А като здравина спрямо "нормалните" можеш ли да ги определиш. Повече ли издържат или по-малко, повече измятане и цепене или по-малко.
В книгите едно пише, но реално може да е друго :)
Преглед за печат
Няма разлика. Даже при тези със страници от цели дъски има измятане, за разлика от тези със слепени.
Ето я адската машина. В това си състояние трябва да направи 40-60 кошера, пък после ще мисля за реконструкции и подобрения.
Прикачен файл 3798
Прикачен файл 3799
А това е първата ми продукция (ако не броим алфа версията - с по 5мм коригирана в последствие):
8 рамков ДБ: (идеята на системата ще я разкажа в моята си тема)
Прикачен файл 3800
Мрежесто дъно:
Прикачен файл 3801
Прах на подхранването с питки!
Прикачен файл 3802
И капак ще си има от капак на сандък от бомби:
Прикачен файл 3803
С малко добавка ще има чекмедже за прашец или плътна табла (може и от фибран)
Прикачен файл 3804
Размерите са уточнени, производството започва!
В сайта на Тека не ги намерих снимани.Мойте са на вилата,ето ти линк към същите http://www.online-furnish.com/produc...&idarticles=98
Корчев, ти както го обясни си представях мотор с диск. Добра ти е машинката, много хора в България работят с къде-къде по-малко.
Имаш ли вързани кондензатори към мотора? Исках да видя и лагерите с черупките колко са широки, защото правя едни изпълнения тука...
Колелцата са от голяма помощ :), но имат ли стопери и има ли клатушкане. Единят циркуляр го мъкнем трима човека на ръчна количка и е голям зор.
Нищо му няма на циркуляра щом ти върши работа! Ще го оправяш в безделните месеци ;)
И кошерите стават добре!
Ти ако видиш първия кошер(ковчег) дето се мъчихме да го правим с един приятел направо ще паднеш от смях.
Забравихме, че трябва фалцове да правим. Дървото се сви и се отвориха едни дупки дето и дебела мишка ще влезе. Дъските ги минахме една по една на много скъп вертикален циркуляр с нов диск и подрезвачи - Дрън-дрън, дървото като е кофти за нищо не става.
Хайде сега по една дъска в ъглите и така и си остана неизползваем лежак с отделно дъно :laughing:
Каквато и да е машината, ако майстора или материала не стават...
http://s12.postimg.org/5r3u8h7mh/CAM00202.jpg http://s12.postimg.org/bgk2ssdsp/CAM00203.jpg http://s12.postimg.org/6e2qy04ih/CAM00204.jpg
И две снимки от вилата.Тия са 50 сантиметрови-
Прикачен файл 3846Прикачен файл 3847
И аз го направих с такива , но май няма да изкара дълго. https://www.youtube.com/watch?v=Lu1E...ature=youtu.be
След време мисля да сменя водачите с Г образни като тия от стр. 10 http://forum.napravisam.bg/forum/vie...4049&start=180
Здравейте,
Саше 38, много БЛАГОДАРЯ. Имам циркуляр на Ейнхел (не съм сигурен така ли се произнася), но мисля за нещо такова. Имам ос остава да се напъна и измисля нещо........ кой знае какво ще излезе. Проблем ми беше това, движещия се плот. Мъка ми е рязането под прав ъгъл. Малко като кривнеш и после всичко мърда (размера), и се криви (посуква).
Поздрави, Г. Георгиев
Много си усложнявате нещата. На снимката горе с тъмния плот, просто си проверяваш дали страните на плота са успоредни една спрямо друга и спрямо диска. Подготвя се горния плот, който да е малко по-голям и отдолу му се захващат две летви (ограничителни) които се плъзгат странично на долния плот. За да се намали триенето се слагат и две тънки летвички захванати за горния плот и оставащи между двата плота. Триенето е по тънките летвички, плота върви правилно, не се вдига защото диска реже с натиск към плотовете, горния плот се маха само като се вдигне, ако мислите да се борите с горния плот вместо да работите може да се сложат за ограничителните летви отдолу две по-широки летви които да застъпват малко от долния плот, но това за мен е излишно и се затруднява поставянето на шейната, защото тогава това трябва да става с плъзгане.
Решението е почти безплатно, събира се за минутки и няма какво да му се повреди, при добра изработка луфтовете ще бъдат с пъти по-малки от тези на показаните плъзгачи.
