си правили да споделят.
Гумената връзка е слабо място, но без нея не може. Тя се явява един вид съединител и обира ударните натоварвания. Така се щади мотора. Иначе без нея пак ще работи, но ще се налагат чести смени на доста по-скъпи елементи от механиката. Бориславе, не е ли малко слабичко това моторче. аз използвам бъркалка за бои на 800оборота и свалям оборотите с редуктор и пак се товари. Все си мисля, че винтоверта е слабичък за тази цел.
Бориславе потенциометъра от осветление ли е, а часовника. нещо ми се губи на самата снимка ... имаш ли снимка и на капака от вътре.... или може да поясниш.
Имам стар винтоверт и мисля да се пробвам.
Здравейте tongueout; Първо искам да кажа че неискам да обидя никой с моите думи.Според мен тези винтоверти нямат нужната сила и бързина и с тези самоделки най много да ти отнеме повече време в ремонти и усъвършенстване на тях.Според мен като се прави такава работа се прави идинпат и да не я мислиш.Един електро мотор срува около стотина лева и още толкова за преработката на центрофугата за ремачно задвижжане drinks;
Аз имам представа от тези неща и ще ви споделя мнението си ! Винтоверът е най-добрият вариант , обаче когато пчелина е извъннаселено място и няма ток , тогава с автомобилен акумолатор по този начин всичко е ОК. Най-подходящи за центрофуга са колекторните двигатели (от някой авт. перални , флексове дрелки и др.)в комбинация с подходящ регулатор на оборотите (има такива в магазините за електронни компоненти като "хоби кит" и струва 2-3 лева в разглобен и сглобен вариант ), като се ползва ремък и шайба с голям диаметър от авт. пералня , която се куплира директно към ротора на центрофугата (без повишаващия редуктор)!Така се работи безаварийно и професионално ! Ако някой желае мога да помогна със схеми , идеи и др. ! ПС - гуменото съединение по-горе може да се замени с еднопосочен съединител (свободен венец , трисчотка , бендикс)и се решават проблемите с връзката !
винтоверта си има един вид приплъзване .степени 1,2 ,3 ,4 .в крайно положение не приплъзва.с една дума може на твърда връзка да е.с завъртанета на степените една пружина натиска едни сачми.по скоро моторчето може да гръмне отколкото да се развали това приплъзване
Многостепенния ограничител на въртящ момент в случая не върши работа , защото при пускане тежкия ротор на центрофугата оказва голямо съпротивление и ще се получи едно щракане.....!
Здравейте колеги!
Мисля,че гледах някъде филм за подобни работи.В него ясно се показа,че за съединител бе преустроено задно движение на обикновено детско колело.Това струва ми се е най-удачният вариант.И сравнително ефтин.Може да се използват всички видове двигатели.Разбира се с подходящото предавателно число и мощност.Колекторните двигатели са много шумни.Затова аз използвам асинхронен двигател.
Бориславе Благодаря за информацията, относно мотор за центрафуга ,работи перфекно особено с регулатора.Благодаря ина Бай пчеличко за саветите за регулатора.
Муси Качи снимки да погледнем, ако не е таина wink;
tube;
Колеги ,аз работя със задвижване от винтовер и с твърда връзка и вече съм извадил над 30 тона мед и съм много доволен нямам никакви забележки към задвижването .Центрофугата е за 20 магазинни рамки и мощността е достатъчна .Същото е като на Борислав и е изработено в Добрич но е с твърда връзка и няма часовник има само потенциометър.С това задвижване центрофугата е доста по лека ,по безшумна и е по икономична.
Зная ,че е много добро това решение.Но вече има други модни тенденции за центрофуги.Принцип на действие.И може да се прилага обикновена ремъчна предавка.Двойката ремъчни шайби от автоматична пералня е достатъчна.И мотора също.Някой може и по-мощен да си сложи.
Ползваме 24 рамкова центруфуга задвижвана от ел.двигател на пералня и е точно с ремъци и с приплъзване се регулират оборотите -просто и ефикасно!Когато пчелина е извън населено място ел. двигателя се захранва от инвертор/преобразувател от 12V на 220V/ като същият се захранва от автомобилен акумулатор .Налага се припалване на мотора през около 20 мин.за да не останем на полето wink;
http://s3.postimage.org/6gr04j44/101_9471.jpg
http://s3.postimage.org/6hup0uys/101_9472.jpg
[/img]
А от каква пералня е двигателя.При Повечето съвременни перални могат да се регулират оборотите, което е по-добрия вариант.
