Вече е боядисана и остана само да вадя строителните рамки :) Сега се зачудих дали да не я боядисам и от вътре, само се дали ще хване на фолиото, в събота ще пробвам.
Преглед за печат
Вече е боядисана и остана само да вадя строителните рамки :) Сега се зачудих дали да не я боядисам и от вътре, само се дали ще хване на фолиото, в събота ще пробвам.
Грешна постановка,но както и да е.Свличат се на дъното тези пити в/у които е излюпвано до 3–4 люпила т.е. светло кафяви пити.Стопяват се на 100% новоизградените.Всичко друго / тъмно кафяви и черни /остава на теловете на рамката като простряна риза на простор.Пълноценно се стопява сложената основа и остава празно пространство м/у двете страни на питата.Ако не се търси висок рандеман от вкараните пити ,може и така.Но в троптината остава много восък,което си е чиста загуба. На 1кг. троптина–основа и половина загуба. Това е при хоризонтално с 45* наклон на питата,а при вертикално –??? С това отговарям на Bоbi /Георги/ Р.S Закъснях с отговора ,защото имах проблеми с компютъра,моля за извинение.Поздрави.!!!
А я кажете как се работи с това чудо - елсоковарка "Сделано в СССР"? Смъкнах от тавана една лъскава и неупотребявана и мисля да я нацапам. Лошо, че никой от фамилията не е работил с тая инсталация:). Аз ще съм първи определено, тъй че давайте точни инструкции, да не оплескам яко нещата.
П.П. Руснакът я е правил за работа на двора, има 2.80 м кабел. Има и една прозрачна тръбичка с две маркучета, това пък за какво е?
Въпрос-защо мислиш,че с отражателна повърхност е по-добре? Тъмните цветове поглъщат слънчевите лъчи,обръщат ги в топлина и я излъчват.Всеки знае колко се напича всичко черно на слънце,за разлика от белите предмети,които отражават и поради това,че поглъщат много малко лъчи,остават в пъти по-хладни.Та идеята е,че ако вътре се боядиса с черен цвят,излъчената топлина остава в затвореното пространство и КПД-то ще се вдигне многократно.
Огледалната повърхност отвътре на топилката отразява топлината и светлината навътре, т.е директно към материала за топене. Ако топилката е с черен цвят отвътре - стените се нагряват, те отделят температура и нагряват въздуха в кутията и така се загрява целия обем. Ако пък топилката е боядисана в черно отвън, така се нагрява външната повърхност на дъската, която по принцип е топлоизолатор, т.е топлината по-трудно преминава навътре.
Bate Misho,Батка, не съм писал че остава половината восък в троптината.Написал съм че остава восък за основа и половина,а то е: 72 +36=108 гр./ ДБ–леки/ в 1 кг. троптина.А тя се получава от стопяването на еди си колко кг. пити/бракувани/–зависи на какво дередже са бракуваните пити/супер черни,черни, с молец, кафяви и т.н. и т. н./Вземаш това лято ,този 1кг. троптина от твоята восокотопилка/която вдига до 85* / вариш във съд и теглиш получения восък от варенето.А ако използваш восъчна преса–резултатите са още по отчайващи от загубите от троптината.На това му се казва опит добит от практиката.Пробвай,ще ти бъде интересно.Още веднъж казвам ,че ако не се търси максимума не е от значение какво остава в троптината.Поздрави!!!
Eто го и първият работен ден, нямаше много слънце, но пак стопи малко.
Добре ще е да и дадеш малко наклон. На мен като ми монтираха соларната инсталация и мериха най полезния ъгъл за сезона я нагласиха на 45 градуса.
Ако стъклото е двойно ще се подобри ефекта.
В момента работи прекрасно, днес 6 пити претопих. Може и да има начин да се подобри ефекта, но на мен и така ми върши работа.
Слънцето се движи в една равнина, ъгъла на която спрямо хоризонта е различен през различните месеци от годината.
За региона на България тези ъгли са следните:
Януари - 31°
Февруари - 39°
Март - 47°
Април - 55°
Май - 63°
Юни - 70°
Юли - 63°
Август - 55°
Септември - 47°
Октомври - 39°
Ноември - 31°
Декември - 24°
Ъгъла на восъкотопилката трябва да бъде 90° минус ъгъла на слънцето, или:
Януари - 59°
Февруари - 51°
Март - 43°
Април - 35°
Май - 27°
Юни - 20°
Юли - 27°
Август - 35°
Септември - 43°
Октомври - 51°
Ноември - 59°
Декември - 66°
Тъй като восъкотопилката ще се използва предимно през летните месеци, най-оптималния наклон за нея е някъде около 25-30°.
