PDA

Виж пълната версия : Зазимяване на млади пчелни семейства



Borostr
14.09.2013, 08:22
Здравейте, аз съм начинаещ пчелар.Бих искал да помоля за съвет - как е най-добре да се зазимят съвсем млади пчелни семейства?Разгледах из форума, видях, че някои хора слагат различни видове вълнени материи, които да топлят, това изглежда добра идея.Надявам се,че можете да ме насочите,благодаря предварително!

Ангел Йосифов
14.09.2013, 09:42
Обясни какво значи "съвсем млади семейства".А, за зазимяването ще ни трябва информация,като силата на семейството-колко рамки обитава,колко са медовите запаси,модел на кошера,район и надморска височина на пчелина,ориентация (посока) на кошерите ...Като има тази информация тогава ще видим с каква вълна ще ги повием.

Borostr
14.09.2013, 10:01
Мерси за отговора, става въпрос за 6 рамки на кошер.Купени са през юни 2013,като една отводка се състоеше от четири рамки...Трябва да отбележа,че изпуснах периода на пашата.Иначе ги захранвам ги със захарен сироп.Два кошера бяха изгубени, поради търтиево пило...Относно медовите запаси, не мога да преценя.Модела на кошерите е "ДБ 10 рамкови".Района е на 18 км от Бургас, източни склонове на Стара Планина (няма много паша), до борова гора, в района имаше кориандър и слънчоглед.Кошерите са ориентирани на югоизток.Надморкса височина - 200м.

derventliev
14.10.2013, 15:58
Здрасти, ако още продължаваш да се чудиш как да зазимиш пчелните си семейства бива да ми пратиш лично съобщение в което да си изписал твоето скайп-име. След това аз ще ти пратя лично съобщение с моето скайп-име. Влизаме във връзка по скайпа и ще ти помогна. Не зная до каква степен си пчелар и от колко време се занимаваш с пчели. Но след като търсиш помощ значи този занаят е нов за теб.

jordanov
16.10.2013, 19:43