PDA

Виж пълната версия : ВЪПРОСИ ОТ НАЧИНАЕЩИ И МЛАДИ ПЧЕЛАРИ



Страници : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28

mirro_22
30.08.2011, 10:24
Здравеите колеги,аз съм начинаещ пчелар,които те първа чете,практикува и се учи от грешките си.
Прочетох цялата тема,но почти всички мнения от 18-те страници бяха за прехвърляне от ДБ.в ЛР. кошер и едва няколко по-темата.
Мисля,че темата ми ще бъде много полезна,на младоци като мен.
Да видим дали съм разбрал правилно от книжките,които чета(ако не съм,ще ви бъда много благодарен да ме поправите)

ЕСЕН(зазимуване) -- ----- 2 корпус - мед
Това става на 2 корпуса. ---- 1 корпус - пило
Отдолу е пилото с майката,
а от горе е меда(18-20кг)

ЗИМА(осведомителен преглед) ---- -- - 2 корпус - пило
Пчелите са изяли меда и са се-----1 корпус - отнема се
качили в корпус 2,при което
корпус 1 се отнема.

ПРОЛЕТ(осведомителен преглед ---- 1 корпус -придава се
Когато са запълнени 6-7 пити ----- 2 корпус - пило
с пило,се добавя корпус 1 отгоре
в/у корпус 2

След 18-21 дни,горния корпус 1 е -----2 корпус - пило
пълен с пило и корпусите пак се ------ 1 корпус - пило
сменят.

Когато и 2-та корпуса се изпълнят с---1 корпус - зап. пчели,корпус 1 и 2 се сменят,кат ----- пило
в същия момент м/у корпус 1 и 2 -----Ханем.решетка
се поставя нов корпус 3,над които -----3 корпус - нов
се поставя и Ханеманова решетка -----2 корпус - незап.
-------още пило,с майката

Преди началото на пашата, ------3 корпус-медови
най-отдолу се поставя корпус 1 - ----2 корпус-медови
след него се слага нов корпус 4, ----- Ханем.решетка
над него се поставя Ханем.решетка----4 корпус нов-пило
и отгоре другите 2 корпуса(2 и 3) -----1 корпус майка.

След края на пашата,медовите
корпуси(3 и 2) се отнемат,за да
се извлече меда от тях,а корпуси
4 и 1 остават,като се сменят перио-----4 корпус - мед
дично до зазимуването,което става ----1 корпус - пило
пак на два корпуса.Единия с мед
и отдолу под него още един корпус с
пилото и майката.

buci59