Като , човек учил метеорология и хидрология , не е точно така .
Не се заяждам , но има и сума други фактори .
Е аз пък правя ток от слънцето и тези ъгли са в основата на бизнеса, така че можеш да предполагаш колко съм навътре във всичко това. Имам дори и платени специализирани софтуери за тези изчисления (PVSYST, METEONORM), който отчитат една камара фактори, като например засенчвания от хоризонта и от близки засенчващи обекти, както и метеорологичната обстановка над дадения регион, базирана на измерванията на MTO станциите за дълъг период от време. Освен ъгъла се отчитат и една камара други метеорологични параметри - облаци, сила на вятъра, температура на околната среда, валежи и т.н. На практика оптималния ъгъл мога да го изчисля до десета от градуса съобразно комплекса от локални конкретни параметри на поляната пред къщата ти например. Идвам с теодолит и с лазерен далекомер и после мога да ти направя слънчево-енергиен одит от 60 листа с подробни изчисления на всичко, което си помислиш. Едно време с това си вадехме хляба. Направил съм стотици одити и в момента тези централи произвеждат точно това, което съм им го изчислил на етап проектиране.
Ето ти един одит, правен от мене. Интересно четиво е, пък и от него могат да се научат много полезни неща:
Прикачен файл 4126
В изчисленията си, Матеев е пропуснал фактора - час от денонощието. Човек ще ползва восъкотопилката не само по пладне, когато слънцето е най-високо. Затова е добре, ъгълът да може да се променя при необходимост.
Абе, вие злато ли ще правите та толкова се вживявате?
Напротив - споменах, че слънцето се движи в една РАВНИНА, а не на зигзаг. Тази равнина си има ъгъл спрямо хоризонта и независимо дали е сутрин, обед или вечер, този ъгъл не се променя. При това положение ъгъла на хранилката е оптимален ПРЕЗ ЦЕЛИЯ ДЕН, ако е статично разположена. Ако искаш да добавиш и движение на хранилката по азимут (следяща система), трябва да я въртиш през центъра на тази равнина. Ъгъла на въртене ще е различен, но ъгъла спрямо хоризонта ще си остава един и същи. Тоест вземаш една тръба и я слагаш на лагери. Тръбата е наклонена спрямо хоризонта на указания от мене ъгъл. После слагаш топилката на тръбата и я въртиш тази тръба така, че центъра на хранилката да гледа слънцето, и така винаги ще си в оптимален ъгъл и по двете оси.
Както вървят нещата, скоро някой ще покаже "трудовете" си, с които ще се окаже че е установил, че в пчелното семейство съществува само един индивид и то супер пчела три в едно майка, работничка и търтей. А дано ама ...
Земята , се движи в една плоскост около Слънцето .
Този ъгъл се променя взависимост от наклона на орбитата на Земята.
От това са следствие - сезоните !!!
Произвеждаш , няма лошо .
Ама , побъркахте диспечерите от НЕК .
Кога , има Слънце , кога облаци .
Този одит го остави .
Кажи , нещо за пчеларството ?
Слънчо - си е Слънчо.
Работи добре .
Ха-ха ..... нещо подобно на одита ми се наложи да напиша и за пчелите (по-точно за селекционната дейност). Става въпрос за развъдната програма на БПРА. Когато човек се нагърби с нещо подобно, иска или не става специалист по въпроса, защото му се налага да изчете тонове литература за всеки един изписан от него лист хартия. Живот и здраве да ни дадат лиценз и тогава ще публикувам всички документи от развъдната програма. Засега по обясними причини предпочитаме информацията да не се разгласява, но впоследствие за разлика от доцента при нас ще има ПЪЛНА ПУБЛИЧНОСТ.
Българския пчелар има право да знае какви са характеристиките и продуктивните качества на майките, които му се предлагат за закупуване. Проблемът е, че доцента е написал една камара глупости в наредбите за селекционната дейност, които ограничават възможностите някой да направи наистина качествени и продуктивни майки. Този проблем постепенно ще го изчистим и ще започнем да прилагаме модерни селекционни методи за създаване на висококачествени продуктивни майки, и всичко това ще се извършва публично и под контрола на всички български пчелари.
