Здравей. Как лепиш основите при хоризонтално + вертикално обтелване?
Преглед за печат
Това е един интересен въпрос! Сблъскахме се с него при конструирането на автоматизираната лепачка. Когато се лепи с ток, при кръстосано обтелване се получават къси съединения в местата на пресичане на вертикалните и хоризонталните телове. Трябва да се изолират местата на пресичане на вертикалния и хоризонталния контури. Това може да се направи по два начина:
- с термосвиваем шлаух. Има такъв с диаметър преди свиване 1мм. Нарязват се пръстенчета с дължина 2-3мм и още при обтелването на всяка хоризонтална линия се нанизват толкова броя, колкото са пресичанията с вертикалните линии. Рамката се поставя на станока за лепене на основите, пръстенчетата се наместват в местата на пресичане и се пуска ток по хоризонталния контур. Телта се нагрява, шлауха се свива и те се фиксират там. После се лепи основата, като на двата контура се подава едновременно или последователно ток. (контурите вече могат с някакви мостчета да се свързват последователни или паралелно в зависимост от вида на захранващото устройство)
- с малки хартиени кръгчета, изрязани с перфоратор за хартия. Рамката се поставя отново хоризонтално, взема се с пинцета едно кръгче, потапя се в лепило С200 и се подпъхва в мястото на кръстосване на теловете. После се лепи основата, като на двата контура се подава едновременно или последователно ток. (контурите вече могат с някакви мостчета да се свързват последователни или паралелно в зависимост от вида на захранващото устройство)
Съпротивлението на веригата при последователно свързване на контурите става 2R, а при паралелно - R/2 където R е съпротивлението на единия контур.
Така е! Това е вечното противоречие между бързина и качество. Има и един трети начин:
Подпъхват се картонени ленти близо до кръстоските (но не под тях!), така че късите да се отстранят. На всяка кръстоска се мазва по малко лак за нокти (бързо съхне и четчицата е много удобна за нанасяне). Когато лака изсъхне картоненните ленти се изваждат внимателно и с мултицет се проверява за късо съединение между двата контура.
Много лесно,конкретно в моя случай процедирам по следния начин.Работя с рутова рамка,с канал на горна и долна летва(в случая е без значение),слагам четири хоризонтала ,КАТО НЕ ПРЕПЛИТАМ двата вертикала който поставям,след което основата се нанизва (промушва)между 4 хоризонтала и двата вертикала.Основата е между тях,след което,поглеждайки основата се виждат 4 хоризонтала от едната страна и 2 вертикала от другата страна.Лепя първо хоризонталите,обръщам рамката лепя и вертикалите.Прокарването на основата между теловете започва от долна летва по посока горна,може би две три снимки щеше да ми спестят обясненията и щеше да ви стане по ясно(ха-ха):bigsmile:.
Вълнообразно се получаваше,когато рамката я обтелявах с 4 вертикални тела.След,като сложих 6 вече се получава
равномерен градеж без изкривявания.
Момчета,не мога да Ви разбера,защо толкова много усложнявате елементарната и лесна процедура по лепене на основите-какви картончета,какъв лак за нокти?Сложете 6 вертикални тела,назъбете ги със зеге и това е достатъчно.След като поставя основата в/у обтелената рамка,слагам стъкло с размерите на восъчната основа и пускам трансформатора за 7 сек.Под тежеста на стъклото восъчната основа потъва в телта и се получава идеална спойка.7 СЕКУНДИ БЕЗ МУЛТИЦЕТ.
Когато нещо не се прави по един начин от всички, то всеки си измисля свой си начин!:bigsmile:
Искам да попитам тези които сами си правят рамките,какъв материал използват за направа на рамки-талпи 3см. дебелина или някакъв друг?
И още един въпрос колко рамки приблизително излизат от 1куб. м. материал? Искам да си направя определен брой прави рамки без уширение,дб плодникови за собствена употреба,по скоро да се пробвам.