PDA

Виж пълната версия : ПОДХРАНВАНЕ С ПИТКА В ХРАНИЛКАТА



vivabg
05.02.2013, 16:39
Здравейте, аз съм начинаещ пчелар,
преди 20-тина дни подхраних с питки (мед, пудра захар..) тънко разточени с найлонови торбички над кълбото.
Днес прегледах, добре са го взели, искам да попитам - така като направих още за едно подхранване, но старите още не са напълно изядени, да не притеснявам излишно пчелите, ако оставя в хранилките(моите не са пластмасови а цяла хранилка) както са разточени, ще вземат ли от там?
Разумно ли е да се слага сега в хранилките?

търтея
05.02.2013, 21:41
Основното предназначение на питката е да стои върху кълбото,като спасява семейството от глад през студените дни, когато то топли пило.Ако няма питка точно върху семейството,същото може да загине при продължително студено време,както беше миналата година,дори да има мед в кошера, но намиращ се през една пита или в горния корпус.Семейството не може да разпусне кълбото и да пренесе мед по близо и умира от глад.
Така се случва при по-слаби и средни семейства , при силните не важи, но всяко правило си има и изключение.

vivabg
06.02.2013, 20:32
Благодаря много.

petrov_mm
03.03.2013, 17:24
Здравейте, колеги! Направих питки от мед и пудра захар, но не ги сложих понеже много надигат таванката. Вече сме 3-ти март и времето е по-топло и кълбото е разпуснато. Мога ли тези питки да ги сложа в хранилката и пчелите да ги вдигнат от там? От плодниците на кошерите не съм вадил мед и има доста, така че няма да умрат от глад. Искам да направя нещо като подбудително хранене. Това, което ме притеснява, е дали вечер или ако температурите паднат повече, пчелите, които са в хранилката ще загинат. Има ли някаква друга опасност да навредя на пчелите като сложа питките в хранилката? Питките не са много големи - около 350 - 400 грама.

Nik_m
03.03.2013, 17:40
Аз днес има сложих в хранилката питката, гледам ги летят и на вън и събират прашец значи и до хранилката няма да имат проблем.