Правилно го казва колегата!Цялата работа зависи от това колко ампера ток дава така нареченият токоизправител ,дебелината на телта и на последно най-важно място-човек трябва да има усет кога да прекрати загрявянето.
Поздрави:Цветан Димитров
Преглед за печат
Правилно го казва колегата!Цялата работа зависи от това колко ампера ток дава така нареченият токоизправител ,дебелината на телта и на последно най-важно място-човек трябва да има усет кога да прекрати загрявянето.
Поздрави:Цветан Димитров
Туй то цялата работа, па каквато ще да е телта, обтелването, основата и околната температура. Има един диапазон от сила на тока, в който дали ще задържиш 2 или 10 секунди си е само на усет, за момента. Хваща му се цаката на третата бройка. Не че предложеното устройство няма да върши работа, има си екстри достатъчно.
Нека да изясним нещата! Никой не отрича усета. Идеята тук е друга - прилагаш усет на първите 3-5 броя основи докато настроиш най-добрия режим за конкретните условия. Устройството го запомня и понататъшната работа вече е автоматична. Това устройство не е предназначено за хоби пчелари, за които времето е без значение, а предимство има удоволствието от работата. То е за тези, за които пчеларството е бизнес. А в бизнеса ефективността е от особено значение.
Не отричам, даже сигурно ще си купя едно за проба, като мине тупурдията с питките. Но според мен по-важното устройство е станока, на който ще се лепят основите. Той трябва да позволява еднотипно поставяне и притискане, което всъщност е най-важното след моите скромни опити върху около 800 основи. Какъв трябва да бъде за бизнес приложение:
1. Със слагането на обтелената рамка да става контакта и към токовите изводи.
2. Да има мек притискач, които да равнява основата върху телта при притискане.
3. В притискача да е изрязано прозорче за визуален контрол.
4. Да има регулируем таймер за време на протичане на тока, за да не мисли за това работещия. Старта е добре да е с педал под тезгяха.
Ако тези неща са изпълнени, скоростта и качеството на работа ще се повиши много, независимо от използвания токоизточник. Към тока, който той дава, се нагаждаме с първите няколко проби.
Това за станока днес го коментирахме с Искрен на ЛС. Вижданията ни се покриват почти напълно. Ще се самоцитирам от там:
Готов съм да се кооперирам с всеки, който се наеме да разработи и произвежда станока и да продаваме комплексно изделие. Нашите възможности в областта на механиката са минимални.Цитат:
Такава идея за станок съм гледал в тубата. Но там беше така:
- рамката се слага на плота
- върху теловете се намества ВО
- притиска се със стъкло, хванато на рамка и въртящо се заедно с рамката на ос
- пуска се тока и през стъклото се наблюдава процеса.
Моята идея е рамката да се защраква към плота с две пружиниращи стоманени пластини, които опират в пирончетата. Така те са едновременно фиксиращи и тоководещи.
Колкото до таймера - той е вграден в устройството и сега.
Нещо подобно импровизирах и работи доста добре
Прикачен файл 8224
п.с. само че телта трябва да е върху основата иначе има вероятност да я среже (поне на мен така ми се стори по удобно)
Купих си тел инокс от тази на Балмина:
http://www.balmina.bg/product/971/tel-inoks-1-kg.html
обаче имам проблем с лепенето на основите. Ето това:
Прикачен файл 8586
е адаптора с най-висок ампераж, който имам и с него при ДБ на 5 хоризонтални тела лепенето е голяма мъка, да не кажа, че даже не се получава.
Моля, колегите специалисти по токовете да кажат мнение.
Аз работя с тел, която има съпротивление около 6,9 - 7 ома на линеен метър. За да се загрее достатъчно по нея трябва да протече ток от 2,5 до 3,5 ампера. Данните са от практиката. При по-малко от 2,5 А топлината не е достатъчно, за да стопи основата, или става твърде бавно (е, влияят и някои други фактори като околна температура и др.), а при ток над 3,5 А трудно се контролира. При тел 4 реда хоризонтално съпротивлението за рутова рамка е около10,8 ома. Като изходим от закона на Ом U=I.R, то за да получим 3,5 А напрежението трябва да е 37,8 V, а за 2,5 А - около 27 V. С адаптора за 12 V и с такова обтелване ще получиш около 1,1 А, което не е достатъчно. Затова мога да ти препоръчам следния вариант, при който 12 V са достатъчни, но става по-бавно, защото се лепи всеки тел отделно. Ама не много по-бавно, защото се спестява време от покриване със стъклото, а и става много по-качествено. Причината е, че при загряване на всички телове едновременно, същите не проникват еднакво в основата тъй като някои са по-натегнати, не всички лежат в една равнина, контакта и натиска върху основата не са еднакви. Качвам снимки на приспособлението, с което аз работя. Направих го от една летва, на която монтирах 4 винта от дюбел за бетон. Двата крайни трябва да са на 4-5 мм от страничните летви на рамката и на тях се подава захранването. Средните са равномерно разпределени между тях и служат единствено да натискат тела да не се повдига като се загрее. Междинните може да са повече от два. Винтовете трябва да лежат в една равнина, а петите, които натискат тела – на една права. Захранването е 11,5 V, 40 W. На единия край на удобно за ръката място съм монтирал ключе, тип краен изключвател, с който с палеца подавам захранване на порции, наблюдавайки резултата. Става много лесно – жена ми с кеф лепи основи. На тези клипове се вижда как се работи с приспособлението: https://www.youtube.com/watch?v=X9FaYpz9frc и https://www.youtube.com/watch?v=_kabWeQRs-Q .
Опс, не мога да кача файл, че са много големи, но от клиповете се вижда принципа.