Успех
След доста мислене, най-накрая си реших "проблема" с плота точно както е описано по-горе.
Някой ме беше питал как правя дъната - ето така:
1. Редя дъските и ги цапам с лепило.
2. Стягам и пъхам краката с лепило под слепените дъски, като ги ограничавам на точно 50см външен размер.
3. Правя дупки в крайните дъски, слагам им по един винт и после вече дупча всички останали и им раздавам винтовете.
4. Вадя дъното от стягата, слагам му летвичките върху винтовете. Хващам с още 5 винта летвичките към дъното.
5. Ако е много зле дъното, лентовия шлайф и след 1 мин е готово. Все пак за дъна използвам каквито дъски останат.
6. Слагам последната дъска с пантите и изрязвам дъските които се показват повече от краката.(на различна дължина са)
Цялата операция отнема 10 мин на дъно и 5 мин изрязване на излишъка и монтиране на пантите.
Дъното има между 38 и 40 винта 3 х 50mm и лепило D4.
http://s4.postimg.org/du7zqmo4p/CAM00756.jpghttp://s29.postimg.org/g3yv8lvqb/CAM00572.jpg
Ето две снимки от днес. Правих опити как да лепя малки дъски за страни на кошер. Целта е да не се измятат и цепят.
Сигурно ще има полза, но труда е МНОГО повече. Едно е да нелепиш и стягаш, а друго е всяка страна да има 2,5,7,10,15... летвички/дъски.
Като се свали до 25мм няма да се виждат разликите и вестника, но се хвърля доста талаш. Мацането с четка на лепилото е адски бавно и трябва да се прави на машина за лепило(бях показал снимки).
Вестника беше много лоша идея, но в 3 сутринта, къде да търся найлон :bigsmile:
http://s11.postimg.org/tqjdto367/CAM00805.jpg http://s11.postimg.org/t2fl7uarz/CAM00806.jpg
P.S Питаха ме защо се вижда лепилото и защо едни летвички са по-високи от други. Просто след като се слепят се минават на абрихт/щрайхмус докато цялата страница не стане идеално права и гладка. Всички страници на кошери изглеждат така преди да се свалят до нужната дебелина(25,35мм).
Има "дърводелци" които лепят дъските докато си сглобяват и тази операция липсва при тях. После при първия дъжд и са цъфнали с 5-10мм.
Леле колега как ти се занимава с тези тънки летвички като искаш да не се измята нещо по дебело поне на 5-6 см. иначе това си е едно голямо мъчение ама браво за упоритостта ти:)
п.с.-ти вечер не спиш ли?:)))))
Дамяне , повърхнината по която лепиш има ли някаква обработка, или просто се лепи челно без нищо ?
Тези не съм ги изравнявал, но се получи задоволително. Иначе ако искам да са перфектни като за мебел - трябва задължително да се минават и да са идеално успоредни, равни и гладки.
Всичко е въпрос на време, пари и труд :)
За пробата си заслужава :)
Спя и хъркам като абрихт, но като ми хрумне да правя нещо посред нощ - не ми дава мира докато не го свърша.