Все пак това беше и се надявам да е все още пчеларски форум по своята същност, но май не за дълго.
Матеев , тука вече ми хареса .
Много си прав за доценти и професори.
Работи по въпроса и ще ти бъдем клиенти .
Някой да знае,къде продават восъкотопилка на пара,от типа преса.Освен тази в пчеларски център Русе.Нещо такова Прикачен файл 4892
Пуснах в действие новата топилка и съм много доволен.
Не съм минал заварките с киселина и е малко неугледно така ама то голямо бързане от мерак:laughing:
Парна ли е, сам ли си я прави?
Да на пара е.
Да правена е.
Съда ми попадна готов. Вътре има заварено второ дъно под наклон (вижда се от лявата страна и отпред къде е минал шева). На това дъно във високия край има дупка 20мм и заварена тръба стърчаща на горе. После има заварени винкелови профили които образуват рамка на която поставям друга рамка от квадратен кух профил за който е хваната мрежата за прецеждане на едрия боклук. Водата е най-долу, парата излиза през вътрешната тръба, топи восъка той се прецежда през мрежата и излиза през чучура. Като топя рамки поставям две винкелчета в горния край. На тях лягат ушите на рамките както в кошера. Рамките си висят и се топи восъка.
На газов голям котлон вади около 10 литра за 20 мин. при топене на разпечатки. Котлона харчи около 300 гр. на час.
Имах същата от "черна" стомана купувана и я продадох тук във форума. Работеше чудесно но восъка излизаше с гаден цвят и това много ме дразнеше. Сега е супер. Питите на снимката са от разпечатки на две "преварки", а самотните две по-малки са от чисто черни пити.
Супер е. Колко пити побира?
13 броя като се събират и трита вида.
АЗ си взех парна топилка на "Лисон" (9 рамкова), обаче восъка на дъното на кофичката е смесен с прополис.Два пъти го претопявам и все е така.Ти имаш ли подобен проблем?
Може би ако сипя предварително в кофата гореща вода ще се утаява по-добре, ама по клипчетата гледам всички слагат сух съд.
Слагам малко водичка, и мажа стените на кофичките с една гъбичка със сапунен разтвор. Водата за да се утаява по-добре а сапуна за да се отлепя по-лесно. Така или иначе боклук винаги има и се изстъргва с нож след като се втвърди восъка. Личи и на снимката как съм стъргал, питите са поставени с дъното на горе.
Ако върху приемната кофичка сложиш тензух, боклука ще остава в него и восъка излиза перфектно чист. Има опасност восъка, ако излиза е с ниска температура, да се втвърди в/у тензуха и да почне да прелива. Другия вариант е: остърганите боклуци, да ги завържеш в тензух и да ги претопиш отново. Излиза доста восък и то много чист.
Успех.
Ако восъка минава през тензух не е необходима вода в кофата.
Аз процедирам така в 1 казан 80л сипвам около 10л вода имам много ситна метална мрежа която е около 4кв.м слагам е разгъната в казана след това восъка във мрежата и топя всичко ,като се разтопи вадя мрежата боклуците са в нея и ги пресовам с тежест ,чистият восък остава в казана.
Имам един въпрос:
Колко време трае една варка/10 рамки МК/?
Миналата седмица топих 10 рамки повече от един час и постоянно течеше восък.По едно време отворих топилката,махнах дървените рамки и разбърках остатъка в кошницата.Оставих го и още 30 мин-продължаваше да тече восък.Накрая ми писна и спрях.Ми то бива,ама 1.30 часа,то все едно варя ракия:)
Та колко време трае една варка при вас-парна топилка,на газ
Това не е вярно !!! Ако топите восък в някакъв съд без вода, ВИЕ ГО ИЗГАРЯТЕ, и после се чудите защо е кафяв или черен и защо мирише на лошо.
Восъка ВИНАГИ трябва да се топи с вода. Тя е по-тежка от восъка и пада на дъното, като по този начин защитава восъка от прегряване. Дъното на казана може да се нагрее до 200-300 градуса от огъня (газта, котлона и т.н.), но водата в никакъв случай няма да се нагрее над 100 градуса. Да, може да се изпари, но фазовия преход от вода към пара консумира ОГРОМНО КОЛИЕЧСТВО ТОПЛИННА ЕНЕРГИЯ и отнема много време. Слагайки вода на дъното вие все едно слагате ТЕРМОРЕГУЛАТОР, НАСТРОЕН НА 100 ГРАДУСА.
