PDA

Виж пълната версия : Изградени пити



jnev
23.01.2014, 22:58
Здравейте от няколко дена се тормозя с една статия,която прочетох в една пчеларска книга и затова реших да попитам и тук за мнения.В книгата пише,че когато започваш да отглеждаш пчели освен необходимия инвентар,кошери и т.н.пчеларя трябва да има и изградени плодникови и магазинни пити,който да поставя при разширяване на гнездото.Аз съм начинаещ и тепърва ще започвам да се занимавам с пчели и няма от къде да намеря изградени пити в момента правя рамки и им слагам восъчни основи и си мисля,че така с восъчна основа се разширява гнездото като те сами си е изграждат.Та може ли,така с восъчни основи да се разшири гнездото или трябва задължително да е с изградени пити.

Nik_m
23.01.2014, 23:18
Като нямаш изградени пити разширяваш в основи, но ако вземеш отводки е добре да храниш, защото са по слаби и по бавно градят.
Аз миналата година започнах от нулата и за времето от юни до август изградих 300 рамки с 14 семейства.
Ако купуваш изградени рамки има голяма опасност да вземеш и някоя болест.

Петър84
23.01.2014, 23:55
Здравейте от няколко дена се тормозя с една статия,която прочетох в една пчеларска книга и затова реших да попитам и тук за мнения.В книгата пише,че когато започваш да отглеждаш пчели освен необходимия инвентар,кошери и т.н.пчеларя трябва да има и изградени плодникови и магазинни пити,който да поставя при разширяване на гнездото.Аз съм начинаещ и тепърва ще започвам да се занимавам с пчели и няма от къде да намеря изградени пити в момента правя рамки и им слагам восъчни основи и си мисля,че така с восъчна основа се разширява гнездото като те сами си е изграждат.Та може ли,така с восъчни основи да се разшири гнездото или трябва задължително да е с изградени пити.
Прави рамки но не опъвай сега телта ,и не слагай восъчни основи.

Nik_m
24.01.2014, 08:08
Преди няколко дена като подреждах склада намерих един корпус в които съм слагал рамки с залепени основи и съм забравил за него.