PDA

Виж пълната версия : ПОДХОДЯЩО ВРЕМЕ ЗА САМОСМЯНА



lyub4eto
08.06.2011, 20:08
Моля за съвет.Аз съм начинаещ пчелар,от тази година започнах да се занимавам със пчели.Та едното ми семеиство е със стара маика,аз съм от Самоков-Софиско,очаква се до 10-15 дни да цъфне акацията.Кога е наи подходящо да оконтузия маиката сас отрязването на половината от едното и краче,за да заложат маточници за самосмяна.До колкото знам тази маика от самосмяна е наи добра.

ledenia123
08.06.2011, 20:13
веднага може да го направиш колкото по рано толкова по добре аз пчеларствам до София в едно село на 20 км от сф казва се Росоман ако ти говори нешто и при мен ситуациата е саштата с цавтежа така че даваи смело

ahilis
08.06.2011, 20:13
Моля за съвет.Аз съм начинаещ пчелар,от тази година започнах да се занимавам със пчели.Та едното ми семеиство е със стара маика,аз съм от Самоков-Софиско,очаква се до 10-15 дни да цъфне акацията.Кога е наи подходящо да оконтузия маиката сас отрязването на половината от едното и краче,за да заложат маточници за самосмяна.До колкото знам тази маика от самосмяна е наи добра.Направо я убий и започват да си произвеждат нова. Няма нужда да я осакатяваш. Възможно е да продължи да си снася и осакатена.

Владо-Gillan
08.06.2011, 20:15
едната ми майка е с едно крило от както взех кошерите. те залагаха маточници, та се и роиха даже, но майката с едното крило си седи. често я виждам, не знам що не я сменяват. накрая ще зема да я махна та дано саложат мато1ници за нова

ivandespotov
08.06.2011, 20:18
Колеги, става въпрос за самосяна не за свищеви маточници! Ако наистина е много калпава направи го сега, но ако става още остави процедурата за края на сезона! Успех!

ledenia123
08.06.2011, 20:23