Стара руска пералня така е купена през 2005 г.от Мездра
Много лесно и евтино може да си направите центрофугата ел.,трябва ви един стартер от москвич,без ремъци,шайби и т.н ,прави се на твърда връзка.Нужен ви е и един потенциометър.Работи безотказно
http://s2.postimage.org/kzfvvmn8/011.jpg http://s2.postimage.org/kzzqbskk/013.jpg http://s2.postimage.org/l06ch6jo/044.jpg http://s2.postimage.org/l0bb3810/057.jpg
Тази сега си я правя
http://s2.postimage.org/l0l8bazo/008.jpg
http://s3.postimage.org/26sd52xl0/image.jpg като го поръчвате споменете че ще работи на 12 волта заштото работи от18 до 45 волта а като го преправят от8 до 24 волта
http://www.sirius-pcb.com/index.php?...talog&show=469
А това е таймер
http://www.sirius-pcb.com/?mod=catalog&show=517
Здравейте направих още малко снимки на самоделната ми центрофуга :D
http://prikachi.com/images/217/3024217r.jpg
http://prikachi.com/images/218/3024218n.jpg
http://prikachi.com/images/219/3024219N.jpg
http://prikachi.com/images/222/3024222G.jpg
http://prikachi.com/images/223/3024223j.jpg
http://prikachi.com/images/224/3024224I.jpg
http://prikachi.com/images/225/3024225F.jpg
http://prikachi.com/images/226/3024226l.jpg
http://prikachi.com/images/228/3024228J.jpg[/img]
Ето и едно клипче wink; Но мисля да и намаля още предавателното число щот ще фърчът рамки :D
http://www.boozho.com/view.php?v=4728e5b2
Няма ли да му стане нещо на меда от този бидон.
Браво Макси, давай ТТ данни!
за кош съм използвал бидон :D барабана е на лега 150 лв.за 9 магзини радиално сложени и три плодникови хордиално поставени пити. мотора е от пералня четков за да мога да регулирам оборотите. два лагера семеринга и малко железца. Барабана мисля да го продавам и да сложа малко по голям защото мисля да практикувам с многокорпусна технология за да мога да слагам рамки на МК кошер радиално drinks;
Барабана е чисто нов никога не е ползван ако някой е склонен да даде 100лв. drinks;
Колеги които разбира нека да даде съвет за захранване на ДС мотор от винтоверт на 12 волта, някакъв траф или зарядно с какви показатели.
Мисля че траф 12 волта 4 ампера ще ти върши работа.
Благодаря колеги,
зарядното за акомулатора свърши работа.
Колеги имам една стара пералня НЕО WM E600. Искам да използвам мотора и за ел. задвижване на центрофуга, но не намерих информация в интернет дали е подходящ и дали може да му се регулират оборотите. Ако някой има познанията ще съм благодарен да ми каже.
Най- лесно става на мотор с четки, не че на другите не може, но е много сложно изпълненнието. Намираш си някакъв такъв мотор и приятел който да се занимава с електроника и си цар. Прави ти една схемичка за 15-тина лева части и готово. Аз мога да ти го направя, но си ми далеч.Цитат:
Първоначално публикувано от ттитто
Аз знам, че има мотори, чиито обороти могат да се регулират с потенциометър и други, които не могат. Точно затова питам този на пералнята какъв е. А за проблема с далечината има куриери.
ПС. Откъде знаеш колко съм далеч, след като умишлено не си написах местоположение.
Според мен този няма да ти върши добра работа, защото ще има само един вид обороти-най-много два. А за центрофугата мисля, че ще е по добре да са от 0-2000- примерно, и ти да си ги нагласяваш с потенциометъра.Цитат:
Първоначално публикувано от ттитто
А за това колко си далеч-ами чат- пат поназнайвам някои неща. Без да искам разбира се. Случайно.
Моята пък е направена от мотор за чистачки на Мерцедес и редуктор от малък флекс.Едни момчета ми изработиха потенциометър за оборотите със спирачка и работи перфектно цяла година.Захранвам я с акумолатора на колата,който даже и не усеща консумацията.
Здравейте,колеги.Току що се регистрирах.Колега kroko_71 дай повече информация за потенциометър за оборотите със спирачка.Благодаря предварително :D
Здравейте нов потребител съм , искам да и ако е възможно малка помощ от някой доброволец имам мотор , вал , ремък но потенциометър нямам орентирайте ме от каде да си закупя ако може потребител Ludiqmaks да ми пише на Skype : Bad_boys_vr2 .
Заплащам си за информацията .
Благодаря .
Какъв мотор имаш. Това е4 много важно. Може и да не позволява регулиране на оборотите. Не потенциометър ти трябва, а димер. Потенциометъра е само елемент от това устройство.