Ако водата я няма, то тогава дънния слой восък става течен и поради високата си топлопроводимост бързо се нагрява до над 200 градуса. В него обаче продължават да плуват нестопени парчета твърд восък, който е с ниска топлопроводимост и изисква часове време, докато се разтопи на 100%. Крайният резултат - част от восъка часове наред стои нагрят до много висока температура и една камара негови съставки деградират (изгарят). След това калъпа, който го направите, съдържа всичко друго, но не и чист восък. Изкупвачите ще го вземат този калъп на по-ниска цена и след това ще го избелят с киселина и ще го пробутат пак на вас под формата на основи уж от "восък" с бежов цвят, но миришещ много странно. Пчелите като го помиришат, и бягат на другия край на кошера, където започват да се кръстят и да си бият главата в земята. :)
Г-н Матеев, в контекста на разговора се разбира, а и в началото на мнението от което е цитатът е написано "приемната кофичка". Така че всичко е вярно.
Да, съгласен съм. Същото са написали и колегите по-нагоре. При наличие на стандартен тензух обаче няма да има "тежки мръсотии". Следователно може и без вода. В "приемната кофичка".
Ти нали не си ги представяш тези мръсотии едри като маслини?
Мръсотиите в повечето случаи всъщност са много финни микроскопични частици, примесени със самия восък. Те обаче имат различно тегло от восъка и ако в течна фаза восъка се остави на спокойствие, за 2-3 часа тези мръсотии се утаяват и се разтварят във водата. Правил съм го това хиляди пъти и въпреки привидно чистия восък, водата която изливам отдолу винаги е черна като катран.
Аз обаче говоря за процеса на претопяването, а не за последната фаза - изливане в някакви съдове. В тази последната фаза се излива без никакви цедки в последователност от по-малки съдове. Аз например използвам легени за по лев-два. Когато се излива от дъното на казана ти не виждаш дали се излива вода или восък - виждаш само една черна течност. Излива се последователно в толкова легени, колкото са необходими. Чак след изстиването виждаш какво точно си излял. Първия леген обикновенно се оказва само черна вода, понякога примесена с мътилка и кал. Втория леген е смесен - мръсна вода на дъното и отгоре плуващ втвърден восък с кал по долната си част, която после се изстъргва. Следващите легени са с идеално чист восък. Каквито мръсотии е имало, те са останали във водата на първия и втория леген.
Аз не си ги представям тези мръсотии едри като маслини. А Вие представяте ли си "тежки мръсотии" да минават през тензух? Цитатът под който казвате "Това не е вярно !!!" във Вашият пост №146 е изваден от контекста и е редно да се извините на колегата. Все пак нали някой някъде беше казал, че все още садим домати, но не ги хрупаме с колчетата.
Съгласен съм и се извинявам. Аз си помислих, че става въпрос за самото топене, а не за окончателното изливане на стопения восък.
Тука обаче възникват противоречия, защото аз всъщност си представям една технология, а вие - друга. За финните боклуци (микрочастиците) вече се разбрахме - тях тензуха няма да ги спре, но водата може да ги отнеме и разтвори (ако е малко и восъка успее да я загрее до 80 градуса, без да се втвърди като повърхностен слой). За едрите боклуци има два вида такива - по-леки от восъка и по-тежки от восъка. По-леките аз ги изгребвам още докато восъка е в казана. Те плуват по повърхността и много лесно се събират с една метална цедка. Така че за тях не е нужен тензух.
Колкто до по-тежките - с тях може да се процедира по 3 начина:
1. Филтрират се с тензух - да, тука той може да бъде полезен.
2. Слага се вода на дъното, те потъват в нея и така всъщност напускат восъчната пита.
3. Нищо не се прави и те остават на дъното на питата, където след това могат да бъдат изстъргани.
Тъй като на всяка една пита дъното задължително се проверява за боклуци и се стърже, точки 1 или 2 могат да бъдат прескочени. За който не знае, стърже се с дебел здрав нож или с дебела шпатула. Ако дъното е от чист восък, то тогава ножа или шпатулата нищо не могат да направят. Ако обаче те успяват да изстържат някакъв слой, то този слой е всичко друго, но не и восък. Тука е най-голямата грешка на повечето пчелари. Жал им е да стържат дъното и носят за преработка восъчни пити с кален слой по тяхното дъно. Да, ама този слой може тотално да влоши качеството на направените им основи. Имал съм такива случаи.