Дамяне,
Така, както си направил таблата е почти сигурно, че след известно време(не веднага) ще цъфне. Повърхността на слепване не е добре изправена, а наличието на чепаци на неподходящи места ще създадат допълнително напрежения. Препоръчвам ти да се насочиш към по-широки летви. няма смисъл от такова дробене. Загуба на много време и прахосване на изключително много материал. Най-важното, което трябва да се знае и да се прави за да не се измятат и напукват корпусите е летвите, от които се сглобяват да нямат непрекъснати годишни кръгове. Имали такива, то неминуемо ще има допълнителни напрежения в летвата и след време там оло ще се изметне, или ще се получат пукнатини. Аз като купувам материал гледам да е или 3см широки талпи, които в зависимост от шарката на годишните кръгове раздичвам на по 5-6 см, които след това слепвам така, че евентуалните възникнали наптежения да се компенсират(т.е никога не се разполагат летвите така както са били преди да се нареже талпата), или купувам 6-7 см талпи и ги разбичвам по канта. По удобно ми е 3см, защото времето им за съхнене е по-кратко. За да се получи добра табла е необходимо повъргностите, които ще се слепват да си пасват идеално и да не се налага лошото пасване да се компенсира с натягане на стягите. Последното е гаранция че след време таблата ще напука на места(обикновено не на мястото на слепването, ако лепилото е качествено се цепи някъде по летвата). Как да се получи добра табла? Аз процедирам така. Подготвям талпата за обработка, като най-напред отмервам кое парче за каква табла ще използвам в зависимост от дължината. Опитвам се чеповете повъзможност да отидат в отпадъка. Тазиоперация е трудоемка, но труда си струва. После на абрихта зачиствам едната широка страна, за да дам добра основа за следващата операция, а тя е да мога да направя точно перпендикулярен кант пак на абрихта. След като извърша тази операция и по двата канта на летвата,проверявам летвите да нямат дъга по канта(това най лесно се прави на стъкло). Ако се е получила ги изправям. Така вече летвите са готови за слепване и самото лепене е песен. Вярно е, че с четката е малко трудоемко, но като се наредят летвите изправени една до друга намазването с лепило става много бързо. Освен това не е необходимо да се намазват и по двата канта. (има доста клипчета на тази тема в нета)След като сглобката изсъхне най-напред се минава на абрихта вече изгладената страна за да се оберат остатъците от лепило. Може да се пусне и втора тънка стружка, за да си сигурен, че детайла от тази му страна е добре изправен, а това е важно за следващите операции. Ако детайла не е добре изправен, то при следващата операция - задаване на дебелина, ще се получи изкривяване(усукване) на целия детайл, което ще се отрази много неблагоприятно при сглобяването-получения корпус ще "куца". При изработване на сглобките на предната и задната страница е важно те да се правят точно, както и и при окрайчването на страниците да се следи ъглите да са 90 градуса, защото иначе корпуса пак ще "куца". Понеже повечето работим с любителски машини и приспособления, то тази точност почти никога не се постига. За да се поправят щетите от тези "грешки" аз оставям по 2-3 мм резерв и след като корпуса вече е готов го припасвам върху плот на който съм залепил широк лист едра шкурка (примерно 40). За съжаление такова пасване е доста трудоемък процес и доста уморителен. Има възможност да се механизира, но е необходимо много време за проектиране и изработване на шлайф машината, което особено на последък просто ми липсва. И не на последно място. Дърводелските машини са много опасни. Трябва винаги да се има в предвид, че там гешката е окончателна и безвъзвратана. Трябва задължително да се ползват предпазни средства и приспособления, които да осигуряват защита на ръцете и тялото от допир до режещите части. !!! СПАЗВАНЕТО НА ПРАВИЛАТА ЗА БЕЗОПАСНОСТ БИ ВИ ПРЕДПАЗИЛО ОТ НЕВОЛНИ ГРЕШКИ И ОСАКАТЯВАНЕ!!! Аз лично веднъж пренебрегнах тези правила и цял живот ще си нося последствията.
Това е проба и използвах дървесина която не ми трябва. Въпроса беше да видя дали ще става или не и дали има полза от дробенето.
Иначе вземам 3см талпи и ги режа на нужната дължина и ширина. Оставям ги колкото е възможно повече време да седят така. НАРОЧНО ги оставям да се изметнат и да падне напрежението.След това минавам страните които ще се лепят.
Слепвам дъските като размерите винаги са с 2см по-големи. Нареждам слепените плоскости и чакам отново да се изметнат. Чак след това ги свалям на 25мм и тогава вече плоскостта е доста стабилна.
Другият вариант който пробвам сега е да слепя две дъски 20+15см и като се изметнат да се ги нарежа на малки (5-7см) и отново да ги залепя. След това вече да ги сваля до 25мм.
Всичкото това чакане да се изметнат се избягва по посочения по-горе начин. Освен това, ако правилно са подредени летвите(шарките на годишните кръгове да не са в една посока) измятане няма да се получава. След катосе сглоби корпуса, той става стабилен и измятане ако са спазени правилата не трябва да се получава. За да не се пукат дъските при сглобяване и след това на дъската, която ще се захваща (обикновено предната и задната) се пробиват отвори и се прави фрезенк.
С добър материал няма проблеми да се направи и дори като ми остане време имам да правя бюро. Тук говорим за кошери и няма нужда да са толкова идеални. Всичко струва пари и накрая кошерите стават мебели.
