PDA

Виж пълната версия : Въртене на 180 градуса на втори корпус при лп кошер



п72ип
22.01.2017, 20:36
Здравейте, аз съм начинаещ пчелар! Пролетта възнамерявам да се сдобия с ЛП кошери. Досега съм работил само с Дб кошери. Изчетох много за работата с ЛП кошер, понаучих доста, но не ми стана ясно само това поради какви причини и с каква цел някои пчелари завъртат втория корпус на 180 градуса, не говоря за ротиране на кошери- това ми е що-годе ясно, а причината за завъртането на втория корпус на 180 градуса. Това борба ли е срещу изпадането на кошера в роево състояние или за развитие на пчелното семейство? Благодаря предварително на всички, които ще ми дадат комптентен отговор !

Ангел Йосифов
22.01.2017, 20:41
Причината да се завърти корпусът е същата,като да е завърти рамка в ДБ.

Илиев
22.01.2017, 20:52
Аз лично досега не съм срещал из литературите за ЛР технологията, че втория корпус се обръщал на 180 градуса.

rosty_sz
22.01.2017, 21:00
Пилото през мерт се развива в предната част на рамката. В задната част има доста мед. Чрез завъртането на 180 градуса принуждаваме семейството да изкунсумира меда и да заложи пило и там. Така се запълва изцяло рамката с пило.

evgeni.filimonov
22.01.2017, 22:21
Това се казва - разширяване на гнездото, без да разширяваш обема на жилището му. Прави се в ранна пролет и също така спомага за по-бързо развитие на семейството.

Илиев
22.01.2017, 22:49
Преди малко погледнах в Календарния Справочник.....обръщането на рамките трябва да бъде съпроводено със задължително разпечатване на меда или надраскване с вилица(ДБл), така че не е сигурно дали Само завъртането на корпуса, без разпечатване на меда(ако изобщо през март има мед във втория корпус), би осигурило желаният ефект - но изобщо не споря с никого, само разсъждавам на глас, както се казва.....редакция: помислих, че се прави завъртане след като е поставен 2-ри корпус с пити с малко мед над първия, ако втория е още от зазимяването, разбира се, че ще има мед в него!

Трендафил Дончев