Добре дошли в Българският форум за пчелари.
Страница 1 от 8 123 ... ПоследнаПоследна
Резултати от 1 до 10 от общо 72
  1. #1
    Потребител
    Регистриран
    02.01.2014
    Мнения
    79
    Пчеларски район
    Общ.Чепеларе с.Косово

    Изградени пити

    Здравейте от няколко дена се тормозя с една статия,която прочетох в една пчеларска книга и затова реших да попитам и тук за мнения.В книгата пише,че когато започваш да отглеждаш пчели освен необходимия инвентар,кошери и т.н.пчеларя трябва да има и изградени плодникови и магазинни пити,който да поставя при разширяване на гнездото.Аз съм начинаещ и тепърва ще започвам да се занимавам с пчели и няма от къде да намеря изградени пити в момента правя рамки и им слагам восъчни основи и си мисля,че така с восъчна основа се разширява гнездото като те сами си е изграждат.Та може ли,така с восъчни основи да се разшири гнездото или трябва задължително да е с изградени пити.

  2. #2
    VIP Автор
    Регистриран
    25.02.2013
    Мнения
    3,662
    Пчеларски район
    Монтана
    Като нямаш изградени пити разширяваш в основи, но ако вземеш отводки е добре да храниш, защото са по слаби и по бавно градят.
    Аз миналата година започнах от нулата и за времето от юни до август изградих 300 рамки с 14 семейства.
    Ако купуваш изградени рамки има голяма опасност да вземеш и някоя болест.

  3. #3
    Заслужил Автор
    Регистриран
    12.05.2013
    Мнения
    336
    Цитат Първоначално публикувано от jnev Виж публикацията