Правя компромис между качество и цена. Всеки си преценява колко пари да вложи в кошери и колко години иска да ги ползва.
Ако слизам до другия апартамент по-късно, ще направя няколко снимки на дървения материал, че от тези снимки изглежда все едно съм събрал всички чепове на гората :bigsmile:
Евтиното винаги излиза скъпо. Когато кошера е добре направен, то неговият живот ще е по-дълъг. Спестяваш 30% от цената, съкращаваш живота на кошера с 50-60%, къде е далаверата.
Всеки сам си преценява колко му излиза кошера, кога ще се изплати и колко време ще може да се използва.
Аз съм сметнал, че цената/качеството си заслужава и то много, но за друг може и да не си заслужава.
Някой смятат, че е по-евтино да използват военни сандъци или дюшеме. Други си вземат стиропорени кошери и пластмасови рамки и т.н
Сигурно си прав за 30% от цената и 50-60% от живота, но това е от твоята гледна точка, а от моята нещата са много по-различни.
Имаме и различни цели и различни стратегии за постигането им. Няма верен отговор :)
Все си мисля, че аз нещо не обяснявам както трябва :bigsmile:
Ето талпите 3см които ще слепвам и след това ще цепя на малки. След това отново ще ги лепя.
http://s1.postimg.org/50lx7zf4b/CAM00808.jpg
Ето снимка и на дъските за капаците.
http://s22.postimg.org/3o6qmxibx/CAM00810.jpg
Не е нужно първо да ги лепиш после да ги цепиш. Така както ги гледам е достатъчно да ги разцепиш на точното място-там където е сърцевината , след тва завърти така, че шарката на годишните пръстени да не се затваря иначе все едно че нищо не си направил. после заглади едната страна и кантовете и слепвай. Икономисваш време, труд и лепило.Опитвем се да ти обясня нещата как е правилно да се правят и как по принцип трябва да се правят, а ти прави каквото си знаеш, но рано или късно ще стигнеш до тези изводи. Умния се учи от грешките на другите, а глупавия от собствените си.
Мисля, че разбрах какво искаш да кажеш, но не мисля, че има каквaто и да било икономия. Просто с този млад материал който се сече, няма как да стават добри кошери. В гората вадят едни фиданки дето за клечки за зъби не стават. Миналата година вземах над 40см ширина без сърцевина, а в момента трудно се намират и 20см. 4см ги чакам вече месец и все още влагата била много и не доставят.
Може би от тази снимка ще стане ясно закакво говорим.
Прикачен файл 4053
Един въпрос към работещите с дърво:
Колко трябва да е броя на зъбите на единица линейно разстояние, на сглобка правена с фрезер "лястовича опашка" на корпус на кошер? Дебелина от 20 мм. до 35 мм. на стената.Има ли формули теоретични или емпирични за определяне на тоя брой зъби? Как се определя големината на необходимия фрезер? Зависи ли и в каква степен броя зъби от вида дърво?
Ако някой се сети за още нещо, да допълни въпросите.
Благодаря на отзовалите се!
Отговорът ми ще е всичко друго, но не и профи.
Преди време се бях запалил по изработката на сложно съставни класически лъкове (от онези с роговите пластини и сухожилията). Та сред всички материали за изработката им, майсторите казват, че най-важно е... лепилото ;). При лъковете, елементите се слепят с туткал, направен от сухожилия или от мехури на есетрови риби. "Сглобката" между елементите е такава: WWWW и се прави на ръка с цикла. Ролята е да се даде на ЛЕПИЛОТО по-голяма повърхност на действие.
Едва ли бях полезен, ма си казах :bigsmile:
И от мен отговор, който няма да е профи, ами направо от сборника "Направи си сам", издателство "Техника", 90г.
Прикачен файл 4284
Прикачен файл 4285
Прикачен файл 4286
Прикачен файл 4287
Тук, естествено не ползват фрезери, ами трион и длето, но принципът е аналогичен. Доколкото съм следил форума внимателно и в продължение на предното мнение на Корагруп, може да обобщим, че всичко зависи от лепилото. От сглобката се иска две неща - да увеличи площта на слепване между детайлите и да запази предварително зададената геометрия на конструкцията до пълното изсъхване на лепилото и ако може и малко след това. Съвсем логично е че ако имаме екстра лепило, точно око и сигурна ръка можем да минем и на права фуга и ръждиви пирони, хаха. Това последното го наблюдавам вече над десет години и на моите сандъци.