Колкото до тензуха или до водата - те само могат да помогнат (да облегчат) операцията по последното стъргане. Препоръчителни са, но не са задължителни.
Използвам слънчева восъкотопилка, слагам тензух в-у мрежа от неръждавейка и в приемната кофичка или вана пада перфектно чист восък.
Остатъците по тензуха и восъкотопилката ги събирам в торба от тензух и ги претопявам във гореща вода, с пресоване.
В този случай, след пресоването, восъка изтича във вода и на дъното на питата наистина има доста боклуци, които трябва да се изстържат.
Когато восъка минава през тензуха без пресоване, през тензуха не минават боклуци и восъка се пречиства напълно.
От отпадъците след слънчевата восъкотопилка излиза доста восък. Заслужава си да се преработят и да се добие допълнително восък.
Надявам се вече да няма недоразумения по предния ми пост. Успех на ВСИЧКИ!
П.п. При пресоването в-у приемната кофа не слагам тензух. Ако сложа може би и тогава восъка ще излиза чист, но не съм го пробвал.
Към господин Матеев:
Налепите от долната страна на восъчната пита, получена от преработката на суровината, всъщност са восъчен сапун, поради алкалната реакция на варовитата вода, която обикновено използваме. При нагряване на изстъргания материал, без вода, се получават някакви количества чист разтопен восък и остатък от замърсявания, които вече са неизползваеми. Пробвано е!
И още. Цитирам:
Необходимо е суровината да се изварява в дъждовна или снежна вода (мека) с неутрална реакция. Твърдата, варовита вода е непригодна, тъй като тя е алкална и води до осапуняване на восъка и до силно влошаване на качеството му. От технологията на извличането се знае, че най-лесно восъкът се извлича в кисела среда. Когато няма данни за реакцията на водата, за препоръчване е в нея да се сипе половин чаена чаша концентрирана оцетна киселина или цяла чаша силен оцет.
Ето ви нещо направено с подръчни средства - дело на гения на съветския народ. https://www.youtube.com/watch?v=WuSwxCuk3QE
А ето и самия генератор https://www.youtube.com/watch?v=RYwYK7kwdfQ
Имам казан 53/46 см.- 45см. висок. Размерите са идеални за слагане на цели рамки, само височината ме притеснява. Колко вода трябва да има на дъното да може да става топенето. Идеята е да направя тава на 12 см от дъното и кош за рамките над нея. Дайте съвет.
Казана е много хубав, 4мм. дебелина на стените и да принципа на работа ще е подобен на този на руските соковарки, въпрос ми е друг.
Ще има инвестиция, но ще стане идеален.
Моята има голямо разстояние между долната летва на рамките и решетката. Държа рамките 10 мин. мин и ги вадя като събарям всичко върху решетката. Слагам следващите и така се доизцежда предното и топи и настоящото заредено. След 8-10 цикала спирам да зареждам нови рамки и само разбърквам през няколко мин троптината. След 20-ина мин чистя всичко и от начало. В троптината остава восък и ще е идеално ако имам как да я пресовам допълнително, за сега нямам и като гледам как върви сезона няма и да имам скоро.
Усилваш газта и восъка продължава да изтича и от троптината. Иначе трябва да се ползва парна восъкотопилка с преса. Да, и тя си струва пари. Но ако си си надвил над масрафа, взимай и се кефи. Пари като хартийки...
Вариант е преса до топилката.Като се събере троптина, слагаш я докато е още гореща в чувал от захар и в пресата.Ппоблем е когато е студено времето външния слой истива и се налага да подгряващ с горелка ако рещетката е от метал.
При моята парна топилка на Lyson, след стопяване на восъка от рамките, по долните им летви остава троптина. Като отхлупя капака и започна да ги вадя и тръскам, за да се изчистят от останалата троптина, това ми отнема известно време, през което восъкът и троптината по рамките започват да замръзват. Докато ги извадя и изтръскам всичките, се налага се още един път да ги подгрявам допълнително.
Здравейте! Някой пробвал ли е с това:http://www.wagnerspraytech.com/en/pr...s/705-steamer/
Аз съм работил с него по предназначение и мисля че би могло да се използва за малка восъкотопилка.събира повече от 4 литра вода, има си и клапан за налягането.
