Добре дошли в Българският форум за пчелари.
Страница 1 от 2 12 ПоследнаПоследна
Резултати от 1 до 10 от общо 12
  1. #1
    Наблюдател
    Регистриран
    05.01.2013
    Мнения
    6

    ПОДХРАНВАНЕ С ПИТКА В ХРАНИЛКАТА

    Здравейте, аз съм начинаещ пчелар,
    преди 20-тина дни подхраних с питки (мед, пудра захар..) тънко разточени с найлонови торбички над кълбото.
    Днес прегледах, добре са го взели, искам да попитам - така като направих още за едно подхранване, но старите още не са напълно изядени, да не притеснявам излишно пчелите, ако оставя в хранилките(моите не са пластмасови а цяла хранилка) както са разточени, ще вземат ли от там?
    Разумно ли е да се слага сега в хранилките?

  2. #2
    Потребител
    Регистриран
    29.12.2012
    Мнения
    72
    Основното предназначение на питката е да стои върху кълбото,като спасява семейството от глад през студените дни, когато то топли пило.Ако няма питка точно върху семейството,същото може да загине при продължително студено време,както беше миналата година,дори да има мед в кошера, но намиращ се през една пита или в горния корпус.Семейството не може да разпусне кълбото и да пренесе мед по близо и умира от глад.
    Така се случва при по-слаби и средни семейства , при силните не важи, но всяко правило си има и изключение.

  3. #3
    Наблюдател
    Регистриран
    05.01.2013
    Мнения
    6
    Благодаря много.

  4. #4
    Потребител
    Регистриран
    27.02.2011
    Мнения
    50