П.п. Разбира се, знам че това с лепилото за колегата Зуница не е опция, затова и се включвам в темата.
Преградни дъски от стиропор - по молба на колега
Използвам този стиропор - MAXIM EPS Евротип 100 F
Не мога да кажа точна цена, но една преградна струва около 0.30лв. Размерите са 30х44.7см, а с "ушите" е 46.7см, дебелината е 2см и използвам 0, 2 или 4 броя в кошер.
Режа с макетен нож и шаблон от фазер. Ако стиропора е плътен, няма проблеми при рязането, стига макетния нож е да нов.
Тази на снимката я направих преди малко и то без шаблона - 1-2мин работа.
Цената на фибрана е по-висока, хвърля се повече(заради размера на плочата), а и според мен стиропора е по-добър за тази цел.
http://s7.postimg.org/lmxz6euaf/IMG_20150903_151655.jpg http://s7.postimg.org/bqww6roif/IMG_20150903_151740.jpg
Хахахах все още не съм ги научил да ритат футбол в кошера и да пият бири :)
Най-вероятно ще ги оправят Април месец, като им стане тясно. В момента просто нямам място къде да ги съхранявам, а и трябва да се дезинфекцират при повторно използване.
Има вариант да ги направя като сандвич с шперплат, но и той се разлепва и остава по прополиса(играх го този филм).
Тази година така, а другата ще го мисля отново.
Прикачен файл 5818 .........
Прикачен файл 5819 ........... зимата е време за дърводелство
Вальо ,с тази стягичка и с това лепилце , зимното дърводелство няма да върви ! По-смело го форсирай !:bigsmile:Цитат:
Валентин ........... зимата е време за дърводелство
Прикачен файл 5831............ От ЛЕПИЛЦЕТО 6 години съм доволен вече. а малката стяга /стяга/ по-хубаво от тая голямата. А в сравнение с 2 сандъци дето ми ги прави един дърводелец баначенин съм в ПЪТИ по-доволен, и от габровката и от лепилцето и стегите и пироните. А като сметаш и, че ги возя насам-натам. Ако търсиш кусури- да ти ги кажа, че да не се мъчиш. ;-) Не че се хваля с мойте сандъци тука, ама айде и наша милост да бодне някоя снимка тука.
Е аз пък не съм казал, че ти с лошо ми казваш ;). Иначе 4 вида лепила съм сменил.......така, че това е мойто лепило. И не го натрапвам на никого. А иначе работата дето върша /не само с пчелите/ си ми харесва, и никой не е дошъл да я свърши заради мен. Така, че и да се присмива някой ми е през.......;)
Здравейте момчета от "ЕДИН НОВОБРАНЕЦ" във форума.Гледам че пишете както за машинките така и какво се прави със тях. И искам да покажа какво и..... с какво съм правил. Това е моята машинката / в и за момента /, използвал съм за основа едно "еинхелченце" от по старите с лят ал.плот.-Прикачен файл 7650
А ей това е което одялквам с него- Прикачен файл 7652Прикачен файл 7653Прикачен файл 7654
Добре изглеждат, а не ползваш ли абрихт и щтрайхмус?
Нямам нито абрихт, нито штраихмус- и ги правя от душеменце на 9см. ширина и 2,5-2,7см., лепя основно с 4Д лепило и се получава доста задоволително . Като този на боядисания на снимките горе изкараха вече една годинка без забележка, в сравнение с едни купешки / на 2-е годинки що годе, и изглеждат по зле от тия дет са ни от соца, "направо се топят" и разпадат, за това и се заинатих и почнах да си ги правя/.
Определено си постигнал желаното. Един съвет - спазвай правилата за безопасност, за да няма нежелани последици!
А, това е принципа на дъната който правя/за прашец/Прикачен файл 7655Прикачен файл 7656Прикачен файл 7657Прикачен файл 7658Прикачен файл 7659
Надявам се да са ви харесали постиженията на пчеларя-"псевдо дърводелец":laughing:
Онази челната дъсчица която се пада като да кажа арка на прелката.КОято е облечена с пластмаса нея на фреза или на циркуляра я режеш.И аз в дърводелството съм пълен новак.Магазини съм направил към 250 но дъна не съм още.Та за тази дъсчица се чудя как да я отрежа да стане на П.Ще съм благодарен някой да ме светне по въпроса
По-лесно е да се направи с фреза, но може да се направи и на циркуляра, за целта е нужно да може да се регулира височината на диска спрямо плота.