Благодаря за видеото колега. Рамката не мърда може би защото е последна.Аз така или иначе го имам, мисля да го ползвам.То в БГ тапети отдавна вече няма за сваляне.
И при мен така се получава, когато е по- стара питата. Восъка си изтича, а рамката изглежда все едно току що съм я сложил и като я разчупя се разбира, че е само троптина.
Здравейте,
четох темата открай-докрай, и други теми покрай тази. От прочетеното излиза, че най-пречистен восъка ще се получи, ако се разтопи заедно с подкислена вода и му се смени поне веднъж водата, която става черна при варенето. Така стигнах до следната теоретична постановка. В казан с водна риза стопявам восъка заедно с вода, може и да се поразбърка на горещо. Охлажда се казана, восъка застива отгоре, мръсната вода с боклуците остава отдолу. Източва се през кран и се налива нова вода. Сварява се отново, пак се разбърква. Отново след охлаждане се изхвърля водата с разтворените мръсотии. Следва ново загряване и в казана вече има само промит течен восък, който се източва през крана. Може да се сложи някакъв загрят филтър след крана и източването да стане чрез надуване на казана с компресора или засмукване към друг казан чрез вакуумпомпа. Изглежда сложно, но за мен е лесно, защото разполагам с всички необходими съоръжения, а нагряването има символична стойност, защото използвам малък отоплителен котел с управляема въглищна горелка. През лятото охлаждането също е много лесно, защото завъртам водата от водната риза през огромния вентилаторен конвектор в работилницата. Той е направен от охлаждащ радиатор на 350 киловата дизелов агрегат. Пробвано е на казана за инвертиран сироп, 300 литра сироп ги охлаждам за 40 минути от 55 до 30 градуса. Пиша това, за да му намерите кусурите и навреме да ме откажете, ако ви се струва, че е щуротия.
Водата, каквото разтвори или утаи със себе си, това ще му е избелването. По-леките от водата неразтворими отпадъци, останали при восъка /за изстъргване/, искам да премахна още докато е течен, чрез филтриране на горещо /при източване/, през някаква филтърна мрежа, но още не знам каква.
Парна восъкотопилка върши чудесна работа и за стари пити,далаци и разпечатки.Няма нужда от филтриране и други упражнения.Когато пчелите градят вкарват много финни прахови частици от природата и само утаяването ги разделя от чистия восък.
Хора решил съм да си направя парна восъкотопилка но съм пред дилема какво сито да взема с какъв размер отвори и дали да е не ръждавейка. Някой ако е правил подобна или си е закупил нека каже какви са отворите на ситото.
От тази година се сдобих с сръбска парна преса на Техтрон. Много съм доволен от нея, за стари рамки, разпечатки върши чудесна работа. От рамка излиза средно 130 грама восък, колеги са вадили и по 140 но на мен не ми се получава явно още не съм и свикнал. Минавал съм вече веднъж пресована троптина и нищо не излиза. Заслужава си парите но не взима много рамки но на мен това не ми е проблем. Веднъж загряла бързо топи
Дз чистя восъка така. След като излезе през парната (в тенекии по 23см високи) го слагам във фибранени съдове. В тенекията наливам по 3-5кг кипяща вода (за повишаване на температурата), слагам фибранен капак и след 2 дена утайките са отдолу на восъка. Слагам калъпите на слънце, прополиса омеква по-бързо от восъка и стържа с повдигача. Колкото по-бавно застива восъка е по-добре.
При 10-тина пъти ползване годишно мисля че няма да има ядове с водата, но може накрая на сезона да е мина с нещо за котлен камък или нещо подобно. Принцип в Бургаския край водата е с средна твърдост между 8-12. Наскоро гледах заради една миялна :D
За восъка трябвала мека вода. Като е твърда местната вода, как най-лесно се омекотява?
Здравейте колеги!
Търсих за восъкотопилка парогенератор и намерих нещо интересно. Едно младо момче (пчелар от Сибир) в 2014 г. от "боклуци" (евтино) направих уред кой дава воден пар +300 Гр...от него кибрит запалих (8:40) :) (на видео) http://www.youtube.com/watch?v=YBT8b...e_gdata_player
Става и за топене на восък, и за парни ножове, и за сауна става )) Вече хора направили един куп експерименти и модификации
- https://www.forumhouse.ru/threads/318955/
- http://moipchelki.ru/samodelkiny/sam...oskotopka.html
http://s011.radikal.ru/i315/1707/66/bf99892ae08e.jpg
Пускам снимки от восъкотопилката, която си направих да става и за цели пити. Това по повод от друга тема, в която само я описах. Ето това е:
Прикачен файл 8959
Най-отдолу е кипящата вода с тръба за източване. От ниската страна е тръбата за восъка. Крановете още не са монтирани.