Ето един вариант който съм направил на центрофуга с ел. задвижване на 12V подходящо за захранване с акумулатор и токоизправител(зарядно за кола) . Използвал съм ел. двигател за чистачки от "Шкода" свързан с ръчен "маткап" /ръчна дрелка/ за повишаване на оборотите и запазване на мощноста . За плавед ход и управление съм използал потенциометър със симисторно управление от винтовер , всичко общо за около 10лв. и по малко . Няма загряване и прегряване на управлението и двигатела . Пусковия ток е около 6 амп. ,а при достигане на оборотите пада на 3 амп. В случая аз ползвах акумулатор и това е първата проба на цетрофугата с този механизъм и иска още малко да се балансира оста . http://youtu.be/wJIeCsciNck & http://www.youtube.com/watch?v=qRgAX...&feature=g-upl Надявам се да съм бил полезен на някой колега.
http://s14.postimage.org/8num6u2a5/Picture_014.jpg http://s15.postimage.org/tqcxgxh1j/Picture_015.jpg
Цитат:
Първоначално публикувано от Бай Пчеличко
Здравей колега, аз се интересувам от подобно задвижване на центрофуга а именно с колекторен ел. двигател 220 волта би ли ми изпратил схемата и да ми дадеш по подробна информация, благодаря ти предварително.
Здравеите,искам да попитам електромотора ми е четков от стара руска пералня,какжо и как трябжа да е упражлението на мотора,в какво се састоио този потенциометър и от каде мога да си го закупя ?
Благодаря предварително за информазията!!!
Здравеи те,как точно е поставен винтовера и има ли някакъв проблем при експоатирането му,аз бях решил да си правя задвинжването с трифазен мотор и честотно но като чета вав форума има и по евтини начини.
Здравеи те,ако може Ваш номер,бих желал да ми направите такова схема срещу заплаштане ако сте сагласен!!!
За задвижването на центрофугата,в зависимост от това за колко пити е,може да се използва двигател с мощност от 100 до 250w.Всичко над тази е разхищение на електроенергия и оскъпяване на продукцията.А всички търсим намаляване на разходите,за да остане и нещо за нас от 4лв.които ни дават зайкоджиите за 1кг.качествен мед– crying; sweating;
ок,не ми е ясно за плавното регулиране на оборотите,какаж с този регулатор и от каде да си го купя,в Пловдив ако знаете в кои магазин да го тарся или поне за някаква верига магазини продавашти електронока
Ако е четков мотора, регулирането става с най обикновен димер за осветление от 10-15 лв.
http://www.elektrobaza.com/157239-45...san-Bashak.jpg
Лесен вариант е използването на старо динамо- то си е правотоков четков мотор.Предимство е че работи директно на 12волта..
http://s7.postimage.org/wiblqberb/SSA51168.jpg
ремъчна шайба от стара пералня:
http://s4.postimage.org/l3xcuc195/SSA51172.jpg
кошче за 20 ДБ рамки закупено от 'лега'
http://s11.postimage.org/ymtxnjdcv/SSA51173.jpg
малко работа с електрожена:
http://s17.postimage.org/vad1828pn/SSA51177.jpg
и старата руска 4 рамкова хордиалка се превръща в нова 20 рамкова радиалка...
http://s18.postimage.org/h9h645dxh/SSA51186.jpg
http://s18.postimage.org/fkco9tnlx/SSA51192.jpg
http://s11.postimage.org/skhpjazj3/SSA51196.jpg
Колко струва кошчето от Лега?
Чудно се е получило. Браво.
кошчето става и за МК рамки..(16 бр.)
преди 3 год. струваше 300лева
300 лева е сериозна цена ама Лега ...
Сигурно ли е че ще влязат 20 ЛР рамки? Аз тази зима направих подобно кошче и опитите показаха, че повече от шестнадесет рамки няма как да влязат. Започват да опират долните летви една в друга. Имам и едно съмнение, че меда ще излиза добре точно там до долните летви, защото се приближават до оста (7 см) и центробежните сили много намаляват. Моята центрофуга е 4 рамкова БГ дали не е по малък диаметъра от руската?
Минималното разстояние м/у оста на центрофугата и долната летва, трябва да поне 5-7 см. за да може да се изхвърля центробежно меда. 4-ките са еднакви като размери, моята я преправих и побира 20 магазинни и 20 МК, като корпусните във вътрешния си край, почти се допират една в друга. За плодниковите ДБ си остана старата технология с хордиалното въртене на 4 пити.
кошчето е за 20 ДБ-магазинни рамки или 16ЛР рамки..
диаметъра на българските 4 рамкови поцинковани центрофуги е по-малък от руските 4 рамкови реверсивни...