мога да го регулирам.Циркуляра ми е бюджетен - Bosch PTS 10.Двете по височина ясно че ще ги отрежа но горният разрез по дължина как да направя ?
Настройваш циркуляра на необходимата височина.
Подаваш летвата напряко в единия край на П-то, колкото да захапе циркуляра.
Местиш кум другия край на П-то, после подаваш още малко и местиш обратно, към първия край.
И повтаряш докато не прекараш летвата изцяло над триона.
После малко шкурка.
Благодаря това е обаче за по напреднали колеги.Имам ръчна фреза която още не съм ползвал.МИсля да я сложа на маса за да правя тази летвичка.А да питам възможно ли е дъното да е високо например 8 см.Като ще е изцяло мрежесто.Височината от 8см дали же е проблем ?
За арката - на фреза я правя. Тя е на квадрат и след сезона я завъртам- там съм изфрезовал 6см. отвор но не е в средата, а в ляво. А за ПТС-чето/боша/-доволен ли си.
Ще трябва да ми проведеш курс за въпросната арка как и с какъв фрезер да я правя.Иначе циркуляра за парите и класът си бива.Миналата седмица имаше в Амазон на промоция син бош 265 евро. Поръчахме за един приятел като пристигне ще го гледам по обстойно.
Щот еи тоя го махнах преди 5-6 месеца.При биченето на первазите беше ми заминал ротора/ от доста лека работа/.След това чаках сервиза 2 месеца да го оправят/върнаха ми го, но не му работеше спирачката та пак го пращах...... е смениха мувсичко от до по ела де, ама ми шчупиха хатъра от всякъде / и го махнах.
демек от много продължителна работа се счупи ли ? Аз през известно време барам двигателя след 2 часа работа е леко затоплен.Иначе един енхел ръчен циркуляр който бях направил на маса за стационарен замина си.Но аз бях виновен защото загря и аз не спрях и той ми изпуши в ръцете.Тогава купих зеленият бош.
В ляво и дясна на входа съм направил отверстия на 9-10мм и съм им сложил конусчета против нападиние / но на един- два даже къси шлауфки / но на снимките са без тях.
А за машинката от АМАЗОН, за 265е. най вероято става въпрос за 10J, по малката но профи версия на JTX10, а. Ааа и само с доставката как е положението-щот се ги чопля но ако са с доставка- ВСЕ Е ДЕБЕЛЕЦ.
Не е по малката машинка а е 10 ХС с доставката може и през български доставчик а в случая е познат който ще я прати по друг познат
Със зегето! С циркуляра е много играчка. Моите ги правя със зегето за 2 минути! При мен са подвижни. Като ги махна става по-голяма вентилация. Като ги завъртя на една страна-затваря прелката напълно. Като завъртя на другата страна става вход. Меря от двата края по 7см (по 2 пити в двата края) белязвам и режа. По височина ги правя 7мм. Минават пчели, майки, търтей. Стават и като миши предпазители.:yo:
Внимавай с Боша. Добре правиш, че следиш мотора. Оставяй го да почива от време на време. Имам същата машина. Като цяло съм доволен, но 2 месеца след гаранция изгоря статор. Винаги при работа го оставям да почива през някакви интервали, но...
Ремонтирах го в Ташев и Галвинг. 2 месеца и 85 лв.
Успех и умната с тези машини.hi;
Последната седмица изчетох доста във и извън форума за лепилата, но освен наименование и съдържание не разбирам разликитеcrying;.
До сега съм ползвал на Хенкел PVA водоустойчиво, но има и полиуретанови водоустойчиви лепила, които не съм ползвал.
Може ли някой да ми каже каква е разликата на залепените елементи ако е ползвал от двата вида?
Има ли разлика в използваното количество лепило?
Полиуретановото е за влажни дъски и където има неплътно допиране.
При сухи дъски и идеално прилепване - на Хенкел.
И двете са добри, но на Хенкел е по здраво.
Въпреки това ми е по лесно с полиуретановото и го ползвам по вече.