Прикачен файл 8960
Най-горе съм поставил тава от перфорирана неръждаема ламарина. Така мога да слагам там восъчни отпадъци, а също ми позволява да ползвам ваната за разпечатване.
Прикачен файл 8961
Като извадя перфорираната тава, мога да нареждам рамките. Под тях остава тавата за събиране на разтопения восък. Най-отдолу на дъното ще е водата, която да ври и да отделя парата.
Прикачен файл 8962
Още не съм я довършил. Остава да сложа кранове, топлоизолация, реглаж по височина на краката и стойката за разпечатване отгоре. Имам и парен нож, за който също трябва да направя закрепване над ваната. Накрая ще я бластирам за блясък и пак ще я снимам за резултата. Критики приемам всякакви, сега е момента.
Подсилил ли си капака да не се изметне?Иначе яка машина.:bigsmile:
Топлоизолацията и нейната обшивка мисля да изиграят ролята на подсилваща структура за капака.
То и едно агне може да изпечеш в нея.
Добре би било стопилката от рамки също да минава през цедка - предполагам, че перфорираната ламарина може да се поставя под рамките.
Много ми хареса! Кой ти я прави и каква стойност би излязла като се сметне и труда? Може ли да си поръча човек същата или подобна?
Ето тази восъкотопка съм си харесал,но не знам има ли мито при внос от Сърбия. http://pchelari.com/forum/showthread.php?t=3689
Точно за тази восъкотопилка се обърнах към една българска фирма(те също видяха потенциал в нея), внасяща сръбско пчеларско оборудване, а те от своя страна отправили запитване към техните партньори в Сърбия. Отговора бил, че тази восъкотопилка е била представена на някакво сръбско изложение, дори изпратили клипче заснето с телефон от тях - но, засега(сръбските партньори) отказват да я предложат на българската фирма, понеже според техните думи била "недодялана"(имало не малко детайли от черна ламарина), но тъй като има интерес към продукта от българският пазар, щели да се постараят съвместно с производителя да я осъвършенстват и в скоро време може да се предлата и у нас.
Здравейте колеги и весела Коледа.
Решил съм да си взема тази восъкотопилка:
http://vimeks-bg.com/продукт/восъкотопилка-3/
Моля ако някой има впечатления и мнение за въпросната или подобна да сподели.
Нужна ми е най- вече да не се налага да режа питата и телта да остава, за да мога да използвам рамките директно без да се налага обтелване.
Поздрави!
Ползвам подобна. За разпечатки и далаци е супер, само добавяш. За рамки магазинни и ЛР, също става. Добре да се редят по малко бройки, за да може стопилките да се отцеждат от рамките, а не падат една върху друга. За ДБ плодникови при мен е малко плитък коша /2-3 см. под долната летва/ и трябва на едно, две зареждания да се вади коша за почистване.
Здравейте,
Все си мисля, че рамките трябва да са с горната летва надолу. Както знаем, килийките са с лек наклон към горната летва, т.е. нагоре. Това според мен означава, че ако рамките са с горната летва нагоре, сигурно ще остава част от восъка в тях.
Все още не съм си направил восъкотопилка, все се чудя, как точно да е!
Поздрави, Г. Георгиев
Здравейте,
Чанко, за едно си прав! Най обичам да седя и мисля! Идва време, когато се усещам, че само седя!
Не знам дали някой от колегите със сл. восъкотопилка е правил опит да обръща рамките с горната летва надолу! Дали ще има останал восък в килийките? Наясно съм с ушите на рамката, даже си мисля отдолу да е стъкло за по-добро почистване.
Не, че нямам грешки при изработването на даден инвентар, но се стремя като направя нещо, то да ми служи дълго, и да ми е приятно да работя с него!
Поздрави, и наздраве за тези които продължават! Г. Георгиев
http://www.balmina.bg/userfiles/prod...oduct_3024.jpg
Ето перфектната според мен. Може да се направи за повече рамки. Моята събира 14-16бр.