Бош–мош,ела ги виж българските–на Якоруда/така мисля защото не си знае годините,няма табели/ и Габрово,''Рачо Ковача''.Една машина почнеш ли да я прегръщаш,да и мериш температурата като на малко дете и да я чакаш да вземе сулук,не е за аджамия дърводелец.Якорудеската по 5 кубика дърва за огрев режа без да мръдне.Информативно–взел съм я 3–операционна,като може да стане и 5–операционна,с донаждане.
Писах с добър тон !
Това означава ли, че е добре леко да се овлажнят повърхнините преди нанасяне на лепилото?
Всички поливинилацетатни лепила са водорастворими не съм дърводелец но хората които слепят греди лепят с полиоретаново не това в саламите на вид е като С-то. С 300 е за дърво
http://www.vector.bg/produkti/index/...ategoryId/5074
На дърводелец от преди 1989 да обясняваш , какво е ПолиВинилАцетатно лепило - ПВА , това е С-200 и С-300 .
А , още по -малко за полиУретановото лепило . Дай да включим и карбамидното , и туткала .
Нещо не върви .
полиоретаново
https://webshop.schachermayer.com/ca...NCE_PU300N.pdf
На дърводелец от преди 1989 да обясняваш , какво е ПолиВинилАцетатно лепило - ПВА , това е С-200 и С-300 .
А , още по -малко за полиУретановото лепило . Дай да включим и карбамидното , и туткала .
Нещо не върви
всички С та са водоразтворими кошерите не са ми в хола
Хелмитекса е Полихлоропреново лепило не е полиоретаново
Излишен спор. Ако не искате разжабени кошери ползвайте- това.
http://www.unicem.bg/userfiles/produ...oduct_1453.jpg
Не мога да разбера защо не си признавате че полиуретановото е по добро. Сигурно защото сте вип автори всеки сам може да си прецени с какво да лепи.
http://forum.napravisam.bg/viewtopic.php?t=55647
Аз работя с ПВА по следните причини. Не ми е необходим специален разредител за да почиствам, хубавото лепило слепва достатъчно здраво(цепи се дървото, а не се разлепва). Ако детайлите се изработват точно и се спазват правилата за лепене, всичко е наред. Полиуретановото може да е по-здраво, но дали е оптимално решени при работа с дърво? Все пак кошерите не плуват във вода, а има и грунд, боя и т.н. Споровете тук мисля, че са неуместни. Споделеният опит ще е по-ценен. Ако се включат и профитата с някоя тънкост, темата ще си заслужава четенето.
Произведено 2003г.
Прикачен файл 8170
- :bigsmile: Да не се чудите, какво е това бялото.
Прикачен файл 8171
Атанасов, прекаляваш с рекламите. :bigsmile:
Да хидроизолация е. По народно му--течна гума. На водна основа е, гъсто като кисело мляко. Тази година ще го пробвам и за боядисване. Неразредено се нанася отлично с четка. Негоримо--мацнах на ауспуха, но не съм гледал резултата.blush; Фугите по кошерите ги запълва отлично, дават разтегливост до 3мм.
Към дата 14.01 т.г. -няма отворила се фуга. Незнам само как ще е на УВ.
Хайде когато напече и видиш резултата пиши за да знаем и ние!Аз си записах в вида на хидроизолациятя и ще я намеря на пазара.Акое така както твърдиш ще я използваме и ние.
Поздрав:Цветан Димитров
Аз ползвам за фуги между покриви от различни материали това:
http://markita.net/hidroizolatsiya-a...FSsz0wodzJ0MZw
Но задължително с армировка от вата специална за този продукт.
Течната гума е хубавинка, ама запечатва всичко и няма дишане на дървесината, ако боядисаш целия кошер. Иначе много добре пълни фугите при дървото и фибрана и не се цепи. Спокойно две ръце на капака отгоре и не ти трябва алуминиева плака.
Преди две години мацнах ка летните гуми на колата от нея за проба, не се нацепи и си стои и до днес петното на гумата.
Не съм го ползвал за кошери досега , а за покриви, както написах по горе.
Армировката е по препоръка на производителя!
Досега каквото съм направил е с ватата и не е мръднало, от около 5год. е първата проба. При нанасяне на 3–4 слоя става като силикон меко и еластично.
Аз я използвах за няколко фибранени нуклеуса, които рязах на ръка, и станаха тук таме фуги... Запълни фугите и не е